Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-17, 18:42
  #1
Medlem
S.Kandals avatar
Ann Heberlein håller alltså i detta nu på att kartlägga samtliga gruppvåldtäkter där dom fallit mellan 2012 och 2017: Förövarnas ålder, etnicitet och värderingar så som de uttrycks i domslutet analyseras.

Hon öppnar även inom kort en crowdfunding (se nedan länk) för att finansiera projektet som går under namnet ”Våldtäkt och kultur – En kartläggning av gruppvåldtäkter i Sverige 2012-2017”. Resultatet kommer sedan att presenteras i en bok på Greycat Publishing House i samband med årets Almedalsvecka.

https://ledarsidorna.se/2018/01/sann...-gora-er-fria/

Citat:
Ingenting skrämmer den populistiska vänstern mer än sanningen. Det är därför miljöpartiets språkrör Isabella Lövin står i partiledardebatten och varnar för att tala ”för mycket” om skjutningar och våldtäkter. Det är därför Aftonbladets ledarskribent Anders Lindberg avfärdar människors oro för den ökade brottsligheten som en konsekvens av alarmism.

Det är därför Gudrun Schyman i ett decennium förnekat förekomsten av hedersvåld – trots att hon påstår sig vara feminist Det är därför kriminologer som Sven Granath och Jerzy Sarnecki förnekar att det pågår gängkrig i Sveriges förorter. Det är därför Politism utmålar mig och ett antal andra högerdebattörer som ”fearmongers”, alarmister som lever på och göder människors rädsla.

Vi begår nämligen en dödssynd: Vi beskriver sanningen.

Jag är väl medveten om att Ann Heberlein inte går hem i alla läger, även hon har anpassat kappan efter vinden och kappvändare står inte högt i kurs (inte hos mig heller). Personligen gillar jag dock Heberlein skarpt numera oavsett. Anser att hon är en av mycket få som passar fint i en nya kappa, detta trots den blå färgen. Hennes röst i media hade dessutom av känd anledning tynat bort om hon valt Sd. I mina ögon är Ann förlåten sina synder.

Frågeställning:

- Kommer denna kartläggningen att få stort medieutrymme?
- Hur många dagar tror Ni det tar innan hon skramlat ihop det kapital hon behöver?
- Vad får statistiken för konsekvenser politiskt?
Citera
2018-01-17, 18:53
  #2
Medlem
.... Då gör vår regering en egen utredning som "bevisar" att Ann har fel. Så har det alltid gått till sedan Tage elanders tid och vi dumma svenskar är godtrogna nog att tro stenhårt på våra folkvalda.
Citera
2018-01-17, 18:54
  #3
Medlem
nidbilds avatar
- Kommer denna kartläggningen att få stort medieutrymme? NOPE

- Hur många dagar tror Ni det tar innan hon skramlat ihop det kapital hon behöver? VET EJ

- Vad får statistiken för konsekvenser politiskt? BEKRÄFTAR DET ALLA REDAN VET FAST PÅ PAPPER.
Citera
2018-01-17, 18:57
  #4
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Mer fakta och kunskap kan aldrig vara ett problem.
Citera
2018-01-17, 18:58
  #5
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Hon sätter sig själv väldigt mycket i centrum. Jag ser det som lite kränkande mot det oavlönade grovarbetet som gjorts av Affe, Jonasson och Provokatör.

Sedan har "sanning" visat sig vara ett rätt så värdelöst vapen mot såväl kognitiv dissonans som psykotisk utopism. De hon tänker sig övertyga är inte rationella. De förnekar fakta om de "måste". Fakta är lönlöst på den sorten.

Som professor i teologi känner hon säkert till bibelordet

Citat:
Men Abraham sade: 'De hava Moses och profeterna; dem må de
lyssna till.'
30. Han svarade: 'Nej, fader Abraham; men om någon kommer till dem
från de döda, så skola de göra bättring.'
31. Då sade han till honom: 'Lyssna de icke till Moses och
profeterna, så skola de icke heller låta övertyga sig, om någon
uppstår från de döda.'»
(Lukas 16:29).
__________________
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2018-01-17 kl. 19:10.
Citera
2018-01-17, 19:08
  #6
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Ann Heberlein håller alltså i detta nu på att kartlägga samtliga gruppvåldtäkter där dom fallit mellan 2012 och 2017
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
- Vad får statistiken för konsekvenser politiskt? BEKRÄFTAR DET ALLA REDAN VET FAST PÅ PAPPER.

Då kan vi jämföra hennes statistik med P Jonassons statistik, som täcker samma tidsperiod:

Citat:
Ny undersökning om utlänningar och sexualbrott
En undersökning av nästan samtliga fällande domar för sexualbrott 2012-2017.

https://pjjonasson.wordpress.com/201...h-sexualbrott/
Citat:
90% av alla gruppvåldtäkter begås av män med utomeuropeisk härkomst. Var fjärde våldtäktsman som agerat i grupp är afghan.

Får hon liknande siffror som P Jonasson, ja, då är det ställt bortom allt rimligt tvivel att det är så här det ligger till.
Citera
2018-01-17, 19:10
  #7
Medlem
MagisterBisters avatar
Det är redan gjort.

P Jonassons blogg: https://pjjonasson.wordpress.com/201...h-sexualbrott/

Verkligen ett gediget arbete.

Varför ska hon crowfunda? Jonasson fixade det utan någon ersättning.
Citera
2018-01-17, 19:15
  #8
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Hon sätter sig själv väldigt mycket i centrum. Jag ser det som lite kränkande mot det oavlönade grovarbetet som gjorts av Affe, Jonasson och Provokatör.

Spelar ingen roll. Ju fler personer som lägger fram tung saklig statistik, desto svårare blir det att avfärda statistiken som "fake news" eller "högerextrema lögner".

Att Ann Heberlein är en moderat är perfekt. Då kan inte motståndarna avfärda henne som en nazist eller sverigedemokrat. Utan hon är ju en del av sjuklövern, rent officiellt. Även om hon förstås befinner sig på högerkanten bland moderaterna.
Citera
2018-01-17, 19:15
  #9
Medlem
Sluta gnäll för helvete, skitbra initiativ, var kan jag chippa in?
Citera
2018-01-17, 19:17
  #10
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det är redan gjort.

P Jonassons blogg: https://pjjonasson.wordpress.com/201...h-sexualbrott/

Verkligen ett gediget arbete.

Det är bra, även för P Jonasson, att ha en annan oberoende undersökning som bekräftar hans siffror.
Citera
2018-01-17, 19:28
  #11
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är bra, även för P Jonasson, att ha en annan oberoende undersökning som bekräftar hans siffror.
Jo, det kan jag hålla med om.

Och när det kommer till att sprida informationen så ligger Herberlein mycket bättre till, med sina etablerade massmediala kanaler.
Citera
2018-01-17, 19:45
  #12
Medlem
Det kommer väl att få den effekten att Ann "fiskar i grumliga vatten, har bruna avsikter, uppträder som att hon är rasistisk med fascistiska grundtoner".
Heja Ann, sanningen segrar alltid!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback