Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-05-06, 21:33
  #1
Medlem
Så hur mycket ska man få stå ut med
grannens barn springer runt som galopphästar 12 timmar om dagen 7 dagar i veckan
det är inte nog det skriks och verkar som möbler släpas runt i deras lägenhet 6-8 timmar om dagen
undrar ärligt vad dom sysslar med?
Så vad göra?
Och ja jag har pratat med dom 1 gång och frågat ,men får till svar att det har jag inte med att göra

Är tydligen en riktigt WT familj, pappan arbetslös, långt hår med fläta, morsan fet hagga på +90kilo, 3 barn på 1 -4 år
Tips?
Citera
2016-05-06, 22:14
  #2
Avstängd
DiegoCostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Så hur mycket ska man få stå ut med
grannens barn springer runt som galopphästar 12 timmar om dagen 7 dagar i veckan
det är inte nog det skriks och verkar som möbler släpas runt i deras lägenhet 6-8 timmar om dagen
undrar ärligt vad dom sysslar med?
Så vad göra?
Och ja jag har pratat med dom 1 gång och frågat ,men får till svar att det har jag inte med att göra

Är tydligen en riktigt WT familj, pappan arbetslös, långt hår med fläta, morsan fet hagga på +90kilo, 3 barn på 1 -4 år
Tips?

För ännu mer liv
Annars så kan störningsjouren vara ett alternativ, eller ett lite smidigt hot som ej kan bevisas som hot.
Citera
2016-05-06, 22:16
  #3
Medlem
Gabriel Knights avatar
Om barnen missköts så är man skyldig att ringa socialen, man kan ringa anonymt och be dem kolla upp familjesituationen.
Citera
2016-05-06, 22:17
  #4
Medlem
Bizmarcks avatar
Det är barn. Get over it!
Och skyll dig själv om du bor i en wt-hyreslägenhet! Då får man stå ut med lite liv.
Citera
2016-05-06, 22:24
  #5
Medlem
walklikeacats avatar
Du ska anmäla störningarna till din förening eller förvaltare. För att det ska kunna ske så måste du föra dagbok med exakta tidsangivelser för störningarna samt vad som stör (ex dunkningar och slag mot golv, skrapande möbler osv).

Förslag är att du gör detta under en vecka.
Skicka utdraget till din förening/förvaltare så dom kan skicka ut en rättelseanmälan till din granne i ett rekommenderat brev. Där framgår det inte vem som gjort anmälan.
Citera
2016-05-06, 22:29
  #6
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Om barnen missköts så är man skyldig att ringa socialen, man kan ringa anonymt och be dem kolla upp familjesituationen.
Riktigt äckligt beteende att ringa soc för lite liv.
Citera
2016-05-06, 22:37
  #7
Medlem
walklikeacats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Det är barn. Get over it!
Och skyll dig själv om du bor i en wt-hyreslägenhet! Då får man stå ut med lite liv.

Ett exempel. Jag flyttade in i en bostadsrätt och det var ett satans oväsen på barnen i våningen ovanför. Ungefär som TS beskriver. Jag satt och skrev ner allt minut för minut och skickade in det till min förvaltare.

Efter att dom hade fått sin rättelseanmälan så var det tvärtyst! Men...såklart, det finns olika kategorier av grannar.
Citera
2016-05-06, 22:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Det är barn. Get over it!
Och skyll dig själv om du bor i en wt-hyreslägenhet! Då får man stå ut med lite liv.

För det första du vet inte hur mycket liv dom för "get over it folietomte",
jobbar man natt och kommer hem vid 06:00 förväntar man sig väl att kunna få få några timmars sömn utan att foliehattars barn som dina ska kunna uppföra sig och nej man ska inte behöva stå ut med ett jävla liv ,hur dum får man vara
när detta nu pågått i snart 1 år börjar man fundera hur fan familjer tänker,om dom nu tänker överhuvudtaget
Men jag tackar till övriga hur man bör gå till väga och ska överväga detta förfarande
Citera
2016-05-06, 23:22
  #9
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Så hur mycket ska man få stå ut med
grannens barn springer runt som galopphästar 12 timmar om dagen 7 dagar i veckan
det är inte nog det skriks och verkar som möbler släpas runt i deras lägenhet 6-8 timmar om dagen
undrar ärligt vad dom sysslar med?
Så vad göra?
Och ja jag har pratat med dom 1 gång och frågat ,men får till svar att det har jag inte med att göra

Är tydligen en riktigt WT familj, pappan arbetslös, långt hår med fläta, morsan fet hagga på +90kilo, 3 barn på 1 -4 år
Tips?


Ta dig in i proppskåpet och börja sabotera, släck allt för de, ring socialen och anmäl missförhållande, soc är skyldiga att utreda alla tips som kommer in, du kan ringa anonymt. Det lär skapa ett jävla liv bland familjen och är de stökiga så ryker ungarna. Ring 112 och ha panik i rösten om att kvinnan blir misshandlad så polisen rycker ut och knackar på.

Har du tur visar det sig att familjen är stökig och ungarna blir placerade på familjehem, visst du sabbar en familj, men du får ro åtminstone, det är värt det.
__________________
Senast redigerad av Slitet-Golv 2016-05-06 kl. 23:26.
Citera
2016-05-06, 23:42
  #10
Medlem
irrljuss avatar
Behöver du ha tyst på dagarna får du flytta ut i skogen, sammhället tar inte hänsyn till nattarbetare även om det är beroende av dessa.
Det är nog inte så troligt att barnskrik, buller och lek dagtid ses som en onormal störning och om du anmäler detta kan det istället resultera i att du blir den besvärliga personen.
Citera
2016-05-06, 23:51
  #11
Medlem
Tolvans avatar
Tryck ned några surströmmingsfiléer i brevlådan nån dag när de är ute i parken så att den hinner mogna bra innan de kommer hem. Upprepas det ett par gånger lär de flytta.
Citera
2016-05-07, 00:58
  #12
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Riktigt äckligt beteende att ringa soc för lite liv.

finns massor med föräldrar som inte borde ha barn om man inte kan uppfostra dom, ska man behöva stå ut med sånt skit eller? barn eller inte spelar väl fan ingen roll är väl föräldrarna som ansvarar att dom ej ska störa andra grannar. baserat på vad ts skrev så är en anmälan högst aktuell då blir det tyst på idioterna kanske.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback