Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-21, 19:36
  #13
Moderator
ofays avatar
Låt antibiotikan göra sitt, ta smärtstillande om det gör ont, antibiotika är inte smärtstillande.

Du har fått en provisorisk lagning, dessa kan vara lite skarpa då de inte putsas till för då de är tämligen mjuka. De är just provisoriska så de ska vara lätta att ta bort vid återbesöket. Man vill bespara patienten borrandet= lidande.
Låter som en vettig behandling och en vettig tandis du var hos, de hade ändå inte kunnat dra tanden direkt, för vid såpass stor infektion tar ej bedövningen.
Citera
2016-11-21, 20:39
  #14
Medlem
elastikmandens avatar
Tack för alla svaren! Kuren är slut nu, men har fortfarande svullnad kvar i tandköttet. Och fått blåsor på samma, men det är guld värd. Om man jämför med hur det var för en vecka Sedan!😵
Citera
2024-04-24, 22:18
  #15
Medlem
knark-kungens avatar
Shoo alla!

Har fått ny tandläkare som första besöket berättar att jag fått en infektion i en av tänderna. Har inte haft några känningar alls och hade ingen aning om detta och kommer kosta en shit load med para för att fixa.

Kan man ha en tandinfektion utan några smärtor/ andra symptom?

Han verkade seriöst, tror inte han blåser mig men man vill ju ändå ha en second opinion, det är mycket pengar det gäller som ska ut.
Citera
2024-04-25, 20:52
  #16
Moderator
ofays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Shoo alla!

Har fått ny tandläkare som första besöket berättar att jag fått en infektion i en av tänderna. Har inte haft några känningar alls och hade ingen aning om detta och kommer kosta en shit load med para för att fixa.

Kan man ha en tandinfektion utan några smärtor/ andra symptom?

Han verkade seriöst, tror inte han blåser mig men man vill ju ändå ha en second opinion, det är mycket pengar det gäller som ska ut.
Ja det kan man ha, så kallad asymtomatisk, det kan vara en apical infektion, då behövs rotbehandling. Det kan vara parodontit, då behövs infektionsbekämpning
Citera
2024-04-25, 21:02
  #17
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofay
Ja det kan man ha, så kallad asymtomatisk, det kan vara en apical infektion, då behövs rotbehandling. Det kan vara parodontit, då behövs infektionsbekämpning
Okej, tack för svar!

Han pratade om att borra sig in och spruta in läkemedel vid flera tillfällen för att försöka få död på infektionen. Om man inte får död på den så skulle det kunna utvecklas till cancer vilket förstås låter lite skrämmande för någon som är så pass ung som jag är.
Citera
2024-04-26, 06:21
  #18
Moderator
ofays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Okej, tack för svar!

Han pratade om att borra sig in och spruta in läkemedel vid flera tillfällen för att försöka få död på infektionen. Om man inte får död på den så skulle det kunna utvecklas till cancer vilket förstås låter lite skrämmande för någon som är så pass ung som jag är.
Nej det gör den verkligen inte, sicket skitsnack
Citera
2024-04-26, 15:19
  #19
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofay
Nej det gör den verkligen inte, sicket skitsnack
Hans egna ord var egentligen cysta och jag som lekman frågade är inte det cancer? Och han nickade instämmande.

Överlag fick jag en seriös bild av honom. Kommer nog låta han fixa det här
Citera
2024-04-27, 12:37
  #20
Moderator
ofays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Hans egna ord var egentligen cysta och jag som lekman frågade är inte det cancer? Och han nickade instämmande.

Överlag fick jag en seriös bild av honom. Kommer nog låta han fixa det här
Cysta är nått helt annat och det kan man ha och det ska inte förknippas med cancer för hade han ens misstänkt nått sånt hade du redan varit hos öron näsa hals.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback