Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-10, 13:46
  #1
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=064QkrMATW8

Vad tror ni är det på riktigt?
i så fall.... GO GET THEM!
2015-01-10, 13:50
  #2
Medlem
Menar dom allvar och ger sig hän uppgiften kan dom säkert göra stor nytta genom att strypa terroristernas IT-kanaler och aktivt förhindra informationsflöden.
2015-01-10, 13:51
  #3
Avstängd
Qertyms avatar
Hahaha.

Anon-projektet dog för fler år sen, antagligen senast 2007. Numera består gruppen av 12åringar med masker och fedoras och tror att de ska kunna göra en skillnad med noll kunskap eller vilja att göra något åt det.

Patetiskt att du fortfarande faller för skiten.
2015-01-10, 13:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qertym
Hahaha.

Anon-projektet dog för fler år sen, antagligen senast 2007. Numera består gruppen av 12åringar med masker och fedoras och tror att de ska kunna göra en skillnad med noll kunskap eller vilja att göra något åt det.

Patetiskt att du fortfarande faller för skiten.
Blir nog tvungen att hålla med här (tyvärr)

Lite överdrivet, men det stämmer nog att det i grova drag bara är tomma hot från småungar som precis funnit LOIC och TOR

Däremot kan tekniskt kunnigt vanligt folk säkerligen spåra terrorister och röja deras identiteter i många fall.
__________________
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2015-01-10 kl. 13:58.
2015-01-10, 13:53
  #5
Medlem
Jag startade tråden för att veta vad flashbackare tror att du drar förhastade slutsatser är ganska patetiskt det med
2015-01-10, 13:58
  #6
Avstängd
Qertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woodenheart
Jag startade tråden för att veta vad flashbackare tror att du drar förhastade slutsatser är ganska patetiskt det med

Jag drar inga förhastade slutsatser utan jag är insatt i anon, aldrig varit en del av gruppen då den har varit sluten med uteslutande hackers och folk som ville förstöra med en gedigen anledning. Däremot känner jag flertalet som har varit med i grupperingen, men det var runt 2007 när gruppen upplöstes och det gjorde den ganska snabbt efter sin start (officiellt). De har aldrig varit ute efter att göra "det rätta" utan att få sina "lulz" genom utnyttja sina kunskaper. Av någon anledning tror 12åringar att gruppen är free-for-all och att vem som helst kan enbart ta på sig en mask för att vara "en i gänget".

Jag drar knappast några förhastade slutsatser, däremot gör du det du då besitter noll kunskap i ämnet och du är knappast den förste.
2015-01-10, 14:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qertym
Jag drar inga förhastade slutsatser utan jag är insatt i anon, aldrig varit en del av gruppen då den har varit sluten med uteslutande hackers och folk som ville förstöra med en gedigen anledning. Däremot känner jag flertalet som har varit med i grupperingen, men det var runt 2007 när gruppen upplöstes och det gjorde den ganska snabbt efter sin start (officiellt). De har aldrig varit ute efter att göra "det rätta" utan att få sina "lulz" genom utnyttja sina kunskaper. Av någon anledning tror 12åringar att gruppen är free-for-all och att vem som helst kan enbart ta på sig en mask för att vara "en i gänget".

Jag drar knappast några förhastade slutsatser, däremot gör du det du då besitter noll kunskap i ämnet och du är knappast den förste.
Gruppen löstes inte upp 2007. Vet inte var du får det ifrån.

Att joina Anonymous är inte svårare än att bidra på något sätt. Det finns ingen "medlemsansökan", "ledare" eller lista över medlemmar eller något i den stilen.

Detta är också anledningen till att småttingar utan vidare kunskap utger sig för att vara medlemmar där.

Det är snarare än rörelse än en definierad och sluten grupp.
__________________
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2015-01-10 kl. 14:04.
2015-01-10, 14:03
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qertym
Jag drar inga förhastade slutsatser utan jag är insatt i anon, aldrig varit en del av gruppen då den har varit sluten med uteslutande hackers och folk som ville förstöra med en gedigen anledning. Däremot känner jag flertalet som har varit med i grupperingen, men det var runt 2007 när gruppen upplöstes och det gjorde den ganska snabbt efter sin start (officiellt). De har aldrig varit ute efter att göra "det rätta" utan att få sina "lulz" genom utnyttja sina kunskaper. Av någon anledning tror 12åringar att gruppen är free-for-all och att vem som helst kan enbart ta på sig en mask för att vara "en i gänget".

Jag drar knappast några förhastade slutsatser, däremot gör du det du då besitter noll kunskap i ämnet och du är knappast den förste.


Jag menade mer att du drog förhastade slutsatser när du sa att jag var patetisk nog att gå på "det där". Jag har aldrig sagt något om att det är sant eller falskt men det kanske jag inte behöver nämna för du verkar ju vara smartare än alla på forumet som ställer en fråga, så jävla intelligent men du kan inte läsa för fem öre. haha
2015-01-10, 14:05
  #9
Medlem
Tanken är hursomhelst god.
Det förefaller mig konstigt att islamisterna twittrar och har sig relativt ostört. För att strypa dessa tendenser till radikalisering borde man ju klämma åt både hatpredikanter och sociala medier i första hand.
2015-01-10, 14:05
  #10
Avstängd
Qertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Gruppen löstes inte upp 2007. Vet inte var du får det ifrån.

Att joina Anonymous är inte svårare än att bidra på något sätt.

Anon upplöstes runt sekelskiftet 2007/2008, jo. De som drivit idiotin vidare är mer eller mindre 12åringar. "Att joina anon är inte svårare än att bidra på något sätt." anon har inte gjort ett skit sedan många år tillbaka. Anon splittrades till en rad undergrupperingar som lulzsec, lulzraft och antisec. Vet inte riktigt vad du svamlar om. Varför splittrades de? För att de hade olika intressen. Sedan kom mainstream och dödade grupperingen helt genom att låtsas hålla sig under Anon-fanan genom att enbart bidra med att ha på sig Guy Fawkes-masken.

Säg vad du vill, men du är lika okunnig som TS.
2015-01-10, 14:07
  #11
Avstängd
jag är förvånad att myndigheterna inte har utfäst en rejäl summa pengar till den hackaren som lyckas spårar upp terorister och samla bevis mot denna och tipsar polis / säpo för att förhindra nya terrordåd i framtiden
2015-01-10, 14:07
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Tanken är hursomhelst god.
Det förefaller mig konstigt att islamisterna twittrar och har sig relativt ostört. För att strypa dessa tendenser till radikalisering borde man ju klämma åt både hatpredikanter och sociala medier i första hand.

Jag undrar lite samma.. det sägs att IS rekryterar en stor andel via facebook i stängda grupper men varför kan inte facebook i så fall stänga ner dessa grupper?
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback