Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-14, 22:33
  #1561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWV639
Möjligt. Båda hypoteserna känns rimliga i dagsläget; dock är självhatande-bög-muhammedan en saftigare story, Freud skulle ha en del att säga om saken
Du får rätta mig om jag har fel, men Freud skrev väl tämligen lite om homosexualitet?
Citera
2016-06-14, 22:33
  #1562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Jasså? Med muslimsk far blir han via födseln muslim, enligt islam. Han har bott många
år i islamiska Indonesien och har sagt offentligt - FLERA GÅNGER - att islam "is the religion of peace". Total vägran att uttala orden "radical islam" varje gång ett islamist-attentat inträffar, vilket innebär att ditt ditt argument faller till marken som en trött bowlingkägla.

Punkt 2: var fanns ditt svar?

Alltså jag tror att Obama egentligen inte är religiös alls. Men det är förstås en känslig sak att tala om i det superreligiösa USA.

Att han inte vill fördöma Islam handlar om att han inte vill bli ovän med 1 miljard muslimer som han försöker samarbeta med i kampen mot IS. Som du vet så försöker USA få muslimerna att själva ta tag i sina problem i mellanöstern. Vilket går mycket trögt.

Obama är helt enkelt en diplomat och går aldrig ut med samma hetsande mot andra som vi gör. Vilket är helt rätt när man är president för USA där alla olika slag av grupper finns inom landet OCH världen.
Citera
2016-06-14, 22:39
  #1563
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWV639
Är det bekräftat att terroristen var en självhatande bög?

Med de uppgifter som kommit fram är det väl ingen tvekan om han var en IS rumpnisse.
Citera
2016-06-14, 22:41
  #1564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Alltså jag tror att Obama egentligen inte är religiös alls. Men det är förstås en känslig sak att tala om i det superreligiösa USA.
Han är muslim. Solklart efter så många islamvänliga tal. Inte ett enda kristendomvänligt tal har han hållit, trots att han under sin valkampanj intygade att han var kristen...
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Att han inte vill fördöma Islam handlar om att han inte vill bli ovän med 1 miljard muslimer som han försöker samarbeta med i kampen mot IS. Som du vet så försöker USA få muslimerna att själva ta tag i sina problem i mellanöstern. Vilket går mycket trögt.
Trump verkar inte vara lika feg. Obama vill inte fördöma islam pga att hans far var muslim. Det behöver inte vara mer komplicerat än så.
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Obama är helt enkelt en diplomat och går aldrig ut med samma hetsande mot andra som vi gör. Vilket är helt rätt när man är president för USA där alla olika slag av grupper finns inom landet OCH världen.
Jag har då aldrig sett en amerikansk diplomat som gör så lite för majoritetsbefolkningen: (kristna) amerikaner som inte omfamnar islam....Men det är snart historia pga att Obama snart är ute och Trump åker in. Inte för att jag är någon Trump-fan. Men i valet mellan honom och en galen trollpacka....
Citera
2016-06-14, 22:47
  #1565
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Han är muslim. Solklart efter så många islamvänliga tal. Inte ett enda kristendomvänligt tal har han hållit, trots att han under sin valkampanj intygade att han var kristen...
Den här tråden handlar inte Obama men jag antar att du inte hörde hans tal efter massakern i en kyrka 2015 där nio svarta kristna dödades av någon redneck, en inhemsk terrorist med rasistiska motiv.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...yaudio=5365152
__________________
Senast redigerad av nantale 2016-06-14 kl. 22:54.
Citera
2016-06-14, 22:55
  #1566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Den här tråden handlar inte Obama men jag antar att du inte hörde hans tal efter massakern i en kyrka 2015 där nio svarta kristna dödades av någon redneck, en inhemsk terrorist med rasistiska motiv.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...yaudio=5365152
En svala gör ingen sommar.
Citera
2016-06-14, 23:02
  #1567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
En svala gör ingen sommar.
Men håll inte på att påstå saker som du inte vet någonting om. Obama har bevisligen hållit tal angående denna terrorattentat mot kristna som dessutom skedde i en kyrka.
__________________
Senast redigerad av nantale 2016-06-14 kl. 23:10.
Citera
2016-06-14, 23:12
  #1568
Medlem
Haha. En fundamentalist muslim som både dricker och sodomerar.... snacka om contradiction in terms.... luktar lite.. false.. flag..
Citera
2016-06-14, 23:12
  #1569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Alltså jag tror att Obama egentligen inte är religiös alls. Men det är förstås en känslig sak att tala om i det superreligiösa USA.

Att han inte vill fördöma Islam handlar om att han inte vill bli ovän med 1 miljard muslimer som han försöker samarbeta med i kampen mot IS. Som du vet så försöker USA få muslimerna att själva ta tag i sina problem i mellanöstern. Vilket går mycket trögt.

Obama är helt enkelt en diplomat och går aldrig ut med samma hetsande mot andra som vi gör. Vilket är helt rätt när man är president för USA där alla olika slag av grupper finns inom landet OCH världen.

Obama är precis som du skriver icke-religiös.

Dock har han helt klart större sympatier för islam än för kristendomen. Precis som många andra västerländska vänstermänniskor som inte kommer från någon muslimsk familjebakgrund.

Islam är i hans uttalanden alltid en religion of peace och kränkningar mot islam är fel och hemskt. Medan kristendomen nämner han endast i kontexter som korstågen, Ku Klux Klan och någon kristen konditor som inte ville baka tårta till ett bögbröllop.
Citera
2016-06-14, 23:16
  #1570
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Vem som hatar vem, är sekundärt. Det är hatet som är problemet. Hat föder hat. Är väl det Gardell skriver i artikeln?
Men vad är egentligen din poäng. Vad tycker du skall bli responsen på detta terrordåd?
Citera
2016-06-14, 23:30
  #1571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Vem som hatar vem, är sekundärt. Det är hatet som är problemet. Hat föder hat. Är väl det Gardell skriver i artikeln?

Tvärtom. Gardell anser det har väldigt stor betydelse att det var just HBT-personer som blev hatade i detta fall. Han ser det ej som sekundärt.
Citera
2016-06-14, 23:33
  #1572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men vad är egentligen din poäng. Vad tycker du skall bli responsen på detta terrordåd?

Vad tycker du själv att responsen ska var? Jag kan tänka mig att vettig respons är att först ta reda på GM:s motiv så gott det nu går med tanke på att han är död.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback