Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-01, 19:27
  #1
Medlem
Vi är lite intresserade av digitala valutor här. Min son förespråkar Monero nu. Nån som handlat med den och vet hur det gått? Vilken sida handlar ni via? Vilken valuta skulle ni förespråka för annars?
Citera
2018-01-01, 19:32
  #2
Medlem
vtcs avatar
Du kan se hur det har gått för Monero på följande länk: https://coinmarketcap.com/currencies/monero/

Den sidan sammanfattar data för mängder av kryptovalutor.
Citera
2018-01-01, 19:43
  #3
Medlem
Är det troligt att monero kommer gå upp under 2018 och med hur mycket i så fall?
__________________
Senast redigerad av densnallakillen 2018-01-01 kl. 20:13.
Citera
2018-01-01, 20:14
  #4
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densnallakillen
Är det troligt att monero kommer gå upp under 2018 och med hut mycket i så fall?
Kanske ökar den i värde och kanske rasar den. Att gissa hur stor en eventuell stigning blir vore inget annat än rena spekulationer.
Citera
2018-01-01, 20:37
  #5
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livochandlighet
Vi är lite intresserade av digitala valutor här. Min son förespråkar Monero nu. Nån som handlat med den och vet hur det gått? Vilken sida handlar ni via? Vilken valuta skulle ni förespråka för annars?

Monero är en stabil krypto med en duktig utvecklargrupp och hängiven community. En av de mest seriösa krypto-projekten där ute.

Du kan handla via ex. Kraken.
Citera
2018-01-02, 03:30
  #6
Medlem
happilappis avatar
Monero kommer öka men problemet är att den bara fyller en funktion, och det är anonymiteten. Den kommer ALDRIG bli stor mainstream.
Citera
2018-01-02, 03:40
  #7
Medlem
Smackbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Monero kommer öka men problemet är att den bara fyller en funktion, och det är anonymiteten. Den kommer ALDRIG bli stor mainstream.
Även om Monero aldrig kommer att bli mainstream så finns det stor efterfrågan på anonyma valutor.

Sedan tidigare har anonyma valutor använts för köp av speciella varor på Internet men det finns flera användningsområden.
De länder som förbjuder kryptovalutor där kommer de anonyma valutorna att frodas.
Även länder med godtyckliga skatteregler kommer att ha en ökande mängd anonyma valutor.

Det är naturligtvis svårt att uppskatta den fulla potentialen som dessa valutor kan uppnå men jag är övertygad att det finns en mycket stor marknad som dessa kan vara en del av.
Citera
2018-01-02, 19:19
  #8
Medlem
festing2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Monero kommer öka men problemet är att den bara fyller en funktion, och det är anonymiteten. Den kommer ALDRIG bli stor mainstream.

Man ska aldrig säga ALDRIG, fråga en lapp hur många renar han har eller hur saldot på ditt konto
ser ut?
Monero fyller en viktig jag upprepar en viktig funktion, https://monerodesigns.wordpress.com/...d-your-wallet/

Tyvärr verkar Monero ha ett par svagheter http://monerolink.com/monerolink.pdf
Hoppas community fixar spårnings problematiken och att användarna är medvetna om sårbarheten i protokollet.

Kraken tar 0.05 monero i fee!!
Citera
2018-01-02, 23:02
  #9
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Monero kommer öka men problemet är att den bara fyller en funktion, och det är anonymiteten. Den kommer ALDRIG bli stor mainstream.

"Bara"? För att en valuta (då pratar vi valutor och inte bara krypto-"valutor") ska fungera måste den vara fungibel (dvs. 1 XMR = 1 XMR oavsett tidigare transaktionshistorik). Så vitt jag vet är Monero en av få kryptos som har en komplett lösning för detta.

Citat:
Ursprungligen postat av festing2.0
Tyvärr verkar Monero ha ett par svagheter http://monerolink.com/monerolink.pdf
Hoppas community fixar spårnings problematiken och att användarna är medvetna om sårbarheten i protokollet.

Länkningen var möjlig i Monero innan RingCT blev standard på alla transaktioner. Problemet är löst i dagsläget.
Citera
2018-01-03, 01:42
  #10
Medlem
rymdteleskops avatar
Är inte Monero den som alla javascript grejer minear. Är inte det positivt. Jag gillar tanken som de försöker sälja att istället för reklam på hemsidor så ligger det lite miners i bakgrunden och på så vis betalar jag för mig
Citera
2018-01-03, 02:51
  #11
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdteleskop
Är inte Monero den som alla javascript grejer minear. Är inte det positivt. Jag gillar tanken som de försöker sälja att istället för reklam på hemsidor så ligger det lite miners i bakgrunden och på så vis betalar jag för mig

Stämmer ! Bland annat thepiratebay använder de som besöker sidan för att minea monero, så slipper man reklam !
Citera
2019-11-26, 19:55
  #12
Medlem
Monero, nästa Bitcoin

Handlare på "the dark web" börjar i större utsträckning utföra transaktioner och köp med Monero XMR som de tycker erbjuder mer anonymitet än Bitcoin. Vidare löser Monero problemet med "tainted coins", alltså befläckade/besudlade coins som varit med i illegala transaktioner, Monero är fungible och "rena" coins går därför inte att skilja från tainted. Något som illegala handlare önskar, då risken att råka i problem eller bli anklagad för illegal aktivitet minskar...

Är det bara en tidsfråga innan fler aktörer på svarta marknaden utför transaktioner med Monero istället för Bitcoin och gör Monero till den nästa hajpen?

länk:
https://thenextweb.com/hardfork/2019...onero-privacy/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback