Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-14, 10:14
  #1441
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Tycker inte det borde få kallas terrorattentat när det endast utförs av en gärningsman. Borde åtminstone finns fler som hjälper till att planera dådet för att få det till att klassas som ett terrorattentat. Alá 11 sept eller det som skedde i Paris. Inte detta och exempelvis Breivik påhitt i Norge.

Finns det några videos som cirkulerar där man kan få en känsla av hur sjukt det var inne på klubben under eller efter?

Du tycker det ja. Vafan är det med svenskar och att hitta på sina egna definitioner av ord.

Att han varit på klubben flera gånger behöver inte betyda att han är bög. Han kan ju ha varit där för att reka och planera. Det lutar väl dock åt att han är bög eller bisexuell och haft sexuella kontakter med män. Kanske försöker han sona sitt "brott" på det här viset. Kanske har hans pappa fått reda på att han bögat och beordra honom att göra något åt det.
Citera
2016-06-14, 10:16
  #1442
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Det är rätt tyst från svenska kändisar på twitter som annars har åsikter. När moskén i Eskilstuna brann hade alla en åsikt, när en ung kvinna som varit gäst hos morgonsoffan använde ordet neger gick twitters lynchmobb ut. Strömstedt gör ogenerat reklam för en av sina låtar på spotify och Ernman är helt tyst, Betnér bryr sig inte, Kristoffer Appelquist lär inte skriva något tårdrypande meddelande på sin Facebook, Schyffert lär inte uttala sig.


De är fega avskum. Vem är förvånad?
Citera
2016-06-14, 10:25
  #1443
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Du tycker det ja. Vafan är det med svenskar och att hitta på sina egna definitioner av ord.

Att han varit på klubben flera gånger behöver inte betyda att han är bög. Han kan ju ha varit där för att reka och planera. Det lutar väl dock åt att han är bög eller bisexuell och haft sexuella kontakter med män. Kanske försöker han sona sitt "brott" på det här viset. Kanske har hans pappa fått reda på att han bögat och beordra honom att göra något åt det.


Terrorism betyder att man vill sprida skräck. Genom att kalla detta dåd, utförd av en person och förmodligen planerad av en person, för terrorism så tycker jag det är media som sprider skräcken genom att inte kalla honom för vad han egentligen är... En psykiskt sjuk person. Nu blir han en av många ISIS anhängare även då han med alla förmodan aldrig haft någon som helst koppling till ISIS mer än några videos han sett på internet.

Ta ett exempel som att jag kallar mig ISIS anhängare men istället börjar utföra goda dåd, som att ställa mig på ICA och packa äldre personers matkassar och sen bära ut dem till deras bil. Hade jag varit en värdig anhängare till ISIS även då jag säger mig tillhöra dem men aldrig haft någon koppling till dem?

Eller är det bara onda personer som kan vara ISIS? Nä för att vara ISIS så måste man vara koordinerad med ISIS och inte en ensamvarg som med ditt sätt att resonera, kunnat kalla sig just varg och kommit undan med det.
Citera
2016-06-14, 10:33
  #1444
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Du tycker det ja. Vafan är det med svenskar och att hitta på sina egna definitioner av ord.

Att han varit på klubben flera gånger behöver inte betyda att han är bög. Han kan ju ha varit där för att reka och planera. Det lutar väl dock åt att han är bög eller bisexuell och haft sexuella kontakter med män. Kanske försöker han sona sitt "brott" på det här viset. Kanske har hans pappa fått reda på att han bögat och beordra honom att göra något åt det.


Håller helt med - intressant är också att höra hur pappan är noga med att säga att han som far, tar avstånd till dådet. Det implicerar att han möjligtvis inte motsatt sig dådet som muslim...
Citera
2016-06-14, 10:43
  #1445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Terrorism betyder att man vill sprida skräck. Genom att kalla detta dåd, utförd av en person och förmodligen planerad av en person, för terrorism så tycker jag det är media som sprider skräcken genom att inte kalla honom för vad han egentligen är... En psykiskt sjuk person. Nu blir han en av många ISIS anhängare även då han med alla förmodan aldrig haft någon som helst koppling till ISIS mer än några videos han sett på internet.

Ta ett exempel som att jag kallar mig ISIS anhängare men istället börjar utföra goda dåd, som att ställa mig på ICA och packa äldre personers matkassar och sen bära ut dem till deras bil. Hade jag varit en värdig anhängare till ISIS även då jag säger mig tillhöra dem men aldrig haft någon koppling till dem?

Eller är det bara onda personer som kan vara ISIS? Nä för att vara ISIS så måste man vara koordinerad med ISIS och inte en ensamvarg som med ditt sätt att resonera, kunnat kalla sig just varg och kommit undan med det.

Detta är ju en definitionsfråga, men att vara terrorist betyder ju inte att man måste ha medlemskort i en terroristorganisation. Man kan agera på egen hand om man gör det för en viss politisk eller religiös sak. Till exempel måste man ju kalla Breivik ett exempel på en ensam terrorist, även om många anser att han är psykiskt störd.
Citera
2016-06-14, 10:47
  #1446
Avstängd
demans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Ju mer man hör om massmördaren, desto tydligare blir bilden av en instabil och rädd nolla med egen undertryckt homosexualitet. Troligen hatade han sin egen önskan att få stock i röven så pass mycket att han lät detta hat uttrycka sig mot andra - projicering!

Ja, det verkar som jag hade rätt - han var en smygbög.

Hans inre demoner krigade mot varandra och tillslut blev det kortslutning och ett massmord. Bögen i honom kapitulerade och tilläts aldrig ploppa ut ur garderoben. Istället vann förnekelsen och krossade bögen plus 50 andra.

Intressant med det mänskliga psyket och dess försvarsmekanismer. Tragiskt att så många andra ska behöva sätta livet till bara
Citera
2016-06-14, 10:48
  #1447
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Terrorism betyder att man vill sprida skräck. Genom att kalla detta dåd, utförd av en person och förmodligen planerad av en person, för terrorism så tycker jag det är media som sprider skräcken genom att inte kalla honom för vad han egentligen är... En psykiskt sjuk person. Nu blir han en av många ISIS anhängare även då han med alla förmodan aldrig haft någon som helst koppling till ISIS mer än några videos han sett på internet.

Ta ett exempel som att jag kallar mig ISIS anhängare men istället börjar utföra goda dåd, som att ställa mig på ICA och packa äldre personers matkassar och sen bära ut dem till deras bil. Hade jag varit en värdig anhängare till ISIS även då jag säger mig tillhöra dem men aldrig haft någon koppling till dem?

Eller är det bara onda personer som kan vara ISIS? Nä för att vara ISIS så måste man vara koordinerad med ISIS och inte en ensamvarg som med ditt sätt att resonera, kunnat kalla sig just varg och kommit undan med det.

Du kanske ska kolla lite på hur IS är uppbyggt. De har beordrat de som sympatiserar med dom att begå terrorhandlingar där de befinner sig. De ska svära trohet till IS och då betraktas dom av IS som krigare och betraktas som terrorister av alla förutom trångsynta vänsterflummare. För att det finns ideologiska själ bakom dådet, att det är utfört för att sprida skräck. Det är i princip definitionen av terrorism, vad du tycker det ska vara är faktiskt irrelevant du får hitta på ett eget ord.
Citera
2016-06-14, 10:50
  #1448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vittnen som såg honom sitta "lugnt" kan ju inte veta av vilka tankar som for i hans skalle..

Poängen var att han isåfall uppenbarligen inte var portad. Som postaren jag svarade teoretiserade över.
Citera
2016-06-14, 10:52
  #1449
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Detta är ju en definitionsfråga, men att vara terrorist betyder ju inte att man måste ha medlemskort i en terroristorganisation. Man kan agera på egen hand om man gör det för en viss politisk eller religiös sak. Till exempel måste man ju kalla Breivik ett exempel på en ensam terrorist, även om många anser att han är psykiskt störd.


Jo, det med Breivik har du väl förstås rätt i. Men att kalla mannen i Orlando för terrorist och ISIS anhängare är jag mer tveksam till. Framförallt om han själv var homosexuell som det senaste ryktet säger.

Men oavsett vad man kallar det så tycker jag det visar rätt tydligt vart Islam står när det kommer till dessa händelser. Tycker att man åtminstone kunnat väntat sig ett uttalande från någon av de större imamerna som förbannar dådet och säger att det inte är något som Islam förespråkad. Men inte ett ord.
Citera
2016-06-14, 10:53
  #1450
Medlem
pe11es avatar
Han har "rekat" klubben under 3 års tid och vart aktiv på flera gay dating appar.

Polisen tyckte det lät som ett ovanligt långt rekande
__________________
Senast redigerad av pe11e 2016-06-14 kl. 10:55.
Citera
2016-06-14, 10:53
  #1451
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Hur gömde han vapnet medan han satt där i sin fridfullhet?

Gissningsvis i sin bil utanför, där man hittade hans andra vapen.
Citera
2016-06-14, 10:54
  #1452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pullups
Poängen var att han isåfall uppenbarligen inte var portad. Som postaren jag svarade teoretiserade över.

Ok. Läste slarvigt. Tänkte bara att man kan ju vara ursinnig trots att man ser lugn ut på ytan..

Samma sak förresten med de som begår självmord: strax innan verkar de mer harmoniska och lugnare än på länge.. sen smäller det..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback