Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-03, 19:17
  #1
Medlem
kool-g-raps avatar
Någon som är insatt i kemin bakom flex kokain vad det egentligen är för något? På flex blir man mera speedad än på vanligt ladd, vanligt ladd ger en mera "chill" och må bra känsla. Ändå visar flex kokainet på över 75% renhet på tester och när man kokar om det till crack.
Citera
2019-01-03, 19:56
  #2
Medlem
BigFatCones avatar
I USA så ska "flex" betyda typ "fake cocaine". Själv har jag alltid trott att det är någon ovan medborgare som hört talas om "flakes" men inte riktigt hört eller förstått vad som sagts.
Citera
2019-01-03, 20:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Någon som är insatt i kemin bakom flex kokain vad det egentligen är för något? På flex blir man mera speedad än på vanligt ladd, vanligt ladd ger en mera "chill" och må bra känsla. Ändå visar flex kokainet på över 75% renhet på tester och när man kokar om det till crack.
Jag trodde flex va slang för kokain. Eller har jag fel?
Citera
2019-01-03, 21:17
  #4
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
I USA så ska "flex" betyda typ "fake cocaine". Själv har jag alltid trott att det är någon ovan medborgare som hört talas om "flakes" men inte riktigt hört eller förstått vad som sagts.

Det kanske är fake kokain, jag vet inte. Men det visar både hög renhet på proven och går att koka om till crack stenar. För mig känns det som att det är riktigt kokain med efedrin i ungefär.

Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Jag trodde flex va slang för kokain. Eller har jag fel?

Det kan det också vara någon stans, jag vet inte. Men flex jag snackar om kommer från holland och bricksen glittrar istället för att vara matt vita som de ska.
Citera
2019-01-03, 21:23
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Det kanske är fake kokain, jag vet inte. Men det visar både hög renhet på proven och går att koka om till crack stenar. För mig känns det som att det är riktigt kokain med efedrin i ungefär.
Jag tror dock mer på att det handlar om "flakes" och nån som har hört fel. Typ nån med lite dyslexi som säljer på Darknet eller så.
Citera
2019-01-03, 22:13
  #6
Medlem
Vad menas med fishscale då? Glänser som fjäll?
Citera
2019-01-03, 22:57
  #7
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yke
Vad menas med fishscale då? Glänser som fjäll?
Har fått för mig att det är samma "kvalitetsnivå" som flakes. Misstänker att det beror på att dessa "flakes" ser lite ut som fiskfjäll, både till storleken och för att om "glittrar".
Citera
2019-01-03, 23:07
  #8
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yke
Vad menas med fishscale då? Glänser som fjäll?

Ingen aning förutom att jag vet att det är typ "hiphop" slang för bra kokain. Men bra kokain bricks från sydamerika ska inte glänsa vad jag sett.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Har fått för mig att det är samma "kvalitetsnivå" som flakes. Misstänker att det beror på att dessa "flakes" ser lite ut som fiskfjäll, både till storleken och för att om "glittrar".

Jag har bara sett flex från holland som glittrar. Ruset är ganska annorlunda också. Med efter massa alkohol föredrar nog många flex eller inte märker någon skillnad, men om man torr laddar får nog många ont i huvudet av flex.
Citera
2019-01-03, 23:10
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Jag har bara sett flex från holland som glittrar. Ruset är ganska annorlunda också. Med efter massa alkohol föredrar nog många flex eller inte märker någon skillnad, men om man torr laddar får nog många ont i huvudet av flex.
Ja, eller så är det bara något som finns i huvudet på dig. Det är faktiskt inte alls ovanligt.
Citera
2019-01-04, 00:11
  #10
Avstängd
Ilprincipinos avatar
Flakes, "Flex", fish scales = riktigt riktigt bra rent ladd
Citera
2019-01-04, 02:03
  #11
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilprincipino
Flakes, "Flex", fish scales = riktigt riktigt bra rent ladd

Ja i usa kanske men nu är flex något helt annat i Sverige. Vissa hävdar att de är fake kokain, andra att de är omgjort kemiskt. Jag har ingen aning själv. Men känslan är helt annorlunda, typ som att röka en ren sativa eller ren indica om man ska jämföra med CB jag som är smoker.

Det går att koka till crack och ger högsta renhet på tester men jag får typ bara ont i huvudet och hjärtklappning om jag inte tar det på fyllan. Riktigt bra ladd direkt från Sydamerika känns som de släpper ut mera dopamin medans flex mera adrenalin typ.
Citera
2019-01-04, 02:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Ingen aning förutom att jag vet att det är typ "hiphop" slang för bra kokain. Men bra kokain bricks från sydamerika ska inte glänsa vad jag sett.



Jag har bara sett flex från holland som glittrar. Ruset är ganska annorlunda också. Med efter massa alkohol föredrar nog många flex eller inte märker någon skillnad, men om man torr laddar får nog många ont i huvudet av flex.

Det som glittrar är kristaller, dvs renare.
Spelar ingen roll vart det kommer ifrån, ser man kristallerna betyder det att det är väldigt rent, om dom inte har gjort något för att det ska se rent ut då.

Sen att flex ska vara något annorlunda i sverige, du hör ju själv vad du säger, den ena säger det och den andra det, det stämmer säkert inte utan cirkulerar bara i dina kretsar vad människor tror.

Du kanske har rätt men tvivlar stark på det, är inte speciellt insatt i koks
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback