Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-21, 13:04
  #1
Medlem
En pojke skall ha mist sitt liv när han försökte korsa tågspåret. Många blev också tydligen vittnen till händelsen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...over-tagsparet

Citat:
Larmet om olyckan kom strax efter klockan 7 på fredagsmorgonen.
En pojke skulle tillsammans med flera andra gena över tågspåret vid stationen i Köping när han träffades av tåget.
– Flera vittnen såg hur flera personer, som nödvändigtvis inte känner varandra, skulle gena över spåret till rätt perrong när han träffades av tåget. Då det inträffade mitt på järnvägsstationen finns det många vittnen till händelsen, säger Pelle Nellberg vid polisen i region Mitt.
Pojken är minderårig men över tolv år uppger polisen.
Anhöriga är underrättade.
Olyckan gjorde att all tågtrafik stoppades en tid under morgonen

Jag var själv påväg till Stockholm, när tåget stannade pågrund av en olycka sa de i högtalarna.

Det här känns förskräckligt.
Citera
2018-09-21, 13:12
  #2
Medlem
Hummm..s avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...n-forbi-koping

Citat:
– Men vi kan inte identifiera några brister i säkerheten, bommarna har gått ned som de ska, säger Joanna Ljunggren, presskommunikatör vid Trafikverket.

Ledsamt och lider med de anhöriga!
Men... det finns en anledning till att bommarna åker ner och spärrar vägar.... typ.
Citera
2018-09-21, 13:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...n-forbi-koping



Ledsamt och lider med de anhöriga!
Men... det finns en anledning till att bommarna åker ner och spärrar vägar.... typ.
Jaha, var det vid sådan del av rågspåret? Jag uppfattade som att det skulle vara vid centralstationen i Köping.

Tack för att du delar en annan artikel och citerar ifrån den!

Mycket tragisk!

Jag satt i tåget där de rapporterade om att en olycka har skett. Så jag väntade och sökte då och då på nätet, om de skulle uppdatera något. När det stod att någon hade mist livet, så blev jag alldeles förskräckt! Oerhörd sorgligt!
Citera
2018-09-21, 13:29
  #4
Medlem
Mina tankar går ut till anhöriga. Usch att få ett sånt besked, går inte ens att föreställa sig.
Citera
2018-09-21, 13:43
  #5
Medlem
Så otroligt fruktansvärt. Anhöriga måste befinna sig i totalt mörker och chock just nu. Hur går man vidare i livet efter något sådant
Citera
2018-09-21, 13:52
  #6
Medlem
Lokala tidningen BBLAT verkar skriva flera artiklar om ämnen, dock är det endast för deras "pluskunder". Den som har inloggning till någon av dessa tidningar kan läsa mer om olyckan:

Östersunds-Posten, Länstidningen Östersund, Tidningen Härjedalen, Sundsvalls Tidning, Tidningen Ångermanland, Örnsköldsviks Allehanda, Gefle Dagblad, Arbetarbladet, Hudiksvalls Tidning, Söderhamns-Kuriren, Ljusnan, Ljusdals-Posten, Falu-Kuriren, Borlänge Tidning, Mora Tidning, Nya Ludvika Tidning, Södra Dalarnes Tidning, Avesta Tidning, VLT, Sala Allehanda, Fagersta-Posten, Bärgslagsbladet, Arboga Tidning, NA, Norrtelje Tidning, Nynäshamns Posten, LT.
Citera
2018-09-21, 14:58
  #7
Medlem
Visst är det tragiskt när unga människor dör, men samtidigt så är spårspring bland det mest idiotiska man kan syssla med.

Har svårt att känna någon sympati alls för pojkens föräldrar. Tvärtom, de bär den största skulden till sonens död eftersom de inte har uppfostrat honom på rätt sätt!
__________________
Senast redigerad av Lydholm 2018-09-21 kl. 15:24.
Citera
2018-09-21, 16:21
  #8
Medlem
Hmmm, i Expressen står det att pojken ”tog sig över spåret när bommarna var nere”, och i AB att han ”genade över spåret för att komma till rätt plattform”. Nåja, båda är väl lika korkat.

Att springa ut på en hårt trafikerad motorväg är också korkat. Liksom att hoppa från ett 20-våningshus och tro att man landar mjukt på marken. En dysfunktionell idiot mindre i samhället, den enda jag tycker synd om i det här fallet är tågföraren.
__________________
Senast redigerad av Lydholm 2018-09-21 kl. 16:25.
Citera
2018-09-21, 16:40
  #9
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Hmmm, i Expressen står det att pojken ”tog sig över spåret när bommarna var nere”, och i AB att han ”genade över spåret för att komma till rätt plattform”. Nåja, båda är väl lika korkat.

Att springa ut på en hårt trafikerad motorväg är också korkat. Liksom att hoppa från ett 20-våningshus och tro att man landar mjukt på marken. En dysfunktionell idiot mindre i samhället, den enda jag tycker synd om i det här fallet är tågföraren.
Det finns väl ingen motsägelse i det, det finns ju ofta bommar vid spåren mellan perrongerna på tågstationer. (Nu vet jag förvisso inte hur det ser ut just på Köpings station, finns där inga bommar är det ju motsägelsefullt men många stationer har det.)

Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Visst är det tragiskt när unga människor dör, men samtidigt så är spårspring bland det mest idiotiska man kan syssla med.

Har svårt att känna någon sympati alls för pojkens föräldrar. Tvärtom, de bär den största skulden till sonens död eftersom de inte har uppfostrat honom på rätt sätt!
Vet du vad? Inlägg som ditt är bara vidrigt. Tänk på att du inte måste bete dig vidrigt, du kan bli tuff och populär ändå kanske.
Citera
2018-09-21, 17:16
  #10
Avstängd
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Hmmm, i Expressen står det att pojken ”tog sig över spåret när bommarna var nere”, och i AB att han ”genade över spåret för att komma till rätt plattform”. Nåja, båda är väl lika korkat.

Att springa ut på en hårt trafikerad motorväg är också korkat. Liksom att hoppa från ett 20-våningshus och tro att man landar mjukt på marken. En dysfunktionell idiot mindre i samhället, den enda jag tycker synd om i det här fallet är tågföraren.

För att komma till plattformen där tågen avgår ifrån går man över spåret.
Fungerar allt som det ska ligger bommarna då nere så att man INTE ska springa över.

https://images2.mmcloud.se/c51b86879...fit=crop&w=600

Denna övergång är gjort för att de ska springa bredvid, krypa under bommarna tyvärr.
Vet inte hur många gånger jag har ringt om "spårspring" just här.
Dessutom brukar de vara dåliga på att röja buskaget precis innan/efter övergången.

Ja bara titta på bilden i länken ovan, kan ni se vad det står på skylten?
Citera
2018-09-21, 18:02
  #11
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Men många personer som jag stöter på i trafiken vid övergångsställen och liknande har någon konstig förmåga att kolla åt fel håll när de passerar. Dvs kollar till höger fast vägen där bilarna först passerar kommer från vänster. Det är som att de tänker på hur de ska passera vid nästa övergång men missar att de först ska gå över första övergången. Ett tåg kan absolut komma i en hyfsad hastighet men inte så fort så att man inte hinner uppmärksamma tågen. Har sett flera personer springa över när tåget är ca 50-100 meter bort och det är bara idiotiskt
Citera
2018-09-21, 18:04
  #12
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Hur gammal var pojken?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback