Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-27, 06:36
  #1
Medlem
spoilers avatar
"En ung kvinna våldtogs i centrala Borlänge under natten mot fredag. Gärningsmännen ska ha varit flera till antalet och okända för kvinnan.

Polisen larmades klockan 03.24 till en plats i centrala Borlänge där våldtäkten ska ha ägt rum.

– Det ska ha varit flera gärningsmän som är okända för kvinnan. Vi har inga signalement på gärningsmännen, säger Per Wikman, vakthavande befäl på polisens regioncentral."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/da...orlange-i-natt

Någon som vet mer?
Citera
2018-04-27, 07:08
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Detta måste få ett slut, när vaknar folket?
Fy faan, på en blind och döv tjej,,
Citera
2018-04-27, 07:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ochvemedu
Fy faan, på en blind och döv tjej,,

Hur vet du det?
Citera
2018-04-27, 07:19
  #4
Medlem
Icetea101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Man kanske jobbar natt?

Det ändrar absolut ingenting. Att vandra ensam utomhus som kvinna i nuvarande Sverige är nästan samma sak som att göra det i Kabul eller Mogadishu. Att hon jobbade natt (inte troligt) ändrar tyvärr ingenting. Inte direkt så att våldtäktsmännen frågar innan de våldtar.

Våldtäktsman: Jobbar du natt?
Hon: Aa.
Våldtäktsman: Men dåså, ha en trevlig kväll. Kom grabbar, vi letar reda på ett annat offer!
Citera
2018-04-27, 07:31
  #5
Medlem
"Inga signalement" tillåt mig att skratta.
Citera
2018-04-27, 07:33
  #6
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icetea101
För det första så kan jag försvara mig, en kvinna kan inte försvara sig ens mot en svag man. Att springa omkring mitt i natten ensam är som att be om problem, särskilt när man inte kan värja sig.

Att jämföra en man som vandrar omkring dagtid med ett krogluder som springer omkring ensam i ett blatteområde berusad och halvnaken är patetiskt.


Du är ju riktigt jävla blåst i huvudet!
Hoppas verkligen du blir nerslagen och rövknullad sen kan du stå där och böla!!

Det är var person RÄTTIGHET att kunna gå var som när som UTAN att behöva oroa sig!

Sök hjälp din felknullade idiot!!
Citera
2018-04-27, 07:34
  #7
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockstar
"Inga signalement" tillåt mig att skratta.

Varför har de inga signalement kanske journalisten skulle frågat eller skriva ut?

Fast de har ju signalement:
Citat:
Det ska ha varit flera gärningsmän som är okända för kvinnan.

Flera män som kvinnan inte kände igen...
Citera
2018-04-27, 07:36
  #8
Medlem
Foruejsonlys avatar
Läste om det i aftonhoran nu, det första citatet från polisen var ”vi har inget signalement” haha...inte nåt om brottet eller var det har skett utan det vanliga jiddret om att signalement saknas.

Det kommer nog att komma en utförligare signalement under dagen när polisen pratat mer med kvinnan: normallängd och mörkklädda!
Citera
2018-04-27, 07:37
  #9
Medlem
Icetea101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Du är ju riktigt jävla blåst i huvudet!
Hoppas verkligen du blir nerslagen och rövknullad sen kan du stå där och böla!!

Det är var person RÄTTIGHET att kunna gå var som när som UTAN att behöva oroa sig!

Sök hjälp din felknullade idiot!!

Klart att det är hennes rättighet. Jag har inte sagt något annat. Men det är skillnad på rättigheter och verkligheten. När diskrepans uppträder så får man vara en aning realistisk.

Du kallar mig dum i huvudet när du tar din idealism och applicerar den på en verklighet som inte stämmer överens med din fantasi.
Citera
2018-04-27, 07:40
  #10
Medlem
Helt plötsligt så fanns det tydligen mer info från polisen:

"– Det rör sig om totalt 4–5 män. Enligt kvinnan var de i 18–25 årsåldern och hade utländsk härkomst, säger Tommy Lindh vid polisens ledningscentral."

Va lustigt...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...hus-i-borlange
Citera
2018-04-27, 07:40
  #11
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Hur vet du det?

För att polisen inte har några signalement förmodligen...
Citera
2018-04-27, 07:41
  #12
Medlem
Foruejsonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Det är var person RÄTTIGHET att kunna gå var som när som UTAN att behöva oroa sig!
!!

Kan så vara! Men för kvinnor har den rättigheten blivit kraftigt kringskuren de senaste åren i takt med ökad import av män som inte delar din uppfattning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback