Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-23, 06:59
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youthinkimsaxon
De där jävla marvel/dc-pengagrisarna förtjänar 2/10. Extremt uttjatat och tröttsamt. Att den har 8,5 (?!?!?!?) är ett kvitto på hur hela filmindustrin mår.

Tråden handlar dock om största filmbesvikelser. Tycker man Marvel-filmerna är skit borde man ej haft förväntningar på Infinity War och kan således ej bli besviken.
Citera
2019-02-23, 07:00
  #122
Medlem
Tveklöst Star Wars: Episode I - The Phantom Menace.

Längtan var enorm. När jag väl satt där i biomörkret och den välkända musiken rullade igång så minns jag att jag tänkte att det här är inte klokt, jag ska få se en helt ny Star Wars-film! Någonstans halvvägs in så var haveriet ett faktum. (Jag lyckades förneka de första scenerna med Jar Jar Binks).

Herregud vilken besvikelse.

EDIT: Jag har blivit så gammal nu att jag stänger av en film om jag tycker den är dålig. Förr tittade jag alltid klart men det känner jag inte att jag måste göra längre. I år har jag stängt av följande filmer i förtid (så man kan väl säga att de var besvikelser då eftersom jag ändå hade ambitionen att se hela filmen):
The First Purge
The Girl With The Dragon Tattoo
Suspiria
Jätten
What Keeps You Alive

Visst inga AAA-filmer men ändå
__________________
Senast redigerad av Dung.Beetle.Knight 2019-02-23 kl. 07:05.
Citera
2019-02-23, 07:19
  #123
Medlem
AreYouBacks avatar
Utan tvekan Terminator 3. Av allt man kan göra med det temat och budget så blev det skit. Gillar dock tvisten att Arnold lurade Connor till en övergiven men atomsäker bunker.
Citera
2019-02-23, 07:21
  #124
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al.Zarqawi
Pulp fiction var väldigt medioker, känns mest som att grupptryck hypar den filmen. Alla som utger sig som filmexperter måste älska Tarantino annars "förstår man inte film". Att folk placerar han tillsammans med Leone och Scorcese är sjukt enligt mig.

Kan inte mer än hålla med. Det för mig till Django Unchained, vilken smörja. Tarantino...
Citera
2019-02-23, 07:30
  #125
Medlem
AttansNedranss avatar
Alien 2 var en stor besvikelse. 1:an var en mycket spännande film medan den efterlängtade 2:an visade sig vara en dussinactionfilm med marines och för många monster.
Citera
2019-02-23, 07:31
  #126
Medlem
Facebacks avatar
Lost in translation, den filmen hade jag höga förväntningar på, trodde den skulle kvala in på min top 10 men icke! Mycket medioker.
Citera
2019-02-23, 07:34
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Ridley Scotts misshandel av Aliennamnet med de usla Prometeus och dennes uppföljare. Det är en fullkomlig slakt av detta klassiska varumärke som reducerats till en vedervärdig produkt.

Jag håller med 100%.
Det skulle äntligen komma en ny film i alien franchisen.
Dessutom släppte man två trailers, dels den med ett framtida ted-talks, som teaser, men också en theatrical trailer.
Båda dessa håller jäg lätt som något av bäst som någonsin gjorts i trailervärld, vilket ytterligare höjde förväntningarna.

Vilken besvikelse, vilket fiasko, vilken enormt missad chans.

Filmen efter prometheus var också helt usel, men då känndes det inte så överraskande.
__________________
Senast redigerad av priamos2014 2019-02-23 kl. 07:38.
Citera
2019-02-23, 07:58
  #128
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
När jag var "liten" så köpte jag biljett (svindyr sådan!) till filmen den "Långa flykten".
Stressad som jag redan då som liten "knådd" sket jag i att kolla affischerna utanför bion.

Ni förstår säkert min stora besvikelse när jag fick se löjliga tecknade kaniner i två timmar i stället för DENNA film som jag trodde jag skulle titta på..

Totalt bortkastad "veckopeng"!

-Fick lära mig "den hårda vägen" att kolla skillnaderna på affischerna rent bildligt och bokstavligt:
"Den stora flykten", bra film ÄR inte samma film som kassa "Den långa flykten"..
.
Den psykadeliska filmen skrämde skiten ur mig som barn Förväntade mig Disney-gull och fick harar eller kaniner som får snedtädningar och dödar varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Som barn fick jag följa med en kompis för att se filmen ”Tintin och de blå apelsinerna”. Vi hade sett en annons i tidningen som illustrerades av en tecknad bild av Tintin och tänkte wow, en ny story om Tintin som inte finns som album!

Problemet? Den visade sig inte vara tecknad, utan inspelad med usla belgiska skådisar på 60-talet. Den var alltså då ca 20 år gammal och Tintin såg ut ungefär som Gunde Svan.

Min kompis tjatade hela filmen ”va? Är den inte tecknad?”

Jävla missvisande annonsering!
.
Haha! Sökt lite på "Tintin och de blå apelsinerna" och förstår verkligen att ni blev besvikna.
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Titanic 2 var nog den sämsta film jag någonsin sett, jag hade lite andra förväntningar på den om man säger så.
Det är väl någon sorts parodi eller? Har inte sett den själv dock. Den lanserades väl inte som någon seriös uppföljare till Camerons Titanic?
Citat:
Ursprungligen postat av Dung.Beetle.Knight
Tveklöst Star Wars: Episode I - The Phantom Menace.

Längtan var enorm. När jag väl satt där i biomörkret och den välkända musiken rullade igång så minns jag att jag tänkte att det här är inte klokt, jag ska få se en helt ny Star Wars-film! Någonstans halvvägs in så var haveriet ett faktum. (Jag lyckades förneka de första scenerna med Jar Jar Binks).

Herregud vilken besvikelse.
Ja, och gåshuden som infann sig när texten började rulla: "in a galaxy far far away..." Fast på svenska. Nåväl..Sedan gick allt utför. Det bästa med filmen är fan inledningsmusiken och förtexten.
Citera
2019-02-23, 08:00
  #129
Medlem
Rejs avatar
Som fler skrivit helt klart Prometheus.
Enorma förväntningar, och att Ridley Scott skulle göra den! Arg och ruskigt besviken då jag lämnade bion kommer jag ihåg.

En annan film jag trodde mkt på men inte levererade alls var M Night Shyamalans "The Village". Sigourney Weaver, William Hurt, Joaquin Phoenix, Adrian Brody + flera...måste ju bara vara kanon! Men nej....och slutet sedan... suck
Citera
2019-02-23, 08:01
  #130
Medlem
Som för så många andra ligger The last jedi på en ohotad förstaplats.
Lite halvdåliga filmupplevelser har man väl haft ibland, men i denna film verkade inte regissören ens sett eller brytt sig om filmen som denna skulle bygga vidare på. Dessutom verkade han helt och hållet gått in för att förstöra hela Star Wars franchisen och se till att ingen längre bryr sig om någon uppföljare och vad som händer i den världen.
Episode 7 hade vissa brister, men byggde iallfall upp en stor nyfikenhet och förväntan, speciellt med att få se Luke in action igen. Men roundhead Jonsson slängde allt i soptunnan och förstörde ett varumärke värt miljarder.

En annan film där jag allvarligt funderade på att lämna salongen var första Transformersfilmen. Trailern hade gett sken av en lite mer mörk och seriös take på transformers.
Men när man kom till scenenen med blåsta ungen i huvudrollen som tog hem robotarna till sina föräldrars hus och dessa gömmer sig för föräldrarna och pratar som om de mentalt ligger på en 7-årings nivå, så skämdes jag för att sitta där och insåg att någon över tio år knappast kan uppskatta filmen utan stora förståndshandikapp.

Sedan finns det filmer som The hobbit och Fantastiska odjur och var man hittar dom. Filmer i samma universum som någon känd filmserie (lord of the rings vs Harry Potter), men där man tagit bort all stor som någon bryr sig om och inget av intresse någonsin händer.
I den sistnämnda verkade ju tom huvudrollsinnehavaren Newt totalt uttråkad, oengagerade och uttryckslös och endast vandra runt och göra random saker utan något vettigt mål.
Citera
2019-02-23, 08:05
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Ja, och gåshuden som infann sig när texten började rulla: "in a galaxy far far away..." Fast på svenska. Nåväl..Sedan gick allt utför. Det bästa med filmen är fan inledningsmusiken och förtexten.

Nja. Den var bra fram till och med att första raden "in a galaxy far far away..." visades.
Sedan redan på nästa rad kom ett gigantiskt plothole som visade att regissören inte verkade ha sett föregångaren i och med texten "The first order reigns supreme..".
Eh, jaha, jag trodde the first order just åkt på stordäng i förra filmen när deras enorma star killer base blev sprängd i småsmulor och rebellerna gått ut segrande?
Citera
2019-02-23, 08:07
  #132
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterbisam
Nja. Den var bra fram till och med att första raden "in a galaxy far far away..." visades.
Sedan redan på nästa rad kom ett gigantiskt plothole som visade att regissören inte verkade ha sett föregångaren i och med texten "The first order reigns supreme..".
Eh, jaha, jag trodde the first order just åkt på stordäng i förra filmen när deras enorma star killer base blev sprängd i småsmulor och rebellerna gått ut segrande?
Jag tror du tänker på en av de nyare filmerna. Kanske Last Jedi? Jag skrev om The phantom menace
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback