Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-24, 12:22
  #1
Medlem
leffe.js avatar
Så är det åter dags då för oss som har Telia, nu har väl Discovery framfört någon jävla skit igen de girigas kanal som man inte kommer överens om. Följande kanaler fasas ut från Teila i början av juni om ingen överenskommelse nås..
Om ni nu har någon av dessa så putz weg vilka som ersätter meddelas senare.
Kanal 5
Kanal 9
Kanal 11
Eurosport 1
Eurosport 2
Discovery
Discovery Science
Discovery World
Discovery ID
TLC
Animal Planet
Citera
2017-05-24, 15:20
  #2
Medlem
zBr9s avatar
TV-serier och TV-program -> Streamingtjänster och mediaföretag

/moderator
Citera
2017-05-24, 15:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leffe.j
Så är det åter dags då för oss som har Telia, nu har väl Discovery framfört någon jävla skit igen de girigas kanal som man inte kommer överens om. Följande kanaler fasas ut från Teila i början av juni om ingen överenskommelse nås..
Om ni nu har någon av dessa så putz weg vilka som ersätter meddelas senare.
Kanal 5
Kanal 9
Kanal 11
Eurosport 1
Eurosport 2
Discovery
Discovery Science
Discovery World
Discovery ID
TLC
Animal Planet
https://www.telia.se/privat/tv/tvinf...fo_maj2017_B2C

Med vänlig hälsning
t
Citera
2017-05-25, 17:11
  #4
Medlem
DreamTwisters avatar
Skulle förvåna mig storligen om det inte blir ett nytt avtal men isf kommer jag att avsluta med Felia och välja annan leverantör. Tror knappast jag är ensam och inte ens Telia lär tro att det duger att locka med HBO som ersättning
Citera
2017-05-27, 12:04
  #5
Medlem
leffe.js avatar
Jag vet inte men har utbud "Stor" hos Telia. Läste om kanaler som eventuellt skall ersätta.
MTV Rocks, kanalplats: Info kommer
Nickelodeon Junior, kanalplats: 81 (HD 481)
Boomerang, kanalplats: 86
Disney Junior, kanalplats: 85
Ginx, kanalplats: Info kommer
???????
Ska man ersätta dessa kanaler här under med dessa här ovan??? Då är det fiasko.. Barnkanaler??
Kanal 5
Kanal 9
Kanal 11
Eurosport 1
Eurosport 2
Discovery
Discovery Science
Discovery World
Discovery ID
TLC
Animal Planet
Jag måste ha missat något.
Citera
2017-05-27, 12:11
  #6
Medlem
Anti-WOGs avatar
Kan vara läge på att införskaffa IPTV istället, det är både billigare samt att du får alla dina kanaler som du önskar.
Själv så ska jag säga upp tv-utbudet på ComHem och istället gå över till IPTV och jag tjänar runt 3-400 kr/mån.
Citera
2017-05-27, 12:19
  #7
Medlem
Igen? Det var väl inte länge sedan som de hade problem?



//Siegestor
Citera
2017-06-01, 14:05
  #8
Medlem
leffe.js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Igen? Det var väl inte länge sedan som de hade problem?



//Siegestor
Nä det var inte länge sedan och Discovery försöker i princip med samma taktik igen att tvinga på Telia och oss högre avgifter och en del extra skitkanaler. Kanske lika bra att detta skitföretag försvinner.
__________________
Senast redigerad av leffe.j 2017-06-01 kl. 14:33.
Citera
2017-06-01, 15:44
  #9
Medlem
Chronicals avatar
Jag ringde Telia och sa upp mina 4 st boxar, killen sa att det kommer att lösa sig snart, för mycket reklamintäkter som försvinner, känns ju rimligt med tanke på att Telia är störst.

Hände lika för 3 år sedan, löste sig innan ngt stängdes av.

Men jag är inte typen som litar blint på en kille som på morgonmötet fått besked om vad han ska säga, så jag sade upp rubbet oavsett. Vi får väl se vad som händer.
Citera
2017-06-01, 16:22
  #10
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leffe.j
Nä det var inte länge sedan och Discovery försöker i princip med samma taktik igen att tvinga på Telia och oss högre avgifter och en del extra skitkanaler. Kanske lika bra att detta skitföretag försvinner.

Telia är större än vad dom flesta tror, dom har över 20 000 anställda och opererar i flera länder, så dom är nog den sista leverantör som försvinner..
Citera
2017-06-01, 16:26
  #11
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leffe.j
Nä det var inte länge sedan och Discovery försöker i princip med samma taktik igen att tvinga på Telia och oss högre avgifter och en del extra skitkanaler. Kanske lika bra att detta skitföretag försvinner.
Dock var det väl ett annat bolag som var i blåsväder då och kanalerna var borta i ca 1 vecka? Dock fick alla Cmore kanaler istället.

Vilka kanaler ersätter Discovery kanalerna?
Citera
2017-06-01, 17:12
  #12
Medlem
labambass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Kan vara läge på att införskaffa IPTV istället, det är både billigare samt att du får alla dina kanaler som du önskar.
Själv så ska jag säga upp tv-utbudet på ComHem och istället gå över till IPTV och jag tjänar runt 3-400 kr/mån.

Även Telias tjänst är IPTV, det jag gissar att du menar är Pirat-IPTV?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback