Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-12-13, 16:41
  #1
Medlem
Vet ni om några profetior som någon lyst upp som ska gå in snart eller som har gått in? Lägg gärna fram fakta i denna tråd
Citera
2005-12-13, 16:52
  #2
Medlem
InkoPinkos avatar
Mankan försökte ju med detta i nedanstående tråd:

http://www.flashback.org/showthread...highlight=Bush

Utfallet fick knappast någon att lyfta på ögonbrynet...

Håller med om att en sådan här tråd vore intressant, men för att den skall vara meningsfull måste det ju ordentligt klargöras vad som förväntas hända.
Citera
2005-12-13, 17:02
  #3
Medlem
haha jag minns den tråden, men tydligen vart aldrig Bush mördad
Citera
2005-12-13, 20:52
  #4
Banned
jedidjas avatar
Jaha du bibliska blir det bra? Pålitliga går att kolla historiskt. Läs Daniel kapitel 8 om väduren "medidens och persiens kungar" bocken "javans kung grekland" Alexander den store. Hornet som brister för bocken och blir fyra är när Alexander den store dör och hans rike splittras i fyra delar av General Antipatris som tar ett rike sjäv.

Sen skjuter ett femte litet horn upp och det är Antiochos Epifanes 137 f.kr som tuktar judarna hårt och tar bort det dagliga offren för dem.Detta kommer sen i 1 Mackabeerbrevet kapitel 1 återges fullt ut där.

Nästa är Jeremia kapitel 15:9 Om modern med 7 söner som dödas av just Antiochos Epifanes se 2 Mackabeerbrevet kapitel 7 verifierat och klart i historien.

En teori är ju sen att de 7 fruntimren i Jesaja 4:1 va trötta på svärmor och männen och tog Antiochos Epifanes i stället. Jag låter snillen spekulera.
Citera
2005-12-13, 22:58
  #5
Medlem
Engelbreckts avatar
I gamla testamentet förutspås Jesu födelse, upphöjelse, dö och återuppståndelse. Alla dessa slår ju igenom i och med de händelser som beskrivs i evangelierna.

I Uppenbarelseboken beskrivs den yttersta tiden innan jorden går under och även vad som händer under och strax efter detta. De grundläggande dragen är följande:

1, En totalitär världsregim ledd av falska profeter kan bestämma vilka som får köpa och sälja. De som motsätter sig världsordningen tvingas slåss och dö för sina liv.

2, En rad naturkatastrofer drabbar jorden.

3, En sista strid mellan gott och ont utspelar sig mellan himmelens och underjordens styrkor utspelar sig på jorden. Djävulens styrkor är säkra på seger men dräps av himmelens härskaror besegrar dem.

4, Alla människor som fortfarande är vi liv ställs inför Guds tron och de rättrogna särskiljs från de orättfärdiga. Åt sina barn skapar Gud en ny himmel och en ny jord. På den nya jorden finns inte längre något lidande, ingen ålderdom, inga krig och ingen död. Den nuvarande jordenb går under i eld.

Det är en profetia som ännu inte slagit in.
Citera
2005-12-13, 23:07
  #6
Banned
jedidjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
I gamla testamentet förutspås Jesu födelse, upphöjelse, dö och återuppståndelse. Alla dessa slår ju igenom i och med de händelser som beskrivs i evangelierna.

I Uppenbarelseboken beskrivs den yttersta tiden innan jorden går under och även vad som händer under och strax efter detta. De grundläggande dragen är följande:

1, En totalitär världsregim ledd av falska profeter kan bestämma vilka som får köpa och sälja. De som motsätter sig världsordningen tvingas slåss och dö för sina liv.

2, En rad naturkatastrofer drabbar jorden.

3, En sista strid mellan gott och ont utspelar sig mellan himmelens och underjordens styrkor utspelar sig på jorden. Djävulens styrkor är säkra på seger men dräps av himmelens härskaror besegrar dem.

4, Alla människor som fortfarande är vi liv ställs inför Guds tron och de rättrogna särskiljs från de orättfärdiga. Åt sina barn skapar Gud en ny himmel och en ny jord. På den nya jorden finns inte längre något lidande, ingen ålderdom, inga krig och ingen död. Den nuvarande jordenb går under i eld.

Det är en profetia som ännu inte slagit in.

Sista punkten, tror du på det titta i uppenbarelseboken kapitel21:26 Och allt dyrbart och härligt som folken äger skall föras dit.

Till det nya Jerusalem kolla i 1 timotheos 6:10 roten till allt ont pengar= dyrbarheter. så var det igång igen. dribblerierna...

Och ingen undgår elden "reningen" du tror väl inte att någon kommer nån annastans utan rannsakning elden 1 korintherbrevet 3:10-!5 ang det och uppenbarelseboken 20:12-15 att ALLA döms after sina gärningar likadant i 22:12-13 så hallå.....
Citera
2005-12-13, 23:39
  #7
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja
Sista punkten, tror du på det titta i uppenbarelseboken kapitel21:26 Och allt dyrbart och härligt som folken äger skall föras dit.

Till det nya Jerusalem kolla i 1 timotheos 6:10 roten till allt ont pengar= dyrbarheter. så var det igång igen. dribblerierna...

Penningbegäret är roten till allt ont, inte pengar, men det du påpekar är ändå rätt humoristiskt på sitt sätt. Eftersom alla kommer att ha allt de behöver så behöver de inte stjäla, strida om något som någon annan äger. Människan kommer få sin behov uppfyllda och därför inte längre begära pengar. Inget penningbegär = ingen ondska.

Citat:
Ursprungligen postat av jedidja
Och ingen undgår elden "reningen" du tror väl inte att någon kommer nån annastans utan rannsakning elden 1 korintherbrevet 3:10-!5 ang det och uppenbarelseboken 20:12-15 att ALLA döms after sina gärningar likadant i 22:12-13 så hallå.....

Ja, alla skall prövas och rannsakas på den yttersta domens dag. Skrev jag något annat angående hur profetian lyder?

Innan du exploderar glöm inte att Jesus är Guds lamm som tar bort världens synd. (Joh 1:29)
Citera
2005-12-14, 17:12
  #8
Banned
jedidjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
Penningbegäret är roten till allt ont, inte pengar, men det du påpekar är ändå rätt humoristiskt på sitt sätt. Eftersom alla kommer att ha allt de behöver så behöver de inte stjäla, strida om något som någon annan äger. Människan kommer få sin behov uppfyllda och därför inte längre begära pengar. Inget penningbegär = ingen ondska.



Ja, alla skall prövas och rannsakas på den yttersta domens dag. Skrev jag något annat angående hur profetian lyder?

Innan du exploderar glöm inte att Jesus är Guds lamm som tar bort världens synd. (Joh 1:29)

Att ni tror det har gjort världen till vad den är i pervertion i dag, er göra vad ni vill mentalitet. Men försök få nån fgörlåtelse nån stans. Ett tipps Matt 12:7 kontra jak2:13 tolkning den som väljer att obarmhärtigt spika upp sin synd på korset med Jesus, faller under den obarmhärtiga domen, ta du irrläraren en titt i jak 3:1 oxå om den desstå hårdare domen för vissa.

Men fortsätt ni och ät Ogudaktighetens bröd och drick våldets vin ordspråksboken 4:17 och spä på era bekymmer.
Citera
2005-12-16, 01:00
  #9
Medlem
jechts avatar
mm dom här sk profetior är alltid skrämmande speciellt när man har hört om dom och så slår dom in.
aj
Citera
2005-12-20, 02:41
  #10
Avstängd
Beardos avatar
Jag har sett, hört och varit med om mycket riktigt skumt, så jag är inte den som skriker humbug för minsta lilla, men på listan över saker jag anser sannolika hamnar profetior strax under häxor och troll.
Citera
2005-12-20, 08:32
  #11
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jecht
mm dom här sk profetior är alltid skrämmande speciellt när man har hört om dom och så slår dom in.
aj
Vilka profetior som slagit in känner du till?

personligen känner jag inte till någon, och jag tror att många i tråden är nyfikna på vad du menar...
Citera
2005-12-21, 23:27
  #12
Medlem
nymans avatar
Vet ej om detta är en profetia men enligt Inka indianernas uträckningar så ska jorden gå under 2012 tror jag att det var ,det var ett tag sen jag läste det men någon annan kanske vet mer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback