Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-04, 09:47
  #1
Medlem
Vem bestämmer när något/någon ska normaliseras?

Är det media som bestämmer detta?

De kommer så småningom att försiktigt att bli tvungna att normalisera Trump för att "mobben" inte ska känna sig allt för dumma i huvudet i framtiden.

De kommer göra det lite gulligt och med små roliga oskyldiga skämt och så vidare.

Det kommer göras så att "mobben" kan gå rakryggade även att de burit sig fruktansvärt illa åt och visat våra barn att grov mobbning och hat är okej att rikta mot den som inte tycker som en själv.

De kommer göra det på ett sätt så deras fruktansvärda beteende slätas över och de kommer därmed inte behöva skämmas öppet.

Trump kommer normaliseras av media som ingår i "mobben".

Jag stör mig lite på att media styr så mycket.

Ni som är intelligenta... Fyll i, förklara för mig... Vem bestämmer normalisering, när måste det göras och varför kan inte det bara få ha sin gång utan att någon ska styra över processen?

Snälla håll inne på hatet för jag orkar inte med hatet vissa av er bär på.

Håll huvudet högt och älska eran nästa och er själva mina vänner. Kram!
Citera
2017-11-04, 10:20
  #2
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Hoppas jag fattat det här rätt.
1. Det kan väl knappast kallas mobbning när man påtalar att någon ljugit. Samt kan bevisa det.
2. Trump normaliserar sig själv genom att ändra en åsikt han haft.
Citera
2017-11-04, 10:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdonkeySfinx
Hoppas jag fattat det här rätt.
1. Det kan väl knappast kallas mobbning när man påtalar att någon ljugit. Samt kan bevisa det.
2. Trump normaliserar sig själv genom att ändra en åsikt han haft.

Nej du har fel. Hatet och mobbningen är ett sjukt beteende.

Politiker ljuger ständigt och det vet gemene man.

Men att hata och mobba någon som ni gör för att ni helt enkelt inte gillar personen är skrämmande!

Skulle aldrig vilja att barn fick vara i närheten av så hatiska personer som sysslar med vuxenmobbning.

Trump kan visst ge en känga hit en dit men det är ju självbevarelsedrift. Han fortsätter ju inte i all oändlighet.

Men ni vill förgöra och knäcka era motståndare på ett fruktansvärt sjukt och hatisk sätt.

Nä tvi vale för er! Usch!

Kram till er som har kärlek i hjärtat men även ni andra som hatar, hoppas ni får kärlek av någon snart så ni mår bättre. Kram!
Citera
2017-11-04, 11:07
  #4
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
1. Du ogillar hatare.
2. Du gillar Trump.
Du får ursäkta mig kära du men...
Vad älskar Trump förutom sig själv, makt och pengar?
Citera
2017-11-04, 13:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdonkeySfinx
1. Du ogillar hatare.
2. Du gillar Trump.
Du får ursäkta mig kära du men...
Vad älskar Trump förutom sig själv, makt och pengar?


Sin familj och sina vänner antar jag.

USA älskar han.

Vad älskar du?

Sluta nu snälla. Det är tack vara ditt sätt att resonera som världen är full av hat och krig.

Det är alltså tack vara dig världen ser ut som den gör.

Tycker inte om dig jättemycket.

Kram på er andra.
Citera
2017-11-04, 16:58
  #6
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Rubrik justerad // Mod
Citera
2017-11-04, 19:35
  #7
Medlem
EdonkeySfinxs avatar
Ok.
Normaliseringsprocess är när något upprepas så ofta att det blir som en sanning.
Lite som myter.
Media kan såklart påverka i denna process. Politiker också.
Däremot måste det vara svårt för någon att bestämma utfallet. De/den kan ju aldrig veta säkert att de får med sig tillräckligt med folk för att befästa sitt påstående som sanning.
Sorry men jag är allergisk mot dold manipulering.
Nu är jag klar med denna tråd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback