Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-13, 19:05
  #1
Medlem
rainbowias avatar
Tar mig friheten att starta en tråd för årets säsong och även kopiera friskt från Lord-di-Legos trådstart för ett år sedan.

----------------------------------- Inledning -----------------------------------

Ja, då är säsong 2016 av Velogames på väg att dra igång (det frustrerande giftet ), så det är väl dags att skapa en tråd.
För den som inte redan vet vad Velogames är så finns den gamla 2015-tråden (FB) Velogames 2015 och Velogames hemsida att kika på http://www.velogames.com/ . Hemsidan sammanfattar det så här:


Citat:
Become Directeur Sportif of your very own pro-cycling team by selecting a squad of riders who will score points for your team based on their real-life performances on the road.

Set up your own Private League to compete against your closest rivals. Velogames is free-to-enter!


Lite mer utförligt betyder det att det finns Velogames-event för de viktigaste tävlingarna på cykelkalendern, där man får agera manager (Directeur Sportif) och sätta ihop ett lag inom en viss budget. Målet är att sätta ihop ett lag som tar så många poäng som möjligt under eventets gång, där resultaten baseras på resultaten i verkligheten och utgår från Poängtabellen som finns under 'Rules' på Hemsidan.

Kort och gott. Man ska plocka ihop sitt eget dreamteam med en förutbestämd budget (100 velogamescredits).

Man behöver inte delta i varje event under året, det är helt upp till en själv. Under eventets gång är lagen låsta och tar därmed ingen mer tid, med undantag för event som 'Vårklassikerna/Spring Classics' som är en kombination av flera endagslopp, där man får ett begränsat antal byten som man kan utnyttja mellan de olika loppen.

Spelet är gratis att delta i som man kör direkt i webbläsaren.

Nyheter för årets säsong verkar vara att det finns inga premiumtävlingar, alltså alla tävlingar är gratis. Och sedan verkar det som det blir en sammanlagdtävling som börjar med vårklassikerna.

Användbara sidor för laguttagningar:
http://www.procyclingstats.com/ (stats, resultat och framför allt för att bekräfta vilka cyklister som deltar i de olika tävlingarna)

Första tävling är Tour Down Under med spelstopp:

Citat:
The deadline for entries to be submitted is 01:00 CET (Central European Time) on Tuesday 19th January 2016. This is 10:30 local time in Adelaide.

Fyll gärna på med mer information. En tävlingskalender hade suttit fint
__________________
Senast redigerad av rainbowia 2016-01-13 kl. 19:08.
2016-01-13, 20:01
  #2
Medlem
rainbowias avatar
Flashbackligan - Tour Down Under:

Citat:
League Name: Flashback
League Code: 13185457
2016-01-13, 22:02
  #3
Medlem
IdaAmins avatar
Bra jobb rainbowia! Kul att äntligen vara igång igen. I år ska Lord få smisk.
2016-01-14, 09:23
  #4
Medlem
rainbowias avatar
Ja, skönt att vara igång, även om man känner sig rejält ringrostig. Har inte kollat på någon cykel sedan VM.

Kopierar in Lord-di-Legos statistik från 2015 års säsong:


Velogamessäsongen och Flashbackligorna 2015

Flashbackligor:

Vinster:

Pallplatser:

Tour Season Game - Flashback Top20
Format: Placering. Namn | Poäng | Totalplacering
(Officiell Vinnare: Ryan Innis | 43.157 )


Tour Season Game - Complete Edition - Top20
Format: Placering. Namn | Poäng

2016-01-14, 11:49
  #5
Medlem
ruckaalis avatar
Härligt
Vi är sex stycken deltagare. Vore riktigt bra om vi blev 10 st såhär tidigt på säsongen.
2016-01-14, 14:16
  #6
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Härligt
Vi är sex stycken deltagare. Vore riktigt bra om vi blev 10 st såhär tidigt på säsongen.

Tiden skenar verkligen, cykelsäsongen i gång. Med i Flashbackligan direkt och ska försöka hänga med på allt i tipsväg under året, även om jag inte kan se alla lopp. Velogames är kul, hoppas fler dyker upp.
2016-01-16, 01:10
  #7
Medlem
Lord-Di-Legos avatar
Då var det dags att börja sätta sig in i det hela igen alltså. Jag har sett fram emot den nya säsongen!

Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Fyll gärna på med mer information. En tävlingskalender hade suttit fint

Bra trådstart. Jag undrade faktiskt när det här skulle dyka upp.

Han sa mot slutet av förra säsongen att det var någonting han ville ha i början på 2016, en kalender. Vi får se om den dyker upp inom kort.

Citat:
Ursprungligen postat av IdaAmin
I år ska Lord få smisk.

Hoppas inte det. Men gör jag en lika bra säsong som ifjol så är jag nog relativt nöjd iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Härligt
Vi är sex stycken deltagare. Vore riktigt bra om vi blev 10 st såhär tidigt på säsongen.

Jag måste sätta ihop ett lag först, men ni kan räkna med att jag kommer att dyka upp i ligan.
2016-01-16, 13:16
  #8
Medlem
Det här verkade som något jag skulle kunna vara bra på, hoppas jag
Har gått med i Flashback-ligan
2016-01-16, 14:47
  #9
Medlem
Lord-Di-Legos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompactStandard
Det här verkade som något jag skulle kunna vara bra på, hoppas jag
Har gått med i Flashback-ligan

Välkommen! Om du undrar något så är det bara att fråga.
2016-01-16, 15:10
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord-Di-Lego
Välkommen! Om du undrar något så är det bara att fråga.

Förra året körde jag en del Vårklassiker, halva Girot, hela Touren och en del andra små-tourer (framför TVn) Har följt Team-övergångar och läst en del cyklisters mål med 2016 så jag hoppas att jag har rätta kunskapen
2016-01-16, 23:29
  #11
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompactStandard
Det här verkade som något jag skulle kunna vara bra på, hoppas jag
Har gått med i Flashback-ligan

Välkommen! Bara du inte förstör mina topp-10 förhoppningar

Har nästan mitt lag klart nu. Mycket talar för en pallplats
2016-01-17, 08:56
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompactStandard
Det här verkade som något jag skulle kunna vara bra på, hoppas jag
Har gått med i Flashback-ligan

Välkommen! Jag började med FBs Velogamesligor i fjol våras och det har jag inte ångrat, tvärtom har cykelintresset bara ökat av detta beroendeframkallande spel. Är säker på att Du kommer känna detsamma.

Efterlängtad säsongsstart nu och skönt att vi har fått lite tid på oss att ta ut lagen, vill minnas att det bara var ett par dagar till racestart när TdU-spelet kom upp i fjol. Laget nästan klart här med, "bara" de sista platserna som ska besättas. Det obligatoriska velandet ni vet. Så att man har något att gräma sig över under loppet.

Snygg trådstart, rainbowia!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback