Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-10, 20:18
  #1
Medlem
phikes avatar
Fallet med Lisas försvinnande har knappast undgått någon. Där finns en stor tråd om henne här: (FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Jag väljer dock att posta denna frågan här då jag inte anser att min fråga riktigt hör hemma i den stora tråden. Har jag fel så e de lugnt då min fråga säkert flyttas eller tas bort.

Jag undrar, är det inte väldigt tyst ifrån den mediala communityn? Jag ser ofta medium, siare o dyl. slå sig för bröstet om att de är i kontakt med det andliga. Men var är dom nu? Varför ingår dom inte i en gren av Missing People och put their Money where their mouth is liksom?

Jag har på känn att svaret är enkelt, att dom är fulla av skit, bluffmakare som har hittat en nisch i livet som går ut på att sko sig på människors svagheter.

Ponera att du kan få andlig vägledning, få hjälp ifrån andra sidan, hade du då inte gjort allt i din makt för att hjälpa till när folk försvinner?

Hur ser du på det?
Citera
2015-06-10, 20:24
  #2
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phike
Fallet med Lisas försvinnande har knappast undgått någon. Där finns en stor tråd om henne här: (FB) 17-årig kvinna försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Jag väljer dock att posta denna frågan här då jag inte anser att min fråga riktigt hör hemma i den stora tråden. Har jag fel så e de lugnt då min fråga säkert flyttas eller tas bort.

Jag undrar, är det inte väldigt tyst ifrån den mediala communityn? Jag ser ofta medium, siare o dyl. slå sig för bröstet om att de är i kontakt med det andliga. Men var är dom nu? Varför ingår dom inte i en gren av Missing People och put their Money where their mouth is liksom?

Jag har på känn att svaret är enkelt, att dom är fulla av skit, bluffmakare som har hittat en nisch i livet som går ut på att sko sig på människors svagheter.

Ponera att du kan få andlig vägledning, få hjälp ifrån andra sidan, hade du då inte gjort allt i din makt för att hjälpa till när folk försvinner?

Hur ser du på det?
Klart som fasen att det är tyst från de klärvoajanta. Öppnar de käften nu visar de för alla att de är en bluff.
Citera
2015-06-10, 20:27
  #3
Medlem
Om och när hon hittas kommer du att få höra fullt av berättelser från fjärrskådare, med många detaljer och klagomål över att de "inte togs på allvar" av polisen...
Citera
2015-06-10, 20:27
  #4
Medlem
Three-Gringoss avatar
Min åsikt är precis som din

"att dom är fulla av skit, bluffmakare som har hittat en nisch i livet som går ut på att sko sig på människors svagheter."

vad som är värre är att dom riskerar att fördröja insatser som skulle kunna bidra till att hitta henne.
Citera
2015-06-10, 20:33
  #5
Medlem
phikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Öppnar de käften nu visar de för alla att de är en bluff.

Vad säger du Pappersvargen, ska vi slå vad om att denna tråd kommer att få många svar samt förklaringar ifrån nämnda Community EFTER att hon hittats?

Just nu verkar de ligga lågt och fokusera på sitt ört-te.
Citera
2015-06-10, 20:35
  #6
Medlem
Fistkramps avatar
Palmemordet borde varit löst om dessa mediala personer kan snacka med avlidna.. Och en uppsjö av andra olösta mord borde ju kunna lösas med hjälp av de dödas berättelser.
Citera
2015-06-10, 20:36
  #7
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phike
Vad säger du Pappersvargen, ska vi slå vad om att denna tråd kommer att få många svar samt förklaringar ifrån nämnda Community EFTER att hon hittats?

Just nu verkar de ligga lågt och fokusera på sitt ört-te.
Att de kommer gorma och skräna när tjejen är återfunnen är inte någon högoddsare.
Våra kära medium kunde gott hjälpa till redan nu och visa att de faktiskt kan något.
Citera
2015-06-10, 21:50
  #8
Medlem
Svinhudens avatar
Kan inte den där demonen i blyertspennorna hjälpa till? Vad var det den hette?
Citera
2015-06-10, 21:59
  #9
Medlem
pe11es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistkramp
Palmemordet borde varit löst om dessa mediala personer kan snacka med avlidna.. Och en uppsjö av andra olösta mord borde ju kunna lösas med hjälp av de dödas berättelser.

Det brukar ju alltid vara en hel del andar som uppträder samtidigt, lätt att förväxla den ena med den andra osv mm.
Citera
2015-06-11, 00:53
  #10
Medlem
Vet man inte hur de mediala fungerar ska man nog inte prata så mycke om det heller....
Citera
2015-06-11, 01:22
  #11
Medlem
phikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carina61
Vet man inte hur de mediala fungerar ska man nog inte prata så mycke om det heller....

Men är du insatt så snälla, förklara hur det fungerar? Ditt svar indikerar dessutom att där finns ett generellt svar till alla olika sorters mediala krafter "hur [u]det[u] fungerar..". Berätta och var ej rädd för att sätta mig på plats.
Citera
2015-06-11, 08:02
  #12
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carina61
Vet man inte hur de mediala fungerar ska man nog inte prata så mycke om det heller....

Det är ju så uppenbart att det inte ens existerar. Så visst vet vi. Det är bluff och lurendrejeri
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback