Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-02, 11:21
  #1
Medlem
Laktostolerants avatar
Nån som vet vem den då 18-årige (idag 26-27 år gammal) mannen är? Namn? Leif GW sa i Efterlyst att han är nästan säker på att denne är den skyldige.


http://www.efterlyst.tv3.se/index.ph...ntent_id=15058


"Efter att kroppen hittades genomfördes en husrannsakan hos den misstänkte mannen. Under uthuset hittade polisen en påse med bland annat ett par flickdockor där mun och skrev var uppskurna.

18-åringen hade även sytt ett hål mellan dockans ben som gick långt in i dockkroppen. I övrigt var påsen fylld med sprutor, knivar och ett 30-tal blyertsteckningar på nakna kvinnor i förnedrande ställningar.

Polisens utredning ledde tillslut till åtal och den 12 augusti 1998 dömdes mannen av Örnsköldsviks tingsrätt till åtta års fängelse för mord. Men domen överklagades och i oktober friades mannen i hovrätten på grund av brist på bevis."





.............................

Länk till länksamling: (FB) Mordet på Malin Lindström i Husum, Örnsköldsviks kommun, 1996-11-23

/Mod
__________________
Senast redigerad av blomvattnare 2022-06-01 kl. 12:41.
Citera
2005-12-02, 11:40
  #2
Medlem
Alla i byn vet

Det är ingen hemlighet i den lilla byn vem han är.O..f W....g
Citera
2005-12-02, 11:42
  #3
Medlem
Visst bor han kvar i stan?
Citera
2005-12-02, 11:44
  #4
Medlem
chrilLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trikarn
Det är ingen hemlighet i den lilla byn vem han är.O..f W....g


berätta mer om killen
Citera
2005-12-02, 12:49
  #5
Medlem
Catyas avatar
Vad gör han nuförtiden? Vågar han visa sig ute?

En vän till mig gick i samma klass som Malin. Hon sa att Malin var ganska mobbad....
Citera
2005-12-02, 13:29
  #6
Medlem
spajdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
Nån som vet vem den då 18-årige (idag 26-27 år gammal) mannen är? Namn? Leif GW sa i Efterlyst att han är nästan säker på att denne är den skyldige.


Såg det igår på Efterlyst. Det var rätt oväntat att han skulle säga det tycker jag. Han har iofs egentligen ingen anledning att hålla igen, men man förväntar sig ändå nånstans inte att GW skulle säga en sådan sak om någon som blivit frikänd.

Men helt rätt var det iaf! Och jävligt kul var det. Undar om personen i fråga såg på programmet själv.. måste vara en rätt bizarr känsla i sådant fall
Citera
2005-12-02, 13:31
  #7
Medlem
chrilLs avatar
dom har ju sperma på hennes byxor. varför kan dom inte bara skicka ner brallorna till englando be dom analysera så dom får fast svinet, för han är ju antagligen skyldig..
Citera
2005-12-02, 13:34
  #8
Medlem
maddalos avatar
Har för mig att första testet pajade proverna. Får se hur det går i framtiden. Jag har hela polisutredningen här hemma, och det är rätt ruggig läsning.
Citera
2005-12-02, 13:48
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrilL
berätta mer om killen

En idiot som kommer från punchbyn husum med föräldrar som är syskon. Kan väl vara därför han är som han är...
Citera
2005-12-02, 13:50
  #10
Medlem
maddalos avatar
En intressant grej med fallet är ju den där dödskallen som Olof ritade. En dödskalle som fick utredarna att tro att han tecknat av Malins - vid det här laget rätt uppluckrade - skalle. Bilden bar texten "GOP" och ingen har, mig veterligen, lyckats dekryptera de bokstäverna. Några förslag? Vad kan det betyda?
Citera
2005-12-02, 13:57
  #11
Medlem
Är hans föräldrar syskon eller var det bara nåt du sa?
Detta fall måste ju uppmärksammas!
Citera
2005-12-02, 14:00
  #12
Medlem
maddalos avatar
Jag har inte hört något om att de är syskon, men jag har å andra sidan inte varit på besök i Övik. Skulle inte förvåna mig dock. Men dottern, eller var det döttrarna?, är väl hyfsat normal?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback