Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-08, 10:15
  #1
Avstängd
Ladd och tjack är ganska jämförbara droger. Båda är uppiggande, ökar koncentrationsförmågan, döljer känslor med mera. Ladd ger en otroligt stark euforisk känsla samtidigt som man får självförtroende utom denna värld, och tjack sjuttondubblar energinivåerna och koncentrationsförmågan. Alla tycks föredra laddets effekter över tjackets, men jag föredrar tjack, alla dagar i veckan. Ingen hittills har instämt med mig, utan alla föredrar ladd över allt annat.

Finns det någon som tänker som jag, att tjackets effekter är bättre?

Jag personligen utgår från "vardagsdrogs"-perspektivet. Vi snackar inte om vilken drog som är skönast partydrog, för där vinner nog ladd hos alla.
Citera
2015-01-08, 11:13
  #2
Medlem
Knotknets avatar
Jag instämmer. Har aldrig tagit något ladd som är bättre än tjack. Man sparar lite pengar på det också.
Citera
2015-01-08, 11:44
  #3
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag föredrar också tjacket framför ladd. Billigare och längre rus vilket är bättre enligt mitt tycke.
Citera
2015-01-08, 11:57
  #4
Medlem
Geggusveckuss avatar
Om jag bortser från de jobbiga med att hela tiden fylla på med ladd så föredrar jag bra ladd gentemot amfetamin om jag tex är på någon schyst festival eller större event men annars föredrar jag tjacket alla andra dagar i veckan just för det långa ruset och rusets karaktär
Citera
2015-01-08, 12:38
  #5
Medlem
Hur man inte kan älska det över ladd förstår jag inte, Jag mår Bäst i hela världen och inget eller ingen kan få mig att må dåligt, Energi och ett tankeflöde utan dess like och glömt allt som kan förknippas med osocial såvida man inte råkar bli kåt för då är det kört. Ibland mår man så bra att man helt enkelt bara vill ligga i sängen och njuta av livet.

Att sitta och spela å vara dundersnygg är en av sakerna jag älskar göra när man är riktigt tjoad.
Citera
2015-01-08, 12:59
  #6
Medlem
Spliffmeisters avatar
Jag antar att ingen av er här har varit i sydamerika? Där köper man en "bit", kanske 1,5-2 g för en hundring.. de håller inte på med vågar och sån skit där, inte heller blandar de ut det. En sån bit håller i en hel vecka om du tar varje dag..

Du behöver inte ens ha den gulvit skimrande stenen i plast, du kan ha den löst i fickan så hård den är, du bara tar fram den och skrapar lite med ett kort på den när du ska ha lite.

Och fy fan vilket drag det är i orört koks.. jag kommer aldrig köpa vare sig ladd eller tjack i Sverige igen, oavsett hur många procent det sägs vara haha, rent säljsnack.
Citera
2015-01-08, 13:04
  #7
Medlem
Underdarks avatar
Tjack helt klart.
Både billigare, renare och ger ett mycket längre rus än ladd.

Den ända nackdelen är väl att det går lättare att sova efter ladd(tycker jag) eftersom att effekten inte sitter i lika länge, men det är nog det ända.
Laddet i Sverige är för övrigt inte speciellt bra enligt mina erfarenheter. I spanien dock är det en hejdundrande kraft i det!
Citera
2015-01-08, 17:44
  #8
Medlem
Stressoraklets avatar
Har mycket större erfarenhet av tjack och jo, jag föredrar det. Av de 20-tal gånger jag tagit ladd (inte nämnvärt intresserad av det pga pris och kvalitet här hemma) så skulle jag säga att det vid ett tillfälle känts riktigt värt pengarna och då var det fruktansvärt nice. Det var utomlands och sån kvalitet har jag inte snubblat över här i Sverige. Vore det standard här hemma så hade det kanske varit svårare att svara på din frågeställning.
Citera
2015-01-11, 18:59
  #9
Medlem
Greons avatar
Bra fraga!

Tror jag foredrar tjack varje dag i veckan.
Billigare, langre rus osv...


/g
Citera
2015-01-11, 19:10
  #10
Medlem
Mommejrs avatar
Håller med dig. Främst på grund av den lätta tillgången till tjack, samt att priset är väldigt lågt. Kvalitén är oftast det man betalar för. Och återdoseringsbehovet är långt i från lika högt. Ogillar faktiskt droger utan långa rus. Sitter effekten i mindre en 2-3 tim är drogen inget att ha tycker jag. Gäller inom alla drogkategorier då.
Citera
2015-01-11, 23:02
  #11
Medlem
ladd är för små pojkar som sitter på dom fina ställena, själv missbrukat kola i 5 år och en 5a om dagen. det är rent ut sagt skit en riktigt liten tjej drog. tjacket är hundra gånger bättre, och som sagt billigare. vart ren i 3.5år nu men ändå
Citera
2015-01-12, 00:55
  #12
Medlem
Tjackruset är både mer prisvärt och i många fall goare. Däremot har ju ladd rätt många fördelar, framför allt att man kan sova och att ruset inte är lika synligt. Har jag tagit tjack syns det bra mycket tydligtare än om jag tagit ladd och just dessa droger tar jag oftast i krogmiljö och då vill man gärna inte att det skall vara för tydligt att man är påverkad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback