Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-12, 05:50
  #1
Medlem
santacls avatar
Signa upp för nyhetsbrev när tjänsten sätter igång i Sverige - https://preview.disneyplus.com/se/

https://variety.com/2019/digital/new...ng-1203187007/

Disney+ to Launch in November, Priced at $6.99 Monthly

Disney+ will launch in the U.S. on Nov. 12, 2019, and will cost $6.99 per month, the company announced — nearly half Netflix’s standard $12.99 plan.

The subscription VOD service represents Disney’s biggest and most aggressive move into the video-streaming wars. By pricing it well below Netflix, the Mouse House is betting it can rapidly drive up Disney+ customer base with a mélange of content that appeals to multiple demographics, including movies and TV shows from its Marvel, Star Wars, Pixar and Disney brands.

The company announced the pricing, launch date, and other details Thursday at Disney’s 2019 Investor Day in Burbank, Calif. Asked by an analyst about why it set the $6.99 price point, Disney chairman and CEO Bob Iger said, “This is our first serious foray in this space, and we want to reach as many people as possible with it.”

https://www.theverge.com/2019/4/11/1...le-deal-likely

Disney confirms it will ‘likely’ bundle Disney+, ESPN+, and Hulu for one price
__________________
Senast redigerad av santacl 2019-04-12 kl. 06:02.
Citera
2019-04-12, 06:15
  #2
Medlem
RyanBroslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Signa upp för nyhetsbrev när tjänsten sätter igång i Sverige - https://preview.disneyplus.com/se/

https://variety.com/2019/digital/new...ng-1203187007/

Disney+ to Launch in November, Priced at $6.99 Monthly

Disney+ will launch in the U.S. on Nov. 12, 2019, and will cost $6.99 per month, the company announced — nearly half Netflix’s standard $12.99 plan.

The subscription VOD service represents Disney’s biggest and most aggressive move into the video-streaming wars. By pricing it well below Netflix, the Mouse House is betting it can rapidly drive up Disney+ customer base with a mélange of content that appeals to multiple demographics, including movies and TV shows from its Marvel, Star Wars, Pixar and Disney brands.

The company announced the pricing, launch date, and other details Thursday at Disney’s 2019 Investor Day in Burbank, Calif. Asked by an analyst about why it set the $6.99 price point, Disney chairman and CEO Bob Iger said, “This is our first serious foray in this space, and we want to reach as many people as possible with it.”

https://www.theverge.com/2019/4/11/1...le-deal-likely

Disney confirms it will ‘likely’ bundle Disney+, ESPN+, and Hulu for one price

Vad ska vi diskutera? Förutom att ett företag som Disney med parkerat skatteplanerat kapital inte har lanserat tidigare, usel tajming, deras brist av digital närvaro överlag kommer landa dem i en dinosaurie- grav eller som Snövit utan kyss.
Citera
2019-04-18, 13:50
  #3
Medlem
Kongruensbojds avatar
Får känslan att det ”bästa” signerat Disney kommer bli en ovanlig syn hos denna tjänst. T ex klassiska animerade filmer som Lejonkungen, Bernard & Bianca eller Oliver & gänget.

Fruktar att tonårssitcom och 3D-animerat kommer dominera.

Vad tror ni?
Citera
2019-08-22, 08:04
  #4
Medlem
Disneys streamingtjänst

Disney kommer ju lansera sin egen streaming i höst. Nån som har koll på om den kommer till Sverige? De äger ju ganska mycket bolag nu och om det är som jag hoppas lär ganska mycket äldre filmer vara med
Citera
2019-08-23, 04:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Nån som har koll på om den kommer till Sverige?

https://www.expressen.se/dinapengar/...-till-sverige/
"...enligt Disneys egna uppgifter kommer tjänsten att bli tillgänglig i västra Europa senast under andra kvartalet (april, maj, juni) 2020."

Kommer det funka att köpa amerikanska Disney+ med hjälp av vpn tills det kommer hit, tro?
Citera
2019-08-24, 08:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Får känslan att det ”bästa” signerat Disney kommer bli en ovanlig syn hos denna tjänst. T ex klassiska animerade filmer som Lejonkungen, Bernard & Bianca eller Oliver & gänget.

Fruktar att tonårssitcom och 3D-animerat kommer dominera.

Vad tror ni?

Det bästa? De sitter nu på rättigheter till ganska mycket. Om de inte använder hela katalogen utan bara lite nyare så är det nog många medelålders och äldre som inte prenumererar ganska länge
Citera
2019-08-24, 08:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-Panda
https://www.expressen.se/dinapengar/...-till-sverige/
"...enligt Disneys egna uppgifter kommer tjänsten att bli tillgänglig i västra Europa senast under andra kvartalet (april, maj, juni) 2020."

Kommer det funka att köpa amerikanska Disney+ med hjälp av vpn tills det kommer hit, tro?

Jag kör redan HBO och Netflix och kan vänta till dess istället för att skaffa VPN. Dessutom är ju Youtube och SVT kostnadsfritt(jag vet att SVT betalas via skatten, men det är inte samma sak som att betala per månad)
Citera
2019-08-24, 08:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Får känslan att det ”bästa” signerat Disney kommer bli en ovanlig syn hos denna tjänst. T ex klassiska animerade filmer som Lejonkungen, Bernard & Bianca eller Oliver & gänget.

Fruktar att tonårssitcom och 3D-animerat kommer dominera.

Vad tror ni?
Tvärtom tror jag. Lejonkungen etc är ju ganska sällsynta (finns ej på någon betalkanal, syns sällan på tv) och då tror jag det är bra tid att släppa dessa i Disney+ lagom till lanseringen för att locka maximalt med kunder.

Nu ser vi ju också att Disney rebootar alla sina gamla animerade klassiker till live action, så då tror jag man håller hårdare på nyversionerna och kan därför släppa taget alltmer om sina gamla klassiker.
Citera
2019-08-24, 18:34
  #9
Medlem
Jag är något yngre, och hoppas kunna se t.ex. Kim Possible på svenska igen. De flesta Disney klassikerna äger jag redan på blu-ray, så det kvittar för min del.

Dock har jag för mig att jag läste i en artikel för ett tag sedan att de tänker släppa alla sina filmer vid release, samt några tusen avsnitt. Möjligt att de syftade på icke animerade, men jag tror nog att det mesta kommer att komma. De går hårt på nya serier, i alla fall.
Citera
2019-08-24, 18:40
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Nu ser vi ju också att Disney rebootar alla sina gamla animerade klassiker till live action, så då tror jag man håller hårdare på nyversionerna och kan därför släppa taget alltmer om sina gamla klassiker.

Lady och lufsen remake:en kommer släppas direkt på Disney+, dock kanske inte någon super kvalité film, möjligen med riktning mot de yngsta då de använder riktiga djur. Tänker på tidigare filmer som Den stora vandringen osv. Men teaser trailern var helt okej. Men kommer aldrig slå originalet, givetvis.
Citera
2019-08-24, 18:44
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag kör redan HBO och Netflix och kan vänta till dess istället för att skaffa VPN.

Jag lär nog inte kunna vänta på allt det nya. Väldigt schysst pris, $6,99.
Citera
2019-08-26, 03:59
  #12
Medlem
santacls avatar
https://thestreamable.com/news/every...views-and-more

Today was a big day for Disney at the D23 Expo. While the company has been quite tight-lipped up Disney+, today, they gave out a boatload of information, answering questions that fans and industry experts had been curious about. From the availability of 4K content, to the number of streamers allowed, Disney covered all bases—announcing a special deal for D23 members and giving their fans promo posters of some of its upcoming content.

Disney+ Will Allow Offline Mobile & Tablet Viewing on Unlimited Devices
The streaming service will allow unlimited offline mobile and tablet viewing. Disney+ can be added to as many devices as users want and the only limit would be the amount of space on the device of choice. In comparison, Netflix currently limits offline viewing to either 2 or 4 devices, depending on which plan you subscribe to.


Disney+ Will Allow Up to 7 Profiles, With Hundreds of Avatars to Choose From
While we knew that their would be profiles for different accounts, today we’ve learned that Disney+ will allow up to 7 Profiles with access to hundreds of avatars. This will allow different users to have their own recommendations and watch list for their account.

Four Simultaneous Streams on Up To 10 Different Devices
In addition to unlimited offline mobile and tablet viewing, Disney+ will allow four simultaneous streams on 10 different devices. That means you can essentially have family and “extended family”, streaming from the same account without limitations.

Disney+ Will Have 4K Content Available Upon Launch
The company announced that Disney+ will allow subscribers to stream most of its originals and for some of its older library content in 4K.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback