Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-29, 11:57
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22352016.ab

"Sabine Engström, 18, är kroppsaktivist och lägger ofta upp lättklädda bilder på sig själv på sociala medier. Men till slut tröttande hon på få kommentarer om vad hennes pojkvän kan tänkas tycka om det. ”Min pojkvän äger inte min kropp”."

"Ser stor dubbelmoral

Hon säger att det finns en stor dubbelmoral. Dels matas man dagligen med reklam där det syns exponerade och objektifierade kvinnokroppar – men så fort hon lägger ut en bild på sina egna bröst blir det ramaskri.

– Det gör mig så arg. När jag själv väljer att lägga ut bilder på min egen kropp får jag kommenterar som "jag skulle aldrig kunna vara ihop med den tjejen" och "stackars hennes pojkvän!". Men min pojkvän är ju tillsammans med mig för att han älskar mig och min kroppsaktivism är ju en stor del av den jag är."


Vad anser ni om det Sabine gör?
__________________
Senast redigerad av Knullkungen 2016-02-29 kl. 12:24. Anledning: Trasig länk fixad
Citera
2016-02-29, 12:05
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
[url]...
Vad anser ni om det Sabine gör?

Länken du angav är för att skapa ny tråd här på Flashback.

Generellt har jag inget emot kvinnor som vill exponera sina kroppar oavsett om det är för att få uppmärksamhet, inkomster eller politiska utspel.
Citera
2016-02-29, 12:07
  #3
Medlem
Gubbskems avatar
Antar att jag är lite gammalmodig. Men detta kallades exhibitionism på min tid. Givetvis älskar hon kommentarer och uppmärksamhet om sig själv och sin kropp. Idag fick hon jackpott. Googlade hennes namn eftersom jag aldrig hört talats om henne och såg att 3 stora nyhetssiter alla gjort henne till en nyhet. Fatta rushen att få visa upp sig för så många människor och samtidigt slippa ses som en sexuell avvikare. Ett tips för andra blottare som envisas att gå till parker. Kalla det kroppsaktivism.
Citera
2016-02-29, 12:40
  #4
Medlem
Nu verkar det ju som om det inte är en fråga i Sabines relation, men argumentet att ens partner inte äger ens kropp går ju ganska lätt att smula sönder annars. Jag förmodar att hon inte gör anspråk på att äga sin partners kropp, men att hon ändå sätter ramar för vad han gör med den.
Citera
2016-02-29, 12:43
  #5
Medlem
eddievans avatar
Ungefär lika intressant som Liberalernas förslag om legalisera Nekrofili och Inavel.
Mediakåta människor finns det i alla läger.
Det sorgliga är att vi väljer att ge dom utrymme i våra liv.
Citera
2016-02-29, 12:46
  #6
Medlem
Hon är lika full av skit som reklamerna hon tittar på.
Citera
2016-02-29, 12:49
  #7
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Antar att jag är lite gammalmodig. Men detta kallades exhibitionism på min tid. Givetvis älskar hon kommentarer och uppmärksamhet om sig själv och sin kropp. Idag fick hon jackpott. Googlade hennes namn eftersom jag aldrig hört talats om henne och såg att 3 stora nyhetssiter alla gjort henne till en nyhet. Fatta rushen att få visa upp sig för så många människor och samtidigt slippa ses som en sexuell avvikare. Ett tips för andra blottare som envisas att gå till parker. Kalla det kroppsaktivism.

Jag är med i din gammelmodiga klubb. Jag är själv tjej under 30 men jag är bra mycket stoltare om någon kallar mig smart än om någon berömmer min kropp.

Jag tror det är precis som du skriver. Hon är exhibitionist och vill ha bekräftelse på att hon är snygg. När hon får andra reaktioner så böjer hon det till aktivism och feminism trots att man kan tycka att riktiga feminister bör jobba mot att kvinnor ska känna behovet att visa upp sin kropp för att få bekräftelse. Men feminismen verkar dessvärre bli mer och mer oförståelig.
Citera
2016-02-29, 12:50
  #8
Medlem
Drozds avatar
Konstigt, ibland är det ett feministiskt statement att visa pattarna på instagram, ibland är samma sak patriarkal exploatering av kvinnokroppen.

Men hoppas hon njuter av sina 15 minuter! Vore jag hennes pojkvän skulle jag gjort slut för länge sen.
Citera
2016-02-29, 12:55
  #9
Medlem
Sir Dwains avatar
Jag skulle tro att pojkvännen är betydligt mer besvärad av den här stora nyheten om honom än hennes tidigare "kroppsaktivism".

Jag kan förstå att det blir störande att hela tiden få frågor om inte pojkvännen tycker det hon gör är olämpligt precis som vilken fråga som helst blir irriterande när man får den hela tiden.
Citera
2016-02-29, 12:55
  #10
Medlem
Nintendokids avatar
Unvisit länk: http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle22352016.ab

Facebook (Obs du kommer se en tjock tjej, som inte är sexig. Men duger till ett ONS)
https://www.facebook.com/photo.php?f...message_bubble
Citera
2016-02-29, 12:58
  #11
Medlem
En sånt härligt ohelig allians av narcissism och den sortens självgodhet som bara en moralens väktare med politiskt korrekta åsikter kan uppbära.

Dessa kvinnor med feministisk övertygelse som tror att dom blir "empowered" av att visa pattarna på internet är bra patetiska. Vanliga instagrambimbos är iallafall någorlunda ärliga med sina avsikter.
Citera
2016-02-29, 12:58
  #12
Medlem
Pojkvännen måste vara mer än lovligt pussywhipped... Antar att hon kör "du äger inte min kropp!" som argument även när hon ertappats med att ha gangbangat halva hans umgängskrets
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback