Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-14, 23:40
  #1573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men håll inte på att påstå saker som du inte vet någonting om. Obama har bevisligen hållit tal angående denna terrorattentat mot kristna som dessutom skedde i en kyrka.
Snickesnack, jag har följt Obama noga ända sedan han blev vald. Har noterat att han aldrig tagit uttrycket "radical islam" i sin mun. Däremot har han lovordat islam många gånger, bland annat i sitt berömda tal i Kairo - vilket gör det klart för alla med IQ över 50 att Obama är muslim. Och han har som sagt en muslimsk far, vilket avgör saken. Varje barn som föds med muslimsk fader, blir per automatik muslim enligt islam. Såvida barnet inte aktivt begår apostasi. Men det har Obama aldrig gjort, vad vi vet. Att han kallar sig för kristen är inte apostasi från islam, då han inte uttalat att han lämnat islam, ogillar islam och lyfter upp kristendom framför alla andra religioner.

Obama har alltså hjälpt till att bädda för ett mustigt muslimklimat i bl a Florida, inför muslimer som icke accepterar homosexualitet enligt koranen. Florida bjöd t ex nyligen in en iransk imam som förespråkar dödsstraff för homosexuella. Är det någon som har hört Obama kritisera denna imam? Trodde väl inte det...
Citera
2016-06-14, 23:44
  #1574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad tycker du själv att responsen ska var? Jag kan tänka mig att vettig respons är att först ta reda på GM:s motiv så gott det nu går med tanke på att han är död.

Motivet verkar vara ganska klart. Att han riktade in sig speciellt på homosexuella (både valet av plats, att han verkar varit där flera ggr, vad han sagt och att han uttalade stöd till IS, vilka ju gärna ser att homosexuella dör).

Däremot kan man fundera lite på vad som drev honom så långt att hans eget liv inte var värt något. Trots allt, de flesta skulle avstå från att döda andra människor för de vill själva leva. Just detta förvånar mig lite när det gäller muslimerna för de är rätt högt antal självmordsdåd, det är mycket värre än japanerna i slutet av andra världskriget.

Vi ska nog vara tacksamma att de som utför terrordåden ändå är medvetna om att de själva dör. Självbevarelsedriften lär göra att även om flera hundra miljoner muslimer hatar oss så det bara stänker om det så kommer det inte bli miljoner terrordåd utan "bara" ett antal hundra eller tusen..
Citera
2016-06-14, 23:47
  #1575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men vad är egentligen din poäng. Vad tycker du skall bli responsen på detta terrordåd?

Inse att det jihadisten lever av är hämd och hat. Alltså kommer mera hämd och hat bara att göra jihadisterna starkare och fler till antalet. Bomba bort X antal IS-krigare och dom ersätts av nya.

Israel brukar i sådana här lägen svara med stenhård vedergällning och kollektiv bestraffning och det har inte fungerat så bra. Fel medicin till fel patient.

Vad jag skulle göra om jag vore Obama är att bygga upp alla MENA-länder med en Marshallplan i takt med att oljan förlorar i värde och klimatförändringen driver folk på flykt. Annars kommer de idéer som driver Al Baghdadi & Co bara att växa sig starkare oavsett om herr Baghdadi lever eller inte.
Citera
2016-06-14, 23:56
  #1576
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Inse att det jihadisten lever av är hämd och hat. Alltså kommer mera hämd och hat bara att göra jihadisterna starkare och fler till antalet. Bomba bort X antal IS-krigare och dom ersätts av nya.

Israel brukar i sådana här lägen svara med stenhård vedergällning och kollektiv bestraffning och det har inte fungerat så bra. Fel medicin till fel patient.

Vad jag skulle göra om jag vore Obama är att bygga upp alla MENA-länder med en Marshallplan i takt med att oljan förlorar i värde och klimatförändringen driver folk på flykt. Annars kommer de idéer som driver Al Baghdadi & Co bara att växa sig starkare oavsett om herr Baghdadi lever eller inte.

Tvärtom. isrelas nuvarande politik mot araber har fungerat. Terrorn har minskat betydligt i Israel sen man byggde in arabpacket bakom en mur.
Citera
2016-06-14, 23:56
  #1577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Inse att det jihadisten lever av är hämd och hat. Alltså kommer mera hämd och hat bara att göra jihadisterna starkare och fler till antalet. Bomba bort X antal IS-krigare och dom ersätts av nya.

Israel brukar i sådana här lägen svara med stenhård vedergällning och kollektiv bestraffning och det har inte fungerat så bra. Fel medicin till fel patient.

Vad jag skulle göra om jag vore Obama är att bygga upp alla MENA-länder med en Marshallplan i takt med att oljan förlorar i värde och klimatförändringen driver folk på flykt. Annars kommer de idéer som driver Al Baghdadi & Co bara att växa sig starkare oavsett om herr Baghdadi lever eller inte.

Oljepriset kommer att gå upp igen och det är bara bra om oljepriset går ner så att mellanöstern i längden bygger upp en industri och arbetsmarknad så att inte så extremt många där går arbetslösa.

Arbetslöshet är nog en väldigt stark grogrund till våld tar över i samhället.

Men om våldet eskalerar i mellanöstern så måste resten av världen isolera problemet. Det går inte att låta alla komma hit. Det vi ser är att ANDRA generationen blir terrorister. Det antyder att det är inte något problem som går att lösa på kort sikt utan kommer att ta många år. Kanske aldrig.

Trots allt, USA lider fortfarande extremt av att den afroamerikanska befolkningen fortfarande efter 200-300 år inte har uppnått ett jämlikt samhälle. De är förfärande ofta fattiga, outbildade med drogproblem. Nu har USA även en stor massinvandring från sydamerika som inte heller är något paradis utan tvärtom än idag ståtar med mordsiffror som får en att tänka på rena blodbadet i ett större krig.

USA fixar inte det här. Det är återigen VOLYMEN av människor som gör att situationen är ohanterlig.

Det är inte sista masskjutningen vi ser och inte det sista terrordådet.
Citera
2016-06-15, 00:09
  #1578
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
/.../ Däremot kan man fundera lite på vad som drev honom så långt att hans eget liv inte var värt något. Trots allt, de flesta skulle avstå från att döda andra människor för de vill själva leva. Just detta förvånar mig lite när det gäller muslimerna för de är rätt högt antal självmordsdåd, det är mycket värre än japanerna i slutet av andra världskriget. /.../

Då har du inte förstått vad martyrskapet innebär för en troende muslim.
Citera
2016-06-15, 00:11
  #1579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Snickesnack, jag har följt Obama noga ända sedan han blev vald. Har noterat att han aldrig tagit uttrycket "radical islam" i sin mun. Däremot har han lovordat islam många gånger, bland annat i sitt berömda tal i Kairo - vilket gör det klart för alla med IQ över 50 att Obama är muslim. Och han har som sagt en muslimsk far, vilket avgör saken. Varje barn som föds med muslimsk fader, blir per automatik muslim enligt islam. Såvida barnet inte aktivt begår apostasi. Men det har Obama aldrig gjort, vad vi vet. Att han kallar sig för kristen är inte apostasi från islam, då han inte uttalat att han lämnat islam, ogillar islam och lyfter upp kristendom framför alla andra religioner.

Obama har alltså hjälpt till att bädda för ett mustigt muslimklimat i bl a Florida, inför muslimer som icke accepterar homosexualitet enligt koranen. Florida bjöd t ex nyligen in en iransk imam som förespråkar dödsstraff för homosexuella. Är det någon som har hört Obama kritisera denna imam? Trodde väl inte det...

Apostasi är ett brott som straffas med döden i länder som Iran och Saudi. Apostasi är ingenting som man kan begära. Dock finns det massor av människor med muslimska fäder, i USA, i Sverige och i de flesta länderna i världen, som inte identifierar som muslimer och inte bryr sig ett dugg om islam. Obama är inte en muslim. Huruvida GM, som sannolikt var muslim i den bemärkelsen att han upprätthöll åtminstone vissa muslimska ritualer även om han struntade i alkoholförbudet och homosexförbudet, verkligen hade någonting med IS att göra återstår att se.
Citera
2016-06-15, 00:36
  #1580
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Apostasi är ett brott som straffas med döden i länder som Iran och Saudi. Apostasi är ingenting som man kan begära. Dock finns det massor av människor med muslimska fäder, i USA, i Sverige och i de flesta länderna i världen, som inte identifierar som muslimer och inte bryr sig ett dugg om islam.
Det finns människor som aktivt väljer att lämna islam, bla i Iran. De begår därmed apostasi. I iran medför detta ibland dödsstraff, men minst svår förföljelse. Många hamnar i det ökända iranska Evin-fängelset. Här en trevlig liten berättelse om två flickor som lämnade islam för kristendom i Iran, och hamnade i finkan pga sitt svåra brott: https://www.youtube.com/watch?v=-GOuzIW4fvo
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Obama är inte en muslim.
Det finns absolut ingenting som tyder på att han skulle vara något annat. Munväder betyder ingenting, handlingar talar däremot.
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Huruvida GM, som sannolikt var muslim i den bemärkelsen att han upprätthöll åtminstone vissa muslimska ritualer även om han struntade i alkoholförbudet och homosexförbudet, verkligen hade någonting med IS att göra återstår att se.
Jag gissar på en closet-gay som hatade sin läggning, och som visste vad islam säger om homosexuella: de hamnar i helvetet. Det enda sättet att vara säker på ett muslimskt paradis är att döda infidels via jihad. Vad kan vara bättre för en closet-gay förvirrad muslim än att ta död på "syndiga" homosexuella för att göra slut på sitt miserabla closet-liv, samtidigt som han enligt islam garanteras paradiset om han dödar gays?

Folk i väst förstår inte religionens starka kraft för väldigt många människor med rötter i strikt religiösa länder.
Citera
2016-06-15, 01:43
  #1581
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Andra frugan Noor Zahi Salman lär väl åka dit om nu detta stämmer:
"She also admitted to dropping him off at the club at least once prior to the shooting, so he could scope out the venue."
Varför skulle han behöva "scope out the venue" om han nu var en regelbunden gäst där? Är det fler än den tjocka personen som står som "stamgäst" och som dykt upp i olika intervjuer som bekräftat att Omar Mateen varit där?
Citera
2016-06-15, 02:10
  #1582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Andra frugan Noor Zahi Salman lär väl åka dit om nu detta stämmer:

Läste Judge Napolitano som skrev att hon riskerar dödsstraffet.

Om inte myndigheterna erbjudar en överenskommelse iform av immunitet mot att hon snackar

Stämmer det att frugan var inblandad så är det självmål för alla feminister som påstår att dådet handlade om destruktiv maskulinitet och inte ideologi. Precis som San Bernardino inte handlade om destruktiv maskulinitet utan om radikal islamism.
Citera
2016-06-15, 07:40
  #1583
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
=jugbandblues
halmgubbande. jag skrev att det var orimligt att sådana här människor tillåts beväpna sig med militära automatvapen, men har tydligt klargjort att jag anser det orimligt att privat ägande av dessa vapen tillåts över huvud taget. det senare inbegriper det första.
Okej, du har din åsikt.

Citat:
jag hade inte brytt mig alls om jag inte haft vänner boende i landet.
Jasså?
Märkligt tycker jag, men men.
Vad säger dina vänner om det då?

Citat:
men om USA vill få ned antalet masskjutningar är det en bra idé att inte sälja automatkarbiner till privatpersoner. de enda argumenten för ägande av sådana vapen är den förlegade klausulen om milisgruppers möjlighet att störta en tyrannisk regering. de argumenten är på gränsen till efterblivna eftersom den möjligheten ändå inte finns mot världens största militärmakt

Där tror jag definitivt du har fel.
För det första så skulle nästa masskjutning isåfall utföras med ett högkapacitets hagelgevär, då får man förbjuda dom.
Sedan, när man gjort det, så utförs nästa med en eller ett par pistoler, så då får man förbjuda dom,
Ja, och så håller det på.
Det stoppar inte av förklarliga skäl just med automatkarbiner.

I övrigt tycker jag inte alls argumentet är efterblivet, då Amerikanska försvarsmakten inte skulle gå all in och VX- bomba hela befolkningen.

En beväpnad civilbefolkning på det sättet, GÖR ett "Tyrann-scenario" i stort sett omöjligt att vinna.
Det blir en konflikt som håller på i årtionden. Och det här vet man om.

Kommer folk bli skjutna av AR-15 fler gånger?
Ja. tyvärr.
Bör man förbjuda dom?
Nej.
__________________
Senast redigerad av scoremax 2016-06-15 kl. 07:50.
Citera
2016-06-15, 07:43
  #1584
Medlem
Haha minns rubrikerna främst på aftonbladet, "ensamvargar går inte att stoppa" , "detta handlar inte om islam".

Nu är det alltså så musslans fru som varit med och rekat klubben innan, på aftonbladet är inte ens orlando skjutningarna bland toppsidorna längre trots att denna bomb har släppts utan orlando aligatorn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback