Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-01, 14:37
  #1
Medlem
f839444s avatar
Nån på RFSU har hittat en "ny" orättvisa.

Citat:
Män får mer orgasm än kvinnor – samtidigt får lesbiska kvinnor mer orgasm än heterosexuella kvinnor.
– Många tror att penis-i-slida-samlaget ska räcka för att uppnå orgasm, men det gör det sällan. De allra flesta behöver direkt stimulans på klitoris, säger Suzann Larsdotter, sexolog på RFSU.

Tack för infon Suzann!

Citat:
Precis som med löneglappet är också orgasmglappet en strukturell orättvisa. Det är ju en fråga om ojämlikhet och ojämställdhet och en likadan skillnad som andra maktskillnader mellan män och kvinnor, säger Suzann Larsdotter.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/k...rell-orattvisa


Det finns ett orgasm-glapp som påminner om löneglappet.
Är detta orgams-glapp en strukturell orättvisa?

Jag sitter här med hakan i golvet. Nån som vill förklara?
Citera
2017-08-01, 14:41
  #2
Medlem
Man kan fixa orgasmer själv. Så, nej.
Citera
2017-08-01, 14:47
  #3
Medlem
Det här måste ju vara satir
Citera
2017-08-01, 14:48
  #4
Medlem
nimbras avatar
Jag tror att dom blandar ihop en sädestömmning med en riktig orgasm, det är en belöning för mannen när han får utlösning men det är ingen orgasm, det är nått helt annat.
Citera
2017-08-01, 14:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nimbra
Jag tror att dom blandar ihop en sädestömmning med en riktig orgasm, det är en belöning för mannen när han får utlösning men det är ingen orgasm, det är nått helt annat.

Jag tror de talar om riktiga orgasmer.
Citera
2017-08-01, 14:54
  #6
Medlem
snowdusts avatar
Att det här skulle vara något sorts samhällsproblem eller orättvisa är ju ett skämt.

Det är ju tyvärr bara ni män som är rätt dåliga på att ge kvinnor orgasm. Många verkar inte heller riktigt bry sig om att lära sig

Förstår inte hur dom ens orkar fokusera på sån här skit när det är så jävla mycket annat som är fel i samhället..
Citera
2017-08-01, 15:12
  #7
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowdust
Att det här skulle vara något sorts samhällsproblem eller orättvisa är ju ett skämt.
Det är ju tyvärr bara ni män som är rätt dåliga på att ge kvinnor orgasm. Många verkar inte heller riktigt bry sig om att lära sig
Den där lyhördheten och viljan verkar inte riktigt infinna sig hos alla män/pojkar. Jag däremot...
Citat:
Förstår inte hur dom ens orkar fokusera på sån här skit när det är så jävla mycket annat som är fel i samhället..
Instämmer, men samtidigt så är det bra att det tas upp som ett problem. För det är det.
Citera
2017-08-01, 15:14
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowdust
Att det här skulle vara något sorts samhällsproblem eller orättvisa är ju ett skämt.

Det är ju tyvärr bara ni män som är rätt dåliga på att ge kvinnor orgasm. Många verkar inte heller riktigt bry sig om att lära sig

Förstår inte hur dom ens orkar fokusera på sån här skit när det är så jävla mycket annat som är fel i samhället..

Så jag ska få mig själv OCH kvinnan att få orgasm? Vill du ha en orgasm får du fixa det, precis som män. Älskar jag "dig" och har ett förhållande så kommer jag anstränga mig annars.. nä.
Citera
2017-08-01, 15:28
  #9
Medlem
Drinkycrows avatar
Men vafan det är ju inte alls sant. Tjejer kan komma skitmånga gånger, jag kan komma max 3 utan att sluta.

Att visa tjejer lever med män som inte kan få dem att komma är väl deras problem? Mastrubera eller lämna då.

För övrigt är orgasmer en dålig måttstock i sammanhanget. Flera av mina bästa sexupplevelser var utan egen orgasm.
Citera
2017-08-01, 15:32
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Men vafan det är ju inte alls sant. Tjejer kan komma skitmånga gånger, jag kan komma max 3 utan att sluta.

Att visa tjejer lever med män som inte kan få dem att komma är väl deras problem? Mastrubera eller lämna då.

För övrigt är orgasmer en dålig måttstock i sammanhanget. Flera av mina bästa sexupplevelser var utan egen orgasm.

När kvinnorna lämnar blir det männens problem.
Citera
2017-08-01, 15:32
  #11
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Suck på dom men visst om pojkar och män i så stor utsträckning saknar dessa kunskaper kan de kan ju börja ha med det i sexualundervisning för skolbarnen så kan väl en rfsukvinna komma till skolan och låta eleverna lära sig handgripligen på hennes klitoris, för så här kan vi ju inte ha det, eller?
Citera
2017-08-01, 15:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonaHelmsley
Suck på dom men visst om pojkar och män i så stor utsträckning saknar dessa kunskaper kan de kan ju börja ha med det i sexualundervisning för skolbarnen så kan väl en rfsukvinna komma till skolan och låta eleverna lära sig handgripligen på hennes klitoris.

Eller så lyssnar man bara på sin partner förutsatt att denne berättar hur den vill ha det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback