Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-06, 18:04
  #361
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Var nånstans är detta slutshaming?


Ja, du menar att ligga med andra skulle vara värre än att fota sig själv naken och lägga ut på nätet för att få likes.
Det är subjektivt att det ena är värre.
Ingen äger hans kropp, och han gör vad han vill med den.
Precis som hon.
Citera
2016-03-06, 18:06
  #362
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Och?
Hon är inte den första att gapa efter uppmärksamhet och jag inte är ett dugg intresserad av ännu en aktivist, eller för den delen försöka omvända henne "till den rätta vägen".
Hon får växa upp i sin egen takt och motivera sig själv hur hon vill och eftersom hon fyllt arton, får hon väl själv stå för konsekvenserna fall det blir såna, vilket jag betvivlar för en halvnaken bild. Det är faktiskt inget märkvärdigt med en halvnaken bild. Det finns miljarder såna därute.

Det andra där är din tolkning av vad hon gör, tycker eller menar, men eftersom hon inte är här och kan försvara sig, så bespara mig skvallret är du snäll.
Jag är inte imponerad av din tolkning heller.

Vad sägs om att se det som enbart mänsklig frigörelse att göra vad fan hon vill med sin kropp?
Den som dömer henne för det just nu är bland annat du, på mycket dubiösa grunder dessutom.

Nu en fråga till dig: Varför bryr du dig om henne, hennes kropp eller bilder?


Det mesta är ingen tolkning, utan det är vad hon själv skriver på sociala medier.
Citera
2016-03-06, 19:07
  #363
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Ja, du menar att ligga med andra skulle vara värre än att fota sig själv naken och lägga ut på nätet för att få likes.
Det är subjektivt att det ena är värre.
Ingen äger hans kropp, och han gör vad han vill med den.
Precis som hon.

Jag menade att att ligga med andra när man kommit överens om att vara monogama och att fota sig själv naken för likes och man är överens om att det är OK är värre ja. Inte pga handlingarna i sig, utan pga de olika överenskommelserna.
Citera
2016-03-06, 19:31
  #364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Hon är blåst, dum i huvudet och en står jävla slampa.

Asså man blir rädd när man ser många ungdomar hur kan dem vara så tröga och hjärntvättade.

Vadå aktivist hon gör sig själv till ett sexobjekt. Är väll bättre hon kämpar för att ta bort de andra bilderna som hon pratar om visas i reklam och annat än att hon sla vara lika egterbliven.

Sedan har reklamen oftast åtminstone ett större syfte än vad hon har. Jag tycker dock de ska behålla kläderna även i reklamer.

Så nej det är inte bara dig din fucking hora man blir upprörd på.

Fucking idiotisk slampa är vad jag tänker och undrar var hennes föräldrar är. Varför uppfostrar inte hennes pappa henne. Han måste ge henne några ordentliga smällar så att hon fattar.

Varför har inte DIN pappa uppfostrat dig att visa respekt mot kvinnor? Något du inte verkar ha utan en jävligt sne kvinnosyn. Hora och slampa hit och dit. Skäms
Citera
2016-03-06, 21:36
  #365
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelheim
Varför har inte DIN pappa uppfostrat dig att visa respekt mot kvinnor? Något du inte verkar ha utan en jävligt sne kvinnosyn. Hora och slampa hit och dit. Skäms


Jag visar respekt för de männisjor som förtjänar respekt oavsett om de är kvinnor eller män och som respekterar mig och sig själv.

Blandannat respekterar jag min mamma, systrar, dotter med flera.


Men jag har också lärt mig att säga sanningen och benämna saker med dess rätta ord och säga till om något är fel. Som t.ex här.

En mördare kommer jag kalla mördare och en hora för hora och slampa för slampa.

En person som beter sig på ett äckligt sätt kommer jag berätta beter sig på ett äckligt sätt.


Så kanske du nu kommer och säger hora betyder prostituerad. Nej inte enligt den ursprungliga betydelsen ich det är den jag använder mig av.

Kolla brottet hor. Den som begick brottet hor kallades hora eller horkar.


De som har en dålig människosyn du förstår jag ser folk som människor och har samma syn på människor oavsett kön inte som ni.

De som har en dålig människosyn är de här inne som vill göra blandannat kvinnor till objekt och sexobjekt. Att de ska ta av sina kläder medmera.
__________________
Senast redigerad av bergwall94 2016-03-06 kl. 21:38.
Citera
2016-03-06, 22:30
  #366
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Det mesta är ingen tolkning, utan det är vad hon själv skriver på sociala medier.
Om det är taget ur sitt sammanhang och återberättas av någon annan så är det per definition skvaller eller "hörsägen" om du så vill.
I en domstol är det till exempel helt irrelevant. Av samma anledning.
Citera
2016-03-06, 22:34
  #367
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Jag visar respekt för de männisjor som förtjänar respekt oavsett om de är kvinnor eller män och som respekterar mig och sig själv.

Blandannat respekterar jag min mamma, systrar, dotter med flera.


Men jag har också lärt mig att säga sanningen och benämna saker med dess rätta ord och säga till om något är fel. Som t.ex här.

En mördare kommer jag kalla mördare och en hora för hora och slampa för slampa.

En person som beter sig på ett äckligt sätt kommer jag berätta beter sig på ett äckligt sätt.


Så kanske du nu kommer och säger hora betyder prostituerad. Nej inte enligt den ursprungliga betydelsen ich det är den jag använder mig av.

Kolla brottet hor. Den som begick brottet hor kallades hora eller horkar.


De som har en dålig människosyn du förstår jag ser folk som människor och har samma syn på människor oavsett kön inte som ni.

De som har en dålig människosyn är de här inne som vill göra blandannat kvinnor till objekt och sexobjekt. Att de ska ta av sina kläder medmera.

Du tror mig säkert inte, men jag håller på att garva på mig här!
Tack för en av dagens roligaste poster!
(Jag ber om ursäkt, men lyteskomik är också komik)
Citera
2024-03-13, 23:30
  #368
Medlem
Knotknets avatar
Vad gör Sabine idag? Någon som träffat henne?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback