Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-21, 15:28
  #1
Medlem
Minipaxs avatar
Under kalla kriget fick vi ju besök av "studenter" från öststater, dessa ville bland annat sälja tavlor men var i själva verket spioner på svensk mark.

Kan det vara som så att packet som nu sitter och tigger har mer dunkla motiv?
Det är ju en perfekt täckmantel, utsatta människor som tigger utgör knappast en hotbild mot Sverige och ingen misstänker någonting.

På nätterna, likt vampyrer, så ägnar de här tiggarna sig åt underrättelsetjänst för främmande makt.
De kan även ha som uppdrag att på signal slå ut strategiska mål i Sverige.

Kan det ligga någonting i min iaktagelse tror ni?
Citera
2015-01-21, 15:30
  #2
Medlem
Nej, skulle inte tro det.
Citera
2015-01-21, 15:36
  #3
Medlem
Att underskatta vilka längder Ryssland kan gå till är riskfyllt.
Därför ska man nog inte ta alltför lätt på det här.

Att fenomenet med dessa "romska tiggare" uppstod över hela Sverige samtidigt, och i samma veva som Ryssland påbörjat sin expansion, det är underligt.
Citera
2015-01-21, 15:46
  #4
Avstängd
sanfs avatar
Ja såklart tiggarna dokumenterar allt de ser.
Citera
2015-01-21, 16:31
  #5
Medlem
morkfromorks avatar
Tavelförsäljarna som av en slump knackade på hos piloter var givet en sleeper cell, men dagens tiggare är knappast det.
Citera
2015-01-21, 16:33
  #6
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olle1883
Att underskatta vilka längder Ryssland kan gå till är riskfyllt.
Därför ska man nog inte ta alltför lätt på det här.

Att fenomenet med dessa "romska tiggare" uppstod över hela Sverige samtidigt, och i samma veva som Ryssland påbörjat sin expansion, det är underligt.

Fast nu skedde det väl inte riktigt samtigt i hela landet.
När menar du att det skedde exakt eftersom du vill påstå att det skedde i samband med rysslands expansion?
När påbörjade den?
Citera
2015-01-21, 16:37
  #7
Medlem
Ryssarna kör in ubåtar fyllda med romska agenter som släpps ut i skärgården. De tigger sig fram över Sverige, saboterar, spionerar och väntar på nästa order från Putin på sina plastiga mobiltelefoner

Tyvärr tror jag bara dessa tiggare är fattiglappar som tigger pengar. De ser sällan ut som KGB-material direkt.
Citera
2015-01-21, 17:46
  #8
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax

På nätterna, likt vampyrer, så ägnar de här tiggarna sig åt underrättelsetjänst för främmande makt.
De kan även ha som uppdrag att på signal slå ut strategiska mål i Sverige.

Kan det ligga någonting i min iaktagelse tror ni?

Nä knappast, de ligger och sover i drivor på Kungsgatan i Stockholm på nätterna...
Citera
2015-01-21, 18:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Under kalla kriget fick vi ju besök av "studenter" från öststater, dessa ville bland annat sälja tavlor men var i själva verket spioner på svensk mark.
"kalla kriget" får mig att tänka på att det är kallt ute nu, -25 grader. Jag tyckte synd om hunden som en tiggare hade med sig utanför affären. Att de genomfrusna medelålders tiggarna ska hitta strategiska mål låter osannolikt.
Citera
2015-01-21, 18:15
  #10
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nä knappast, de ligger och sover i drivor på Kungsgatan i Stockholm på nätterna...

Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
"kalla kriget" får mig att tänka på att det är kallt ute nu, -25 grader. Jag tyckte synd om hunden som en tiggare hade med sig utanför affären. Att de genomfrusna medelålders tiggarna ska hitta strategiska mål låter osannolikt.

Det är ju inget som hindrar att 5 av dessa 100 sovande "tiggare" är ute och samlar in information som kan äventyra Sveriges säkerhet.
Vem håller koll på om det är 20 tiggare på gatan ena dagen eller 30 stycken nästa dag?
Knappast någon som bryr sig eller för den delen håller räkning, därför är det nära på en perfekt förklädnad.
De får vara ifred och kan arbeta ostört.

Ingen vågar ju ens ifrågasätta tiggeriets vara eller icke vara för då hängs man ut i tidningar som rasist.
De åtnjuter amnesti medans de bedriver spioneri, detta har våra ängsliga politiker och journalister sett till.
Det är väl enbart en tidsfråga innan de sitter i Rosenbads korridorer och "tigger", ingen vågar påtala att detta kanske är lite olämpligt, av rädsla för rasistanklagelser.
Citera
2015-01-21, 18:24
  #11
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanf
Ja såklart tiggarna dokumenterar allt de ser.
Det finns ju extremt mycket försvarshemligheter utanför hemköp i Örkelljunga. ...
Citera
2015-01-21, 19:06
  #12
Medlem
Nä detta är allvar, det är inte fia med knuff!

Nu har vi fått svar varför ryssarna körde in med en ubåt i skärgården för några månader sen, de landsatte "romska sleeper cells" aka grodmän från Ryssland.

Hur vet vi att de är romer? Hur vet vi att de tigger? Uppenbart ryssar i fårakläder! Alla vet ju att det enda ryssar kan på engelska är "pleaseeeeeeeeeeeee" och på svenska "heeeeejjjjjjjjjjj".

Alla vet att Romer byggde Sverige så det kan ju inte vara dessa som tiger då de är samhällsbyggare!

Nej det luktar ryss lång väg!

Som sagt, detta är inte fia med knuff och det är dags att börja släppa sjunkbomber utanför matbutiker!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback