Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-14, 15:35
  #1
Medlem
elastikmandens avatar
Akut besöket kostade sin dryga 1000lapp, och de fixade den tanden det hade gått infektion i. Grävde djupt iden, och tryckte på kinden så det kom upp en massa var. Nerven hade dött i tanden. Dock känns det som om det finns mycket var? kvar i kinden och hakan, eller är det bara svullnad som är kvar? Fick penicillin.

Har aldrig varit med om detta innan, men det känns ändå som att behandlingen inte är färdig,. Vad har ni för erfarenheter av tandinfektioner?

Vilken jälvla pers. Fy fan! Försökte att få tak på respektive tandläkare igen, men det gick ju inte. Tror ni att penicillinen skall ta bort den sista varen i kinden? Eller måste man åka ytterligare på ett besök ho akuten, så de kan skära upp kinden inifrån, och trycka ut skiten? Vad behövs?

Fan var det här gjorde ont!
__________________
Senast redigerad av elastikmanden 2016-11-14 kl. 15:53.
Citera
2016-11-14, 15:55
  #2
Medlem
elastikmandens avatar
och sen har tanden som de fyllde igen efteråt, vassa kanter, kan man ta lite nett med en nagelfil?
Citera
2016-11-14, 16:12
  #3
Medlem
Atrocituss avatar
Det kan vara svullnaden som är kvar. Testa tryck på kinden på samma sätt som tandläkaren gjorde, se efter om det kommer var. Kommer inget så kan du vänta några dagar och se vad som händer, är svullnaden kvar så tycker jag du kan kontakta dem igen. Minns när jag hade något liknande, det kändes svullet och ömt i en vecka ungefär. Sen försvann det.

Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
och sen har tanden som de fyllde igen efteråt, vassa kanter, kan man ta lite nett med en nagelfil?

Åhfan, det borde du sagt till om direkt när du var där. Det ska ju inte kännas bedrövligt i käften efter en fyllning. Men testa bit ihop lite grann? Fyllningen brukar jämna ut sig över tid.
Citera
2016-11-14, 16:23
  #4
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
Det kan vara svullnaden som är kvar. Testa tryck på kinden på samma sätt som tandläkaren gjorde, se efter om det kommer var. Kommer inget så kan du vänta några dagar och se vad som händer, är svullnaden kvar så tycker jag du kan kontakta dem igen. Minns när jag hade något liknande, det kändes svullet och ömt i en vecka ungefär. Sen försvann det.



Åhfan, det borde du sagt till om direkt när du var där. Det ska ju inte kännas bedrövligt i käften efter en fyllning. Men testa bit ihop lite grann? Fyllningen brukar jämna ut sig över tid.

Vågar inte äns att trycka, för var fan skall det komma ut? Hon har ju fyllt tanden med någon cementsmörja verkar det som. Går på att penicillinet skall ta bort skiten då?
Citera
2016-11-14, 16:48
  #5
Medlem
elastikmandens avatar
tack för rådet...
Citera
2016-11-14, 16:59
  #6
Medlem
Atrocituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Vågar inte äns att trycka, för var fan skall det komma ut? Hon har ju fyllt tanden med någon cementsmörja verkar det som. Går på att penicillinet skall ta bort skiten då?

Om det inte känns överjävligt borde du vänta några dagar. Blir det inte bättre så ring och säg att de gjort ett skitjobb och att du vill att de tittar på tanden och ser efter om allt står rätt till. Utan extra kostnad, givetvis.
Citera
2016-11-14, 17:04
  #7
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
Om det inte känns överjävligt borde du vänta några dagar. Blir det inte bättre så ring och säg att de gjort ett skitjobb och att du vill att de tittar på tanden och ser efter om allt står rätt till. Utan extra kostnad, givetvis.

1000 tack, går på det!
Citera
2016-11-14, 17:12
  #8
Medlem
Mest troligt har de väl gjort en temporär lagning fylld med nå bakteriedödande som du ska ha medans du käkar pencilin. Sen får du nog se fram emot en rotfyllning.

Min gissning. Verkar som en stadig jävla infektion så det tar nog sin tid innan den är väck och innan dess gör man inte så mkt vad jag vet, så käka pencilin och ring tillbaka om det blir värre är väl det osm gäller.

Har dock inte haft så grova problem ska tilläggas men det är vad jag tror iaf.
Citera
2016-11-14, 18:34
  #9
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Mest troligt har de väl gjort en temporär lagning fylld med nå bakteriedödande som du ska ha medans du käkar pencilin. Sen får du nog se fram emot en rotfyllning.

Min gissning. Verkar som en stadig jävla infektion så det tar nog sin tid innan den är väck och innan dess gör man inte så mkt vad jag vet, så käka pencilin och ring tillbaka om det blir värre är väl det osm gäller.

Har dock inte haft så grova problem ska tilläggas men det är vad jag tror iaf.
+1
Jag tror inte heller att detta är tänkt att vara den slutgiltiga fyllningen då sådana inte görs förrän infektionen är helt borta.

Tyvärr får du nog slanta upp mer pengar när det är dags för din riktiga rotfyllning.
Citera
2016-11-19, 20:11
  #10
Medlem
elastikmandens avatar
Ja, 2300:- ca, incl. rabatt! De får dra ut fanskapet. Synd om mig dock, som älskar knäckebröd!
Citera
2016-11-19, 21:03
  #11
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Ja, 2300:- ca, incl. rabatt! De får dra ut fanskapet. Synd om mig dock, som älskar knäckebröd!
Tycker synd om dig!
(Hoppas det känns liiite bättre med medlidande...)
Citera
2016-11-21, 19:28
  #12
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Tycker synd om dig!
(Hoppas det känns liiite bättre med medlidande...)

1000 tack för ditt stöd! Känns 100 ggr. värre än vanligt tandvärk. Så var noga uppmärksam med det! Ja, det känns bra med lite medlidande..(piiiiib), de får dra ut fanskapet...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback