Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-20, 15:58
  #1
Medlem
Kommunfullmäktigeledamot i Lund och språkrör för Gröna Studenter i Lund, ger 280 000kr till sig själv.
http://www.friatider.se/miljopartist...70000-i-bidrag

Vad vet vi mer om honom?
Citera
2015-07-20, 16:04
  #2
Medlem
Rambovics avatar
Härligt

Jag vet att han är lång och smal.
Citera
2015-07-20, 16:30
  #3
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Satan
Citera
2015-07-20, 16:31
  #4
Medlem
Tiggeribranschen ger verkligen upphov till positiva synergieffekter, utan dem hade hade Jocke inte haft någon försörjning. Men nu tjänar han 8000 i månaden efter skatt. Dessa pengar kan han nu använda till att lobba för att organisationen och tiggarna ska få ännu mer medel. Det blir något av en positiv spiral kan man säga. Smart upplägg. Typiskt moderater att inte se tillväxtmöjligheterna i den här branschen.

Edit Joakim är även pådrivande för att EU-migranterna som tvingats campa på Fextrus parkering ska få en egen kommunsponsrad tomt.

Citat:
Problemet är att det inte finns en anvisad plats i kommunen där folk kan parkera sina bilar eller sätta upp sina tält, säger Joakim Månsson Bengtsson.

Han glädjer sig åt kommunalrådet Anders Almgrens (S) besked om planerna på en kommunal tomt till EU-migranterna.

– Det har vi opinionsbildat för länge. För det är den bästa lösningen när kommunen säger att: "Här får ni vara och vi kommer inte att jaga er längre." Jag hoppas de hittar något så fort som möjligt för allas bästa.
https://www.flashback.org/leave.php?...s-mot-lagen%2F
__________________
Senast redigerad av kria 2015-07-20 kl. 16:36.
Citera
2015-07-20, 17:34
  #5
Medlem
rasbiologs avatar
Miljöpartist livnär sig på bidrag till zigenartiggare

Artikel i Fria Tider idag: http://www.friatider.se/miljopartist...70000-i-bidrag

Citat:
Föreningen "Hjälp tiggare i Lund" har beviljats närmare 280.000 kronor i bidrag av socialnämnden i kommunen trots att föreningens ordförande Joakim Månsson Bengtsson (MP) själv sitter med i nämnden.

Samtidigt har han tagit ut två hundra tusen i lön ur föreningen.

Citat:
– Totalt sett så är det ju ett par hundratusen, säger Månsson Bengtsson till Fria Tider.

Som du har fått?

– Ja, som jag har kostat. Sedan vad jag har fått ut efter skatt och allting är 8000 i månaden.

"Det handlar om medmänsklighet" skriver fanskapet i en tidigare insändare. Medmänsklighet med sig själv och sin egen plånbok. Jag säger som Nationalteatern: Den som själv har nåt att dölja ropar på förstärkt polis. Det är sådant här som de vill dölja när de rör upp himmel och jord för att någon har målat ett vitt streck på asfalten utanför en butik.

Jag vill uppmana alla som kan att försöka hitta och avslöja fler sådana här bluffar från godhetsvänstern. Give 'em hell för att citera en känd svensk politiker.
__________________
Senast redigerad av rasbiolog 2015-07-20 kl. 17:36.
Citera
2015-07-20, 17:55
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Artikel i Fria Tider idag: http://www.friatider.se/miljopartist...70000-i-bidrag



Samtidigt har han tagit ut två hundra tusen i lön ur föreningen.



"Det handlar om medmänsklighet" skriver fanskapet i en tidigare insändare. Medmänsklighet med sig själv och sin egen plånbok. Jag säger som Nationalteatern: Den som själv har nåt att dölja ropar på förstärkt polis. Det är sådant här som de vill dölja när de rör upp himmel och jord för att någon har målat ett vitt streck på asfalten utanför en butik.

Jag vill uppmana alla som kan att försöka hitta och avslöja fler sådana här bluffar från godhetsvänstern. Give 'em hell för att citera en känd svensk politiker.

Det är tydligen folk knutna till Smålands nation...ett ökänt vänsternäste.

Hoppas på en formell anmälan
Citera
2015-07-20, 18:04
  #7
Medlem
rasbiologs avatar
http://old.laholmstidning.se/article...-for-migranter

Citat:
Orsaken till uppslutningen är att många människor känner att de vill göra något mer än att bara skänka en slant, uppger Joakim Månsson Bengtsson.

Synbarligen finns det de som vill tjäna en slant hellre än att skänka en slant.
Citera
2015-07-20, 21:05
  #8
Medlem
Beemos avatar
Jag vet vem killen är. Varit på "dubbeldejt" med min ex-tjej, han och hans pojkvän. Han arbetade tillsammans med mitt ex. Blev lite snopen när jag såg honom i tidningen.
Citera
2015-07-20, 21:33
  #9
Medlem
soligts avatar
Och av dom pengarna går 12.000 till ett projekt av något slag. Det som kostar 500kr för oss väljare kostar 50.000 för en politiker.
Slösa med onödiga kostnader som 3,000000 till Rumänien för att Rumänska staten ska ge bättre liv åt romer. Rumänien är ett fattigt land som gör exakt likadant som ni. Dom har aldrig brytt sig om romerna förut men när det luktar bidrag på miljonbelopp då. Då bryr dom sig så pass länge det räcker.
Sluta slösa med skattebetalarnas pengar på bidrag till någon , när pengarna behövs på ett äldreboende där äldre blir illa behandlade för att dom är äldre och har svårt att röra sig, och just nu ser jag på text-tv att dom får dricka lacknafta,? varför lacknafta som kostar 55kr litern... Varför har man ett glas lacknafta bredvid ett glas vatten?
Citera
2015-07-20, 21:39
  #10
Moderator
Carlboms avatar
Det finns en anledning till att vi aldrig kommer förbjuda tiggeri. Här har ni en.

Precis som med asylverksamheten så byggs nu en industri upp runt EU-tiggarna. Vi har snart inte råd att att INTE ha tiggare på gatorna, precis som vi inte har råd att INTE ta emot 100 000-tals analfabeter varje år. Allt gör många har gjort sig beroende av industrin ekonomiskt.

En vacker dag kollapsar dock allt men jag tror vi har 10 år kvar av vansinne. Sen väntar ett stålbad utan dess like.
Citera
2015-07-20, 22:17
  #11
Avstängd
53280s avatar
Någon förvånad? Först tigger Joakim Månsson Bengtsson pengar av det allmänna och sedan göder han sej själv, inte undra på att han skriker om solidaritet med tiggarna, det är hans plånbok vi skall vara solidariska med. Joakim Månsson Bengtsson slår Bengt Westerberg i svineri.

Röda Korset har råd att betala överlöner till Bengt Westerberg, medan en ideell förening som verka för tiggarna har det knappast.
Citera
2015-07-20, 22:48
  #12
Medlem
Ha, ha, ha han har gjort sig till avlönad zigenarhövding (ursäkta uttrycket ) på skattebetalarnas bekostnad. Ju fler EU migranter han kan fixa till Lunds kommun ju högre lön kan han plocka ut.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback