Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-12-16, 20:02
  #1
Medlem
FetaGretas avatar
Fick höra av en vän om en reklamfilm som gick för typ 5 år sedan.
Det var en episodreklam där handlingen utspelade sig på Bra Burk AB (?) och man skulle försöka få danskar att dricka ur burk istället för flaska.
Bland annat tyckte de att det var för dyrt med en fokusgrupp så istället var det en medarbetare som var fokusperson vid de tillfällena han hade en pipa i munnen. Då var han dansk.

Är detta något han har drömt eller är det någon mer som känner igen detta?
Citera
2010-12-17, 01:01
  #2
Medlem
FetaGretas avatar
Verkligen ingen som vet någonting om denna reklamen?
Citera
2016-11-19, 00:09
  #3
Medlem
Luggruffs avatar
Hjälp mig att hitta en speciell reklamfilm

Minns någon reklamfilmerna som gick ca. 2000-2003 med lergubbar som snackade om respekt, i syfte av att visa vad respekt inte var? Typ en nolla på en toalett som hade fått sig vapen och ett gäng och snackade om hur mobbad han brukade vara, sen fick han vapnet och gänget och nu var han respekterad (skrek som faaan). Eller den stora farsan som hade en liten son som han själv menade skulle bli en jävligt bra hockey-spelare, men sonen "ville bara spela violin" osv osv osv?

Finns de klippen att få tag på? /:

Det var typ Amnesty eller något liknande reklamerna var för. Tycker mig minnas att de körde posters i busskurar också med samma karaktärerna.
Citera
2016-11-20, 22:27
  #4
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luggruff
Finns de klippen att få tag på?
Javisst.

Stiftelsen för respekt / The Respect Foundation.
__________________
Senast redigerad av Shamdon 2016-11-20 kl. 22:30.
Citera
2016-11-20, 23:42
  #5
Medlem
Luggruffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

Javisst.

Stiftelsen för respekt / The Respect Foundation.

Se där! Tack så jävla mycket ^^
Citera
2016-11-21, 00:48
  #6
Medlem
carlpetersen73s avatar
Fick en idé, vi gör om din tråd till; "Hjälp mig hitta reklamfilmen". Du fick svar, kom på att jag själv i bland kan sitta och undra. Så tack för tipset, vi testar och ser om det bär. Mod
Citera
2016-11-21, 11:45
  #7
Medlem
mirandakerrs avatar
Kanske är fel tråd, men jag letar efter en asiatisk reklam som jag tycker är rolig. Någon som vet vilken jag pratar om?

Asiatisk reklam för någon typ av kaka. En asiatisk tjej öppnar ett kakpaket och så försöker killen bredvid henne i klassrummet att kyssa henne/ta kakan ifrån henne. Varav hon öppnar och dödar honom med sina laserögon och äter upp kakan.

Länk uppskattas!
Citera
2016-12-15, 17:43
  #8
Medlem
Reklamfilm överfall

Hej!
Jag håller på med ett skolarbete och letar febrilt efter en reklamfilm jag såg för ett tag sen. Det är en tjej som är på väg hem, utklädd till kille med hoodie och nycklarna i handen. Det filmen vill signalera är rädslan många kvinnor känner över att bli överfallna när de är ensamma.

Vet någon vad det är för reklamfilm? Evigt tacksam till den som svarar!
Citera
2017-01-13, 21:19
  #9
Medlem
Snälla är där någon som kan hjälpa mig!! Jag har ett skolarbete där jag ska presentera en reklamfilm, jag ska också analysera den och framföra vilka knep dom använder i den. Nu till det jag behöver hjälp med. Jag letar efter bet365 reklamen som gick för några månader sen där en person i reklamen säger så här," In my head i got all the tools i need to bet live, I can turn an ordinary game in to an extrodinary game, I am a member of the worlds biggest online sports betting company, I am a member of bet365" hade uppskattats om där någon som vet var jag kan hitta denna då jag själv inte hittar den någonstans.
Citera
2017-02-21, 22:52
  #10
Medlem
Letat i flera år efter en reklamfilm som sändes på TV4 för (grov uppskattning) 15 år sedan.

Filmen är helt i svartvitt och utspelar sig på ett tak där en man skäller, slår i armen samtidigt som han går hotfullt mot en kvinna. Kvinnan backar när han skrikandes kommer mot henne så hon till slut faller ner från taket.
Inget tal finns i filmen utan endast en "sorglig" låt som spelar under hela händelseförloppet.

Det här är en vild gissning men jag tror att temat för reklamfilmen inte hängde ihop på något logiskt vis med själva poängen.

Vore mycket tacksam för hjälp!!
Citera
2017-03-24, 21:10
  #11
Medlem
Någon som kommer ihåg vad jag vill minnas som en reklamserie från Telia som sändes någon gång i början på 2000-talet. Som jag vill minnas det var det i samband med att Telia börsnoterades. Jag vill också minnas att sista avsnittet var väldigt långt (för att vara en reklamfilm).
Citera
2017-04-25, 21:21
  #12
Medlem
Någon som minns en reklm som gick om kaffe för ett par år sedan? Det fanns lite olika varianter men det var alltid någon som grät (i en bil, vid en brasa, en tjej för att hennes kille gjort slut etc) och så kommer en annan person in som druckit kaffe och fått en mjölkmustasch som gör att det ser ut som att personen ler. Den gråtande säger då "Det är inte roligt!" och gråter ännu mer typ. Kommer inte ihåg vilket kaffe det var och kan för mitt liv inte hitta den reklamen!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback