Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-20, 04:21
  #325
Medlem
sanchoos avatar
Starwars TFA.

Vilken besvikelse! Man var hypad som fan och så kom denna kommersiella smörja. USCH!
Citera
2019-10-20, 08:45
  #326
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Jag såg Starwars för första gången på väldigt länge, förra året nån gång - och jävlar vad mycket sämre den var nu när jag såg den än när man såg den som barn på tidiga 90-talet..

Den är ju helt sämst.. Knappast åldrats väl..
Tack.

Jag var inte ensam.
Det finns saker som man "måste" tycka om, den som inte gör det avkrävs alltid förklaringar.
Filmen Star wars är ett bra exempel.
Ingen höjer ögonbrynen när andra filmtitlas ogillas, men Star wars, då krävs det förklaringar.

Är det inte underligt ?
Citera
2019-10-20, 20:21
  #327
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Tack.

Jag var inte ensam.
Det finns saker som man "måste" tycka om, den som inte gör det avkrävs alltid förklaringar.
Filmen Star wars är ett bra exempel.
Ingen höjer ögonbrynen när andra filmtitlas ogillas, men Star wars, då krävs det förklaringar.

Är det inte underligt ?
Det är väl relativt vanligt att ogilla star wars? Varken udda eller unikt i min värld i alla fall.

Anledningen att jag var nyfiken på en motivering till varför star wars är en av dina största filmbesvikelser var just för att jag sedan tidigare visste att du ogillar star wars och att det ofta är roande att läsa sådana inlägg.

Många inlägg i den här tråden handlar om någon star wars-film.

Edit: plus att jag inte riktigt förstår vitsen med att nämna massa filmtitlar utan motiveringar.
__________________
Senast redigerad av Man-At-Arms 2019-10-20 kl. 20:29.
Citera
2019-10-20, 20:47
  #328
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Det är väl relativt vanligt att ogilla star wars? Varken udda eller unikt i min värld i alla fall.

Anledningen att jag var nyfiken på en motivering till varför star wars är en av dina största filmbesvikelser var just för att jag sedan tidigare visste att du ogillar star wars och att det ofta är roande att läsa sådana inlägg.

Många inlägg i den här tråden handlar om någon star wars-film.

Edit: plus att jag inte riktigt förstår vitsen med att nämna massa filmtitlar utan motiveringar.
Det här styrker min tes.
Vissa saker måste tyckas om.

Jag har nämnt flera filmer som jag inte gillar, men det bara och endast Star wars som jag avkrävs en förklaring om.
Och eftersom du ser en förklaring som roande så ser jag inte vitsen med att ge någon.
Du har redan i förväg bestämt dig för att underkänna alla tänkbara förklaringar.
Citera
2019-10-20, 20:54
  #329
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Det här styrker min tes.
Vissa saker måste tyckas om.

Jag har nämnt flera filmer som jag inte gillar, men det bara och endast Star wars som jag avkrävs en förklaring om.
Och eftersom du ser en förklaring som roande så ser jag inte vitsen med att ge någon.
Du har redan i förväg bestämt dig för att underkänna alla tänkbara förklaringar.
Va, nej!? Har du läst trådstarten. Jag ogillar själv en star wars film där. Roande - för en del folk som ogillar någon star wars-film i tråden har fått mig att skratta. Jag gillar de första star wars-filmerna, ja. Troligtvis för att jag såg filmerna som barn. Men det är matinéfilmer, inget att ta seriöst. Slappna av.
Citera
2019-10-20, 21:51
  #330
Medlem
Adelaides avatar
Star Wars - The Force Awakens, vad var det för jävla Cartoon Network-smörja??
Citera
2019-11-16, 02:54
  #331
Medlem
Korders avatar
Den största besvikelsen jag varit med om i filmväg är nog The Happening. Vill minnas att den hade fiffig marknadsföring och att jag på den tiden var ett ganska stort fan av M. Night Shyamalan, så jag var rätt hypad när jag såg filmen på bio.

Den hypen försvann ju dock efter typ 20-30 min av filmen. Satan vilken jävla skitfilm. Jag har förstås sett många filmer som varit klart sämre än The Happening, men ingen som gjort mig så besviken...
Citera
2019-11-16, 12:11
  #332
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Den största besvikelsen jag varit med om i filmväg är nog The Happening. Vill minnas att den hade fiffig marknadsföring och att jag på den tiden var ett ganska stort fan av M. Night Shyamalan, så jag var rätt hypad när jag såg filmen på bio.

Den hypen försvann ju dock efter typ 20-30 min av filmen. Satan vilken jävla skitfilm. Jag har förstås sett många filmer som varit klart sämre än The Happening, men ingen som gjort mig så besviken...

Den kan jag plusetta. Nu tycker jag inte att Schymalan är så dålig som många menar. Han har gjort en del bra saker efter "Sjätte sinnet", men "The Happening" var inte en av dem. Som tur var såg jag inte filmen på bio.
Citera
2019-11-28, 23:58
  #333
Medlem
Turbografx-16s avatar
Ett tema genom tråden verkar vara uppföljare. Det verkar vara enormt svårt att göra uppföljare till filmer, eller filmserier. Med uppföljare till en film som var tänkt som en självständig film så dras man med massor av problem. Med filmer som skulle vara en filmserie från början så dras man med problemet att man måste ta ut seger i förskott (man måste anta att den som ser första filmen kommer gilla den nog att fortsätta se hela serien).

De få uppföljare som varit bra har haft en föregångare som kunde fungera som en självständig film, samtidigt som det lämnats tillräckligt mycket för att skapa en hel ny story arc. Star Wars och The Terminator är två exempel.

Vad gäller den största besvikelsen för min del så är det The Predator (2018). Det har redan bevisats att det finns potential för bra uppföljare till 1987-års original, genom att de gjorde en någorlunda bra Predator 2. Nu skulle Shane Black recensera och det fanns mycket bra potential, men han missförstod totalt vad som hade gjort den första filmen så bra.
Citera
2019-12-01, 20:48
  #334
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Finns väl en hel del filmer jag blivit besviken på genom åren men jag tar bara ett par exempel nu. Två svenska filmer.

Mig äger ingen. Jag tyckte boken var bra (seriöst ) men filmen.... Farsan är ju förvisso en idiot i boken men i filmen har han plötsligt blivit en betydligt större idiot och att de dessutom vinklat det så att man ska tycka synd om fanskapet gör ju inte saken bättre. Det är inte det minsta synd om gubbjäveln och i kombination med att Persbrandt spelar över så in i helvete så blir filmen snarare komisk än seriös.

En underbar jävla jul. Äntligen en ny svensk julfilm! var min första tanke när jag hörde talas om denna. Men fan vilken skitfilm det visade sig vara! Filmen är ju så uppenbart influerad av Tomten är far till alla barnen att det bara blir löjligt. Dessutom blir filmen aldrig rolig på riktigt. På plussidan så har man ju lyckats fånga den överdrivna PK-ismen och likaså den överdrivna antiindividualismen som råder här i Sverige på pricken men det är ju tyvärr inte till någon större tröst. Får väl hoppas att kidsen som ser skiten får avsmak för kommunismen efteråt så kanske vi slipper bli en del av Europeiska Sovjetunionen.
Citera
2019-12-02, 19:18
  #335
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Trodde mer på The Irishman, men den var inte i närheten av Maffiabröder tex.
Citera
2019-12-02, 19:23
  #336
Medlem
Tarstans avatar
Matrix uppföljarna reloaded/revolutions.
Första filmen är mycket bra och helt klart cool tanke att vi lever i ett dataprogram.

Uppföljarna är usla, så besviken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback