Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-28, 02:20
  #1357
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
Det tråkiga med EuroJackpot är att det tar hundra jävla år för jackpotten att nå max, eller ens 500 miljoner. Skulle man lyckas vinna hela skiten vill man ju vinna MINST en bra bit över en halv miljard eller 1,2 miljarder som är högsta och inte ynka 113 miljoner som det ligger på nu, ännu en gång. Lär ta typ 3 månader innan det når max igen. Det är bara då det är spännande att lägga en rad eller två, enligt mig.

Jag fattar hur du tänker. Samtidigt så är det detta tänk som fått dem att ändra spelet till miljardnivå för att locka mer folk samtidigt som oddsen försämrats rejält med fler dragningar, fler stjärnnummer osv.
Det var bra som det var när Sverige gick med för tio år sedan.
Det var ingen låg vinstsumma som många verkar fått för sig utan gick till max 90 miljoner euro men oddsen var betydligt bättre.
Jag har skrivit ett par inlägg om det här:
(FB) Eurojackpot
(FB) Eurojackpot
Citera
2024-04-28, 02:22
  #1358
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Vilket land gick jackpotten i Tisdags ut till? Till Tyskland som vanligt?

Ja, Tyskland som vanligt men de fick dela med Slovenien.
Citera
2024-04-28, 02:49
  #1359
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle-Putte
Vissa nummer repeterar sig själv, vet inte om maskinen är preparerad.

Vid ett tillfälle drogs ett och samma nummer hela sju gånger i rad, en statistisk omöjlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av Lelle-Putte
Någon någonstans påstod att det rörde sig om preparerade bollar, så därav nästan samma nummer dragning efter dragning.

Speciellt vid större jackpot är det så mycket pengar, så självklart att någon ser till att pengarna hamnar "rätt".

Det enda ovanliga denna dragning var siffran 28 som senast drogs den 8/12 2023.

Vissa repeterar extremt, vissa dras nästan aldrig.
Intressanta inlägg och visst finns där ett mönster. Har försökt att spela utifrån detta mönster till viss del men ej träffat rätt hittills. Ska det t ex vara 2, 27, 36, 37 och 43 så har jag kanske ett par rätt men failar genom att ha satt 35, 38 och 42 istället.
Så man kan vara nära mönstermässigt men failar ändå på numren. Mönstret påminner lite om en melodi med noter, där man ständigt ligger ett par toner ifrån den rätta melodin...
På samma sätt som man kan "se" mönstret så reagerar jag även på när raderna går utanför mönstret och har även kommenterar det här eftersom jag undrat ifall andra också reagerar på "konstiga" rader utanför "det normala".

Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
Stjärnnummer 1 har förövrigt varit med hela 7 dragningar i rad nu.
Noterade också det. En glitch in the matrix eller har bollarna slitits ut kanske?
Citera
2024-04-28, 03:01
  #1360
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
har man turen på sin sida så vinner man på en enda spelad rad

Har man inte turen så lär man inte vinna på 10 miljoner rader och systemspel.

Med andra ord så bör man inte spela så många rader och systemspel och tro att man kommer vinna. Det räcker med en rad eller 2.
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaMan
Även fast det är uppenbart p.g.a de extremt låga oddsen, så har jag kommit till insikten att det räcker med 2 rader. Haft fler rätt på dragningar med 2 rader än t.ex 4rader eller 11rader. Bättre o lägga en 50 lapp när jackpot är hög. Antingen har man tur eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
Jupp, så resonerar jag också. Spelar i princip bara en slumpad rad när jackpotten är över 500 miljoner, när den kommer över miljarden spelar jag en rad tisdag och fredag. Du behöver bara en rad för att vinna hela skiten, även om det är extremt osannolikt så finns den minimila chansen. Förväntar mig inte vinna nått större belopp men det är den där minimala chansen som gör det spännande.

Hellre en rad för 25 kr än ett spel för 400 kr och sen bli besviken över att man minsann inte vann ett skit.

Ja, det är den insikten man måste komma fram till. Ej rusa iväg med en massa rader för då blir man endast kanonmat åt tyskarna ändå.
Och glöm aldrig den norska vinnarkvinnan. Hon spelade två rader för 50 kr.
Den ena raden; 6 19 32 39 42 med tilläggsnummer 4 och 9 innebar 5+2 rätt och miljardvinsten.
Hennes andra rad; 2 3 4 17 38 med tilläggsnummer 2 och 4 innebar 0 +1 rätt och 0 kronor.
Citera
2024-04-28, 12:38
  #1361
Medlem
Hade velat se svenska spel ordna prenumeration som endast drar pengar när jackpot växt över en viss summa. Exempelvis 500m + elr 1M+
Citera
2024-04-28, 13:36
  #1362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaMan
Ja såklart, men man hör ofta om vinnare som lagt enkelrader, däremot andelsspel…nästan aldrig.

OT men läste om en brittiskt par vars stående rad på Euromillions prickade alla nummer på £182m jackpot, enda problemet var att det hade saknats täckning när betalningen skulle dras på autogiro då köpet hade ej gått igenom = ingen vinst, fy fan alltså. Hade nog aldrig slutat tänka på det

Var en Keno omgång där flera personer vann miljonvinster, konstigt nog.

Var bara ett problem, de visade fel dragning på tv. Så det blev inget men personerna ville ha kompensation, det fick de inte.
Citera
2024-04-28, 20:02
  #1363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
Det tråkiga med EuroJackpot är att det tar hundra jävla år för jackpotten att nå max, eller ens 500 miljoner.


Skulle man lyckas vinna hela skiten vill man ju vinna MINST en bra bit över en halv miljard eller 1,2 miljarder som är högsta och inte ynka 113 miljoner som det ligger på nu, ännu en gång.


Lär ta typ 3 månader innan det når max igen.

Det är bara då det är spännande att lägga en rad eller två, enligt mig.




Yepp...Typ ~3månader
jackpot i januari (Norge. 2024-01-16)
Sen dröjde det tills nu vecka 17 i april (Tysk/slov 2024-04-23)


Jackpot nollställdes till miniminivå i onsdags.
Men sen nu ifredag den 26e var nog intresset rekordhögt.
199 miljoner! Måste varit inlämnade spel för över 70 millar.

Vi får väl hoppas den stiger. Men statistiskt ser det mörkt ut då den på lite längre tidshorisont inte alls faller ut. Vissa år kan bli utan och nu är vi redan på 2st.
Är det ett normalt år kan det faktiskt helt utebli, om inte annat dröja till december då jävlar många spelar slut och satsar sina sista slantar på att förgylla sina liv och hoppas på en julklapp.




Jag erkänner att man tänker likadant. miljarden eller kan kvitta
Vilket är helt jävla knäppt egentligen...


110 miljoner är inte kaffepengar direkt.
Rent logiskt borde det vara smartare spela vanlig lotto.
Sisådär hundratusen gånger större chans vinna.
Varje vecka blir ju nån miljonär.
Drömvinsten på 50-100 lite färre .

Eurojackpot är typ x 1 miljon svårare att vinna öht.
Kan ju gå åratal innan den faller ut i Sverige ens, vi lär få se många tyskar bli snuskigt rika.
Citera
2024-04-28, 20:18
  #1364
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Noterade också det. En glitch in the matrix eller har bollarna slitits ut kanske?
Ja vem vet. Men om man utgår ifrån att det endast är slumpen som styr så har den ju inget minne. I fredags drogs stjärnnummer 5 och 12 men stjärnnummer 1 hade precis lika stor chans att dyka upp ännu en gång.

Det tog liksom över två år för stjärnnummer 1 och 12 att bli dragna tillsammans och sen sker det helt plötsligt två dragningar i rad. Dessutom skedde det ihop med nummerkombinationer som många tycker är "osannolika". 1 - 34 - 39 - 47 - 49 och 35 - 36 - 37 - 41 - 48. Tycker också att det är lite skumt att vissa nummerkombinationer dyker upp tillsammans flera gånger på kort tid i perioder.

Men som sagt om slumpen styr spelar det ingen roll vad vi tycker och tänker, nästa dragning skulle samma nummer som sist kunna bli dragna ännu en gång. Det har ju nästan skett innan:
11/4 2023: 5 - 19 - 33 - 37 - 42 + 7 - 9
16/6 2023: 5 - 19 - 33 - 36 - 42 + 7 - 12
Citera
2024-04-28, 21:05
  #1365
Medlem
Citat:
Jag erkänner att man tänker likadant. miljarden eller kan kvitta
Vilket är helt jävla knäppt egentligen...


110 miljoner är inte kaffepengar direkt.

Exakt så, man blir jävligt blind. När man ser miljardjackpoten och svävat iväg och insett hur mkt bara ett par procent ränta om året blir, och sett sitt nya liv framför sig, då tycker man 100m jackpoten inte är nåt att ha, helt absurt egentligen. Mycket vill ha mer, och då har man inte ens vunnit ett stort belopp

Hade varit betydligt mer OK med oddsen 1:10miljoner, då hade jag iaf tänkt att det är som om hela Sverige spelade och 1 person vinner.

Tänker jag rätt om oddsen på en rad är 1:140 000 0000 då blir oddsen för 10 rader 1:14 000 000?

Så för att vinna hade man behövt köpa 140 000 000 rader som alla har olika kombinationer för 25kr st? Kostnad 3,5 miljarder?

Eller så sätter man bara hela skiten med insats på 50kr som norskan, sjukt.

Grejen är, man fortsätter spela, för trots att 1:140 000 000 är i princip en omöjlighet, så vinner ju någon, kolla bara på tyskarna. De som landar 1 miljard+ har ju också sett oddsen, eller kanske inte ens de kollat. Man spelar för man kanske har tur. Det är det som är saken med turspel, det handlar just om det, TUR. Irrelevant om oddsen är 1:10miljoner, eller 1:140 miljoner, någon vinner ju och den personen kunde inte bry sig mindre om hur kassa oddsen

Undrar om jackpoten gått ut till någon som spelade för allra första gången…
__________________
Senast redigerad av NinjaMan 2024-04-28 kl. 21:10.
Citera
Igår, 17:04
  #1366
Medlem
Har exakt samma rad dykt upp två gånger sen 2013 tro?
__________________
Senast redigerad av NinjaMan Igår kl. 17:07.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback