Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-09-04, 16:21
  #1
Medlem
Läste någonstans att Swedish match har kommit med ett nytt snus som heter mustang. Någon som testat?
Citera
2015-09-04, 16:45
  #2
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khaini
Läste någonstans att Swedish match har kommit med ett nytt snus som heter mustang. Någon som testat?

Såg det med, ful dosa dock. Men den släpps vecka 38 enligt Nettotobak.
Citera
2015-09-04, 20:22
  #3
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Testade den nu i veckan, var ingen höjdare alls. Svårt att beskriva smaken men fick lite skruf-vibbar emellanåt.

Hade varit okej som lågprissnus men dosan kostade ~35 om jag inte missminner mig, vilket gör att jag passar på denna.
Citera
2015-09-05, 23:53
  #4
Medlem
CtrlAltCats avatar
Håller med föregående talare, smakar billigare än den kostar. Verkligen inget speciellt med den.
Citera
2015-09-15, 12:14
  #5
Medlem
Den finns på snusbolaget nu
Citera
2015-09-16, 17:01
  #6
Medlem
jag köpte en dosa mustang portion på coop idag. Tyckte den smakar bra och lagom stark och den kostade BARA 35 kr. Väldigt billigt om man annars köper general portion för 50 kr
Citera
2015-09-16, 18:46
  #7
Medlem
Gameplayers avatar
Har kört General XR länge nu (25kr/dosa). Ska dock testa detta eftersom jag måste testa allting nytt. Gillar dock inte att det har lite mer nikotin än "vanligt". Brukar undvika strong-varianter...
Citera
2015-09-17, 10:34
  #8
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Såg den hos tobakshandlaren idag, och när han visade mig broschyren blev jag
exalterad. Kraftig tobakssmak, med inslag av lakrits och citrus. Men blev besviken, ganska tam i smaken efter förväntningarna av beskrivningen.
Citera
2015-09-17, 12:35
  #9
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Såg den hos tobakshandlaren idag, och när han visade mig broschyren blev jag
exalterad. Kraftig tobakssmak, med inslag av lakrits och citrus. Men blev besviken, ganska tam i smaken efter förväntningarna av beskrivningen.

Lite synd då lakrits, citrus och Rök är dom smakerna jag tycker bäst om att smaksätta tobak med. Vill gärna ha dom lite i bakgrunden (ska inte ta över själva tobakssmaken).
-kanske borde köpa en dosa och utvärdera själv. Mitt bekymmer med "industri snus" är dock dess känsla av att man har en snigel under läppen. Dessutom används ofta ganska tråkig (neutral) tobak..
Citera
2015-09-17, 19:57
  #10
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Om man bara uppskattar Ettan av det som finns på marknaden är Mustang något att prova då? Vad liknar det?
Citera
2015-09-18, 05:17
  #11
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Om man bara uppskattar Ettan av det som finns på marknaden är Mustang något att prova då? Vad liknar det?

Enligt vad jag läst så påminner det om Grov fast kryddat med lite smaker. Ska testa det imorgon tror jag...
Citera
2015-09-18, 18:35
  #12
Medlem
Turbojans avatar
Riktigt gott snus, och jäklans mycket innehåll per krona - portionsvis och nikotinhalt.
Rekommenderas, kan liknas lite vid Kaliber vit portion men med mer tobakssmak och kraftfullare påsar.
Helt klart 4/5.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback