Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-22, 15:21
  #1
Medlem
Man-At-Armss avatar
Jag hade skyhöga förväntningar på Star Wars– Det mörka hotet: Äntligen en ny Star Wars film!

Besvikelsen jag kände efter att ha sett filmen blev löjligt stor.
Magin från ursprungstrilogin var som bortblåst och Jar Jar samt unge Anakin var bara karaktärer som gjorde mig irriterad.

Nuförtiden spelar det inte så stor roll om en efterlängtad film inte blir något att hänga i julgranen.

Vilka filmer rankar ni som de största besvikelserna i era liv? Och varför?
__________________
Senast redigerad av Man-At-Arms 2019-02-22 kl. 15:31.
Citera
2019-02-22, 15:26
  #2
Medlem
falskmustarens avatar
The Last Jedi. Så mycket saga bespottad och förstörd på så få timmar. En av få filmer jag verkligen blivit arg av att se.

Visst ogillade jag Det Mörka Hotet också - inte minst för allt barnsligt tramsande och som du säger Jar Jar Binks. Men det kommer inte på långa vägar i närheten av samma rena avsky och känsla av skymfande av allt det klassiska och heliga, som TLJ inneburit.
__________________
Senast redigerad av falskmustaren 2019-02-22 kl. 15:31.
Citera
2019-02-22, 15:28
  #3
Medlem
Dum & Dummare 2.

Kanske inte min största besvikelse, men den första jag kommer på på rak arm.
Citera
2019-02-22, 15:34
  #4
Medlem
mikaelss avatar
Håller med om TPM, spänningen som byggts upp av all väntan, trailarna mm, och så blev det ... Jar Jar

TLJ däremot tycker jag var fantastisk, så olika det kan vara.

Avatar var också en besvikelse, även om det var en väldigt snygg besvikelse, men storyn, puh-leeze.
Citera
2019-02-22, 15:44
  #5
Medlem
krautbrains avatar
Nyckeln till frihet. Jag tycker att den är en bra film men den hypen som finns runt filmen levde den i mina ögon inte upp till. Samma med Gudfadern-filmerna och Goodfellas. Bra filmer men lever inte upp till förväntningarna. I maffiagenren så slår Once upon a time in America de andra med hästlängder.
Citera
2019-02-22, 15:52
  #6
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Dum & Dummare 2.

Kanske inte min största besvikelse, men den första jag kommer på på rak arm.
Nu hade jag i och för sig inga förväntningar på den så det var ingen besvikelse för mig men det är verkligen en sanslöst dålig film.

Det finns säkert filmer jag inte kommer på men de första två jag kan dra mig till minnes är dels Citizen Kane, en film som jag tycker om idag, men som jag vid första titten inte kunde se storheten i. Den andra är troligtvis The Hobbit: An Unexpected Journey. Med den skall sägas att jag inte förväntade mig något mästerverk men Sagan om Ringen-trilogin, eller kanske egentligen ännu mer allt extramaterial som fanns på DVD'erna, blev min början på ett seriöst filmintresse och förhoppningen var att The Hobbit åtminstone skulle fungera som en nostalgisk resa eller som värst en välgjord blockbuster med kärlek för källmaterialet. Istället hade Peter Jackson kokat ihop något som man som snällast kan beskriva som en medioker tramsfilm och uppföljarna lyckades på något sätt vara ännu sämre (tredje filmen är en av de sämsta filmer jag någonsin har sett). HFR-fiaskot skall vi inte ens prata om.
__________________
Senast redigerad av BlackMetal 2019-02-22 kl. 15:54.
Citera
2019-02-22, 15:58
  #7
Medlem
Avengers: Infinity War, att den har 8,5 på IMDB övergår mitt förstånd. Riktig B-rulle i mina ögon
Citera
2019-02-22, 16:02
  #8
Medlem
Resident evil 5 an tror jag var ju inget vidare.

Ettan var bäst . Blev bara overkligt med massa effektet lustiga monster utan förankring till realism
Var säkert dyrast också
Citera
2019-02-22, 16:04
  #9
Medlem
Zaedrewss avatar
Taken 2 och Taken 3. Första var en grym film. Uppföljarna var rent pinsamt dåliga. Trean speciellt där det mest verkar vara på skämt.
Citera
2019-02-22, 16:22
  #10
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Nu hade jag i och för sig inga förväntningar på den så det var ingen besvikelse för mig men det är verkligen en sanslöst dålig film.

Det finns säkert filmer jag inte kommer på men de första två jag kan dra mig till minnes är dels Citizen Kane, en film som jag tycker om idag, men som jag vid första titten inte kunde se storheten i. Den andra är troligtvis The Hobbit: An Unexpected Journey. Med den skall sägas att jag inte förväntade mig något mästerverk men Sagan om Ringen-trilogin, eller kanske egentligen ännu mer allt extramaterial som fanns på DVD'erna, blev min början på ett seriöst filmintresse och förhoppningen var att The Hobbit åtminstone skulle fungera som en nostalgisk resa eller som värst en välgjord blockbuster med kärlek för källmaterialet. Istället hade Peter Jackson kokat ihop något som man som snällast kan beskriva som en medioker tramsfilm och uppföljarna lyckades på något sätt vara ännu sämre (tredje filmen är en av de sämsta filmer jag någonsin har sett). HFR-fiaskot skall vi inte ens prata om.

Håller med. Besviken på samma filmer
Citera
2019-02-22, 16:38
  #11
Medlem
Gantz92s avatar
Hobbit filmerna som nämnts tidigare är det som gjort mig mest besviken. Utöver dem så är det nog första 300 filmen från 2006. Trailern tycker jag är otrolig även idag med Trent Reznors musik, stridsscenerna och "This is sparta". I jämförelse så föll filmen ganska platt för mig. Gillade inte heller Frank Millers serie som den är baserad på.
Citera
2019-02-22, 16:56
  #12
Medlem
En film som Citizen Kane kräver mognad av betraktaren, och insikt hur filmvärlden såg ut 1941. I dag förväntar man sig filmer med action hela tiden.
Den film som gripit mej mest var "Siste Kejsaren" Eftersom den beskrev ett så fantastiskt levnadsöde.
Sämsta filmen var "Caligula" det tog 2 år att få den genom den svenska censuren. Enda film på bio jag somnat till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback