Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-26, 22:27
  #1
Medlem
fulbubblarens avatar
Har ont på vänstra sidan sedan i morse. En molande (jämn intensitet) värk som är över hela vänstra bröst och axelregionen. Är 40+, lever skapligt hälsosamt (tränar några gånger i veckan) men är något törstig. Är inte stressad. Mår psykiskt bra. Ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte jag skulle besöka akuten vilket jag gjorde. Allt såg normalt ut och jag gick hem. Men det gör fortfarande ont. Googlade runt och ser att många bröstsmärtor aldrig får en förklaring. Finns någon här med liknande erfarenhet?
Citera
2015-01-26, 22:49
  #2
Moderator
Elrosss avatar
Jag antar att blodproven var bra? Säkraste sättet för att hitta exempelvis infarkter är via blodprov som kallas troponin, detta är jag rätt säker på att de tagit om de tog blodprover på dig (detta prov ska tas minst två gånger med 6 timmars mellanrum). Fick du ingen anmärkning på blodprov eller ekg?

Har du gjort någonting speciellt senaste tiden som kan förklara smärtan? Lyft någonting? Sträckt dig eller ingått i aktiviteter du inte brukar göra? Kom smärtan plötsligt? Gjorde du någonting speciellt när den kom?

bröstsmärtor är inte kul och framför allt skapar de oro, nu har du inte haft det så länge så om hjärtat blev friat från sjukhuset kanske du får avvakta en dag eller två och se var de leder (om det blir värre bör ny kontakt tas)
Citera
2015-01-26, 23:00
  #3
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Det är inte din mage som är uppsvälld?

Jag har ett problem och chansen att du har samma problem är ganska liten. Mitt problem är att magmunnen inte fungerar och jag måste rapa hela tiden, jag måste tvinga upp rapen för det funkar inte som det ska. Magen sväller upp och jag får ont under vänster revben. Lyckas jag inte med att lätta på trycket så får jag ont över hela bröstkorgen.
Citera
2015-01-26, 23:08
  #4
Medlem
fulbubblarens avatar
De tog flera blodprov (men bara vid ett tillfälle) och inget hade någon anmärkning (dock vet jag ej exakt vad de syftade till). EKG fullt normalt. Har inte gjort någon ansträngande aktivitet på flera dagar innan smärtan uppkom. Haft sträckningar och ryggskott tidigare och den smärtan har en karaktär som skiljer sig tydligt från detta. Ingen skillnad vid rörelse av arm/axel/rygg. Är trött. Tagit värktabletter och lite vin för att lindra. Väntar ut det och tar ny kontakt med vården om det kvarstår eller blir värre. Tack för svaret!
__________________
Senast redigerad av fulbubblaren 2015-01-26 kl. 23:11.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback