Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-24, 16:00
  #1
Medlem
Drapåtrissors avatar
Nu har den röd/grön/rosa/-politiska katastrofen i stadshuset beslutat att redan i förskoleåldern lära barn att att klottra och att det är helt ok. Så nu smäller man upp ett klotterplank i Björns Trädgård där dom små knattarna lär sig grunderna för sina framtida eskapader på lite mer spännande platser. Så hur smart att redan i förskoleåldern programera barn att klotter är ok och vad är syftet mer än att skapa en vänsterradikal generation som redan i den åldern lär sig att vandalisera och förakta sådant trams som ett demokratiskt samhälle står för?
http://mitti.se/dagisbarn-far-egen-g...?tag=sodermalm
Citera
2016-05-24, 16:05
  #2
Medlem
Spider-Girls avatar
Man lär dem att ingen kan äga konsten och att konsten inte är något brott. Samt att de flesta plank och grå betongväggar blir finare med kladd på Jag ser framemot Generation Graffiti Sen vet jag inte om detta är en vänster/höger-fråga som du påstår?
Citera
2016-05-24, 16:14
  #3
Medlem
Lysepinnes avatar
Ungarna kommer växa upp och klottra bäst fan dom vill sen ändå. Om något gör de här bara att de kanske får ett bättre förhållningssätt till det. Alternativt tar de till sig hobbyn och så får vi ett ännu mer nerklottrat samhälle sen när de inte kan förses med tillräckligt många tillåtna väggar.
Citera
2016-05-24, 16:40
  #4
Medlem
Provocative2.0s avatar
Förstår helt hur du resonerar. Man signalerar att det är ok att klottra. Inte för att jag är emot en välarbetad grafitti. Tvärtom, den uppskattas o jag blir nästan sur när de sanerar fram betongen igen.

Därför vore det bättre om jngarna fick klottra ena dagen o nästa fick de sanera för att lära sig vad det innebär

Mer thinner till barnen.
Citera
2016-05-24, 17:47
  #5
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Jag tror man lär barnen att det finns ställen där man får och inte får rita på väggarna. Svarta tavlan, till exempel, där får man skriva. Men inte på alla andra tavlor på väggarna.

På klotterväggen får man rita och måla, men inte på alla andra väggar. Barn är smartare än vad ni tror.
Citera
2016-05-24, 18:17
  #6
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Jag tror man lär barnen att det finns ställen där man får och inte får rita på väggarna. Svarta tavlan, till exempel, där får man skriva. Men inte på alla andra tavlor på väggarna.

På klotterväggen får man rita och måla, men inte på alla andra väggar. Barn är smartare än vad ni tror.
Tvärtom så är barn väldigt lätta att indoktrinera och styra. Så för ett litet barn så handlar det i första hand att lära sig att hålla i verktyget som skapar. Och i andra hand om var skapandet sker. Och ger det dessutom beröm när man vinner gillande redan på dagisstadiet så visst karriären som en proffskluddare är redan given.
Citera
2016-05-26, 00:58
  #7
Medlem
gersmans avatar
Att 70-talet är tillbaka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback