Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-04, 12:42
  #1
Medlem
Kommunals nya förbundsordförande Tuffe Tobbe höll sitt linjetal . Vem är han?
Tidigare maskinist från Luleå. Enligt Wiki.
Nu address fyrarummare på Sveavägen enligt Eniro. Tror knappt han stod i bostadskö i 15 år för att få bo där.
Så hur rent är hans mjöl i påsen?
Gorma om rättvisa kan van uppenbarligen göra bak en talarstol.
Bara ord eller äkta handling?
Vad har vi att förvänta?
__________________
Senast redigerad av lee7 2016-06-04 kl. 12:56.
Citera
2016-10-27, 17:03
  #2
Medlem
Det verkar vara ok att förskingra pengar från a-kassan i Luleå då dom bodde där
, den frågan borde någon fråga fru å herr B !
Citera
2016-10-27, 17:54
  #3
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Politiker

Strix/Mod
Citera
2019-11-12, 13:05
  #4
Medlem
What-the-hecks avatar
Läs han uttalande på en presskonferens som hölls för ett par år sedan. Den finns nedtecknad att läsa i tråden nedan.

Han är en broiler!

(FB) Är Arbetsdomstolen korrupt med Sören Öman vid rodret? Har du fel anställning?
Citera
2020-10-14, 18:22
  #5
Medlem
absolut.rumsrens avatar
Är han konstant onykter..? Eller har han bara talfel?
Citera
2020-10-14, 18:25
  #6
Medlem
absolut.rumsrens avatar
Detta är nog mera kändisskvaller, då Tobias inte är politiker. Men han kanske blir som resten av fackpatrasket har som slutdestination.
Citera
2021-10-15, 15:56
  #7
Medlem
What-the-hecks avatar
Ja det verkar bli en sann förutsägelse. Dessa fackpampars mål är att få tillgång till skattkistan.

Jag bifogar Tobias uttalande i den "historiska" presskonferens som ingen känner till. Kanske historisk i intetsägande. Har han utfört något vettigt överhuvudtaget?

Citat:
Tobias Baudin:
" -Tobias Baudin förbundsordförande i Kommunal, också precis som Sanna glad att vi kan stå här idag på den här presskonferensen och presentera ett enigt LO styrelse beslut. Det är ju så att när vi byggde upp fackföreningsrörelserna i det här landet, så gjorde vi det egentligen för att vi var förbaskade och less på det daglöneri som vi hade, alltså att gå från gård till gård o söka jobb för dagen, som innebär att man klarade av köpa mat eller få råd till hyran. Vi stod där med mössan i handen, bockade och bugade i hopp för att få ett dagslön. Idag står vi inte med mössan i handen, idag står medlemmarna med mobiltelefonen i handen, livrädda att missa det där SMS'et som innebär att jag får gå ut å jobba några timmar idag, så jag klarar maten för den här dagen eller till månadshyran. Så det är uppenbart att vi har fått tillbaka daglönare i Sverige igen.
Särskilt hårt drabbar detta arbetarkvinnor, 25% eller var fjärde arbetarkvinna har en visstidsanställning. Ungefär en tredjedel utav medlemmarna i Kommunal har en otrygg anställning idag. Det här otryggheten och inte veta när man ska jobba gör ju också att det hämmar hela ens privatliv. Vet jag inte när jag jobbar, så vet jag heller inte när jag ska vara ledig. Så enkla saker som att säga till barnen när man ska gå till lekparken blir svårt för dom människor som inte har kommit in och fått en trygg anställning. Det här leder till en orimlig stress, så klart, ser vi hos medlemmarna och det är därför det är så viktigt att vi någonting åt det. För vår del är det viktigt att se att inte mist inom i vården o skolan, omsorgen, ta privat hemtjänst att det är samma person som kommer hem till en äldre innebär att man höjer kvalitén på den svenska välfärden och får vi fler trygga anställningar, på tillsvidare, på heltid så ökar också kontinuiteten inte minst inom den svenska hemtjänsten och därmed får vi en bättre välfärd.
Ibland beskrivs detta som ett ungdomsproblem, det är det inte, snittåldern hos arbetare inom landets kommuner och landsting är 37 år i snitt som fortfarande har en otrygg anställning. Det har ökat med nästan 10 % sen allmän visstid infördes och dom privata arbetsgivarna är tyvärr sämre än kommunerna och landstingen, 6% högre andel visstid har dom privat anställda. Å det är uppenbart, det är för svårt att det är för höga trösklar i LAS att komma in, komma in och få en tillsvidareanställning, därför är vi glad att vi nu går till orda, vi går från ord till handling, från plakat då säger vi mycket..., till förhandling. Så vi är också väldigt glada att köra igång detta i en enig LO styrelse som ska göra allt som vi kan så att vi kan för att skapa fler trygga jobb i Sverige. För det behöver medlemmarna men det behöver också Sverige."
Citera
2021-10-15, 20:43
  #8
Medlem
DeValeras avatar
Jag tycker det var bra att strypa kommunals medlemmars pengar till det socialdemokratiska partiet. Det är ju som Baudin säger moraliskt fel att ge bort medlemmarnas pengar när allt färre röstar på det partiet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...nstodet-till-s
Citera
2021-11-04, 14:21
  #9
Medlem
What-the-hecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag tycker det var bra att strypa kommunals medlemmars pengar till det socialdemokratiska partiet. Det är ju som Baudin säger moraliskt fel att ge bort medlemmarnas pengar när allt färre röstar på det partiet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...nstodet-till-s

Ja, det kan tyckas så. Skulle det vara en idé som kom från hans hjärna, så tummen upp.
Citera
2021-11-04, 14:42
  #10
Medlem
What-the-hecks avatar
Men i Uppdrag Granskning häromkvällen fick vi se den sanna sossen Baudin. Tidigare hade han uttryckt "Vi kommer inte acceptera några förändringar.... för att få bort hyvlingen" osv, då i frågan om LAS. Men denne LAS-hjälte gjorde bakom ryggen på sina medlemmar upp med Svensk Näringsliv.

När han sluddrande försöker förklara sig börjar han med "jag tror jag har menat". Enligt en undersköterska i programmet "Han har sålt ut oss för en politisk karriär. Det var tacken från Socialdemokraterna för att han sålde ut oss". Vilken träffande beskrivning. "Det är definitivt inte sant" försvarar en illröd Tobbe.

Jag vet inte vad det beror på men varje gång man hör honom så pladdrar han, det låter lite svagbegåvat till och med. Är han alkoholist?

Så han ska nu belönas. Sossarna förnekar sig aldrig.
__________________
Senast redigerad av What-the-heck 2021-11-04 kl. 14:53.
Citera
2021-11-06, 11:58
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lee7
Kommunals nya förbundsordförande Tuffe Tobbe höll sitt linjetal . Vem är han?
Tidigare maskinist från Luleå. Enligt Wiki.
Nu address fyrarummare på Sveavägen enligt Eniro. Tror knappt han stod i bostadskö i 15 år för att få bo där.
Så hur rent är hans mjöl i påsen?
Gorma om rättvisa kan van uppenbarligen göra bak en talarstol.
Bara ord eller äkta handling?
Vad har vi att förvänta?

Norrbottnisk person som lever på våra skattepengar utan resultat.
Citera
2021-11-06, 11:58
  #12
Medlem
Och vald till partisekreterare för (S)
https://www.expressen.se/nyheter/soc...tisekreterare/

Men hur länge, borde finnas några lik i garderoben där.


Och kallar Ulf Kristersson för rädd och vilsen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...add-och-vilsen

Undra vem som rädd och vilsen, vilken pajas.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback