Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-06, 12:03
  #1
Medlem
Hej!
jag har varit med om att killar ligger med andra tjejer under tiden dom är i ett förhållande, hur kan man göra något sådant ? älskar man verkligen sin partner då?
min åsikt är då älskar man inte sin partner utan vill bara vill prova annat. Varför gör man inte bara slut med sin partner då istället för att såra henne?
Citera
2016-06-06, 12:05
  #2
Medlem
Det är faktiskt så att kvinnor i större utsträckning är otrogna. Men ja, i dagens Sverige är otrohet lika vanligt som bananflugor.
Citera
2016-06-06, 12:09
  #3
Medlem
det naturliga för en man är att befrukta så många kvinnor han kan och samtidigt försvara dom honorna han har,

så ja får en man chansen så tar han ofta den,
Citera
2016-06-06, 12:11
  #4
Medlem
Xer0s avatar
Nej definitivt inte alla.

Jag känner personer som är lyckligt gifta, nykterister osv.
Har svårt att tänka mig att dessa personer skulle vara otrogna mot varandra.

Jag menar, tänk själv, om du var en geek-snubbe med lite social kompetens som lyckades kamma hem en brud som är typ 9/10 och ni båda är udda och är nykterister och hartar kroglivet, samt älskar varandra och har levt ihop i över 10 år... varför skulle någon vara otrogen?

Det är killarna du gillar, den typen du väljer ut som det är fel på, inte alla killar.
Citera
2016-06-06, 12:14
  #5
Medlem
ja det är det kanske men är det rätt mot kvinnan som är ärlig och rak mot mannen om han ljuger om det till exempel och det kommer fram senare istället ?
Citera
2016-06-06, 12:14
  #6
Avstängd
frifarts avatar
jag är garanterat inte otrogen min partner jag valt och jag är kille !
Citera
2016-06-06, 12:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Nej definitivt inte alla.

Jag känner personer som är lyckligt gifta, nykterister osv.
Har svårt att tänka mig att dessa personer skulle vara otrogna mot varandra.

Jag menar, tänk själv, om du var en geek-snubbe med lite social kompetens som lyckades kamma hem en brud som är typ 9/10 och ni båda är udda och är nykterister och hartar kroglivet, samt älskar varandra och har levt ihop i över 10 år... varför skulle någon vara otrogen?

Det är killarna du gillar, den typen du väljer ut som det är fel på, inte alla killar.









killen kan även ändras och då är det inte tejens fel
Citera
2016-06-06, 12:17
  #8
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sporttjejen
killen kan även ändras och då är det inte tejens fel

Det finns naturligvtvis alla varianter, men att utgå från att det inte går att lita på någon är en väldigt... paranoid inställning.
Citera
2016-06-06, 12:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggmastaren
det naturliga för en man är att befrukta så många kvinnor han kan och samtidigt försvara dom honorna han har,

så ja får en man chansen så tar han ofta den,

Tillåt mig skratta! Undrar om du verkligen lever som du lär. Troligtvis inte. Men gör du det är det bara att tycka syn om dig, inga ryggdunkar härifrån i allafall. Människan har utveckat sin intelligens betydlgt sen stenåldern.
Citera
2016-06-06, 12:22
  #10
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forumsnack
Människan har utveckat sin intelligens betydlgt sen stenåldern.

Det tror jag däremot inte. Det var bara andra förhållanden då.
Däremot tror jag att de populistisika bilderna av stenåldern och vikingatiden mfl. åldrar inte är helt korrekta.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2016-06-06 kl. 12:29.
Citera
2016-06-06, 12:22
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Det finns naturligvtvis alla varianter, men att utgå från att det inte går att lita på någon är en väldigt... paranoid inställning.


Men om man ska vara i ett förhållande och det ska kännas rätt så får man ju lita på varandra
Citera
2016-06-06, 12:22
  #12
Avstängd
frifarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Det finns naturligvtvis alla varianter, men att utgå från att det inte går att lita på någon är en väldigt... paranoid inställning.
sanningen kan vara svår att finna i bland i detta tillit växer fram med tiden mellan människor men att du skulle kunna lita på de fullt ut i alla lägen kommer aldrig att inträffa , då det inte finns några garantier för nått i livet tyvärr !!!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback