Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-09-18, 12:59
  #1
Medlem
En man från Liverpool har dömts till 8 års fängelse för att ha försökt köpa tillräckligt för att döda 1400 personer. Han försökte införskaffa det på darknet men råkade istället ut för FBI-personal.

Vad är detta för knasboll. Är hans historia rimlig? Planerade han ett större attentat, eller var det bara ett pojkstreck med enorma risker?
Citera
2015-09-18, 13:04
  #2
Avstängd
Smithvertigos avatar
Låter som något som Psychopatic eller Mulla Krekar hade kunnat göra. Fast de hade haft det i en burk av rent intresse.

Vad den här idioten hade använt det till är nog ganska självklart.
Citera
2015-09-18, 13:04
  #3
Avstängd
SpyFlugaTMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eodnhoj
En man från Liverpool har dömts till 8 års fängelse för att ha försökt köpa tillräckligt för att döda 1400 personer. Han försökte införskaffa det på darknet men råkade istället ut för FBI-personal.

Vad är detta för knasboll. Är hans historia rimlig? Planerade han ett större attentat, eller var det bara ett pojkstreck med enorma risker?
Militanta muslimer ligger i krig med västvärlden...har alla missat det?

Tjilivippen
Citera
2015-09-18, 13:11
  #4
Medlem
Jag har för mig att jag läst om flera islamister som tidigare varit dömda för diverse småbrott. Skulle vara intressant att få veta om han är praktiserande muslim. En domstol kan ju säga att inga bevis finns för attentat även om en åklagad fyller alla kriterier för någon som är kapabel till det, i slutändan måste man ju kunna bevisa uppsåt.
Citera
2015-09-18, 13:11
  #5
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smithvertigo
Låter som något som Psychopatic eller Mulla Krekar hade kunnat göra. Fast de hade haft det i en burk av rent intresse.

Vad den här idioten hade använt det till är nog ganska självklart.

Haha ja psychopatic med sina hemmasnickrade kärnreaktorer eller vad det nu var.. Hade bettat mina pengar på honom om det vore i Sverige!

Men vatusan.. Man köper väll inte så pass mycket ricin för att bara beskåda det.. Det lär väll inte vara gratis, har inte priserna på ricin men utgår från att det lär kosta i såna mängder.
Citera
2015-09-18, 13:15
  #6
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smithvertigo
Låter som något som Psychopatic eller Mulla Krekar hade kunnat göra. Fast de hade haft det i en burk av rent intresse.

Vad den här idioten hade använt det till är nog ganska självklart.
Jo, det är ju inte direkt svårt att utvinna tillräckligt mycket, ur fröer, för att döda många. Jag blev ju åtalad för att jag gjorde det, men friades, då jag inte vetat att det var olagligt, eller hade nått ont uppsåt med det.

Spår av ricin har hittats hos jihadister både i Storbritannien och Frankrike, men deras motsvarighet till SÄPO kom på dem. Så historien kan mycket väl vara rimlig. Ett underskattat gift, då det går att köpa i vilken blomsteraffär som helst.

Hur man skulle kunna sprida det, är väl lite svårare.
Citera
2015-09-18, 15:31
  #7
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jo, det är ju inte direkt svårt att utvinna tillräckligt mycket, ur fröer, för att döda många. Jag blev ju åtalad för att jag gjorde det, men friades, då jag inte vetat att det var olagligt, eller hade nått ont uppsåt med det.

Spår av ricin har hittats hos jihadister både i Storbritannien och Frankrike, men deras motsvarighet till SÄPO kom på dem. Så historien kan mycket väl vara rimlig. Ett underskattat gift, då det går att köpa i vilken blomsteraffär som helst.

Hur man skulle kunna sprida det, är väl lite svårare.

Ja, problemet är ju att det är tillåtet att sälja sådana frön i blomsterhandeln där ett paket innehåller tillräckligt med gift för att döda två personer.
Citera
2015-09-18, 15:50
  #8
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Ja, problemet är ju att det är tillåtet att sälja sådana frön i blomsterhandeln där ett paket innehåller tillräckligt med gift för att döda två personer.
Jo, jag beställde 10-tals påsar Ricin härifrån:
http://www.impecta.se/

Samt ett annat frö, med ca 50 ggr starkare gift än ricin i. Men de har de av någon anledning plockat bort ur sortimentet.
Citera
2015-09-18, 17:20
  #9
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jo, jag beställde 10-tals påsar Ricin härifrån:
http://www.impecta.se/

Samt ett annat frö, med ca 50 ggr starkare gift än ricin i. Men de har de av någon anledning plockat bort ur sortimentet.

Stryknin?
Citera
2015-09-18, 17:29
  #10
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallsMan
Stryknin?
Nä, abrin, ser nästan likadant ut som ricin molekylmässigt o verkar på samma sätt. Men det är starkare. Paternosterböna heter de på svenska.
Citera
2015-09-18, 22:30
  #11
Medlem
backflashss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eodnhoj
En man från Liverpool har dömts till 8 års fängelse för att ha försökt köpa tillräckligt för att döda 1400 personer. Han försökte införskaffa det på darknet men råkade istället ut för FBI-personal.

Vad är detta för knasboll. Är hans historia rimlig? Planerade han ett större attentat, eller var det bara ett pojkstreck med enorma risker?



Pojkstreck för tusentals pund och man heter Ali.

get real
Citera
2015-09-19, 00:21
  #12
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jo, jag beställde 10-tals påsar Ricin härifrån:
http://www.impecta.se/

Samt ett annat frö, med ca 50 ggr starkare gift än ricin i. Men de har de av någon anledning plockat bort ur sortimentet.

Stämmer det att när man blir förgiftad av ricin så dör man av något som liknar en kraftig förkylning, och att det sannolikt inte skulle upptäckas vid en obduktion att personen dött av just ricinförgiftning?

Såsom det beskrivs i tv-serien Breaking bad alltså.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback