Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-11, 21:01
  #121
Medlem
cerns avatar
Som alla vet kan man få riktig blackout eller bli våldsam med alkohol + Benzo kombination.

Jag märkte även att jag blev rätt aggressiv och uppkäftig på Benzo utan alkohol konstigt nog, inte cool och det är tur att jag inte rör skiten igen!
Citera
2024-02-11, 22:03
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddy.l
det är inget man ska bli skön på.

En bekant har socialfobi. Han kan inte träffa folk innan han tagit benzo, han får av läkaren.
Han är rätt vanlig och kan umgås 3-4h med benzo.
Gå ut äta, små shoppa och sådant. Utan vågar han inte öppna dörren till en.

Man måste ringa honom 90minuter innan, då tar han sitt benzo, och är redo efter 1h
Varför tar han inte benzo varje dag hans liv hade förändrats till det bättre. Iktorivil kan man leka med länge utan att höja dosen vissa har ätit den i många år och är kvar på samma dos som dom starta med. Det är bara att läsa här på forumet.
Citera
2024-02-13, 09:44
  #123
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av freddy.l
det är inget man ska bli skön på.

En bekant har socialfobi. Han kan inte träffa folk innan han tagit benzo, han får av läkaren.
Han är rätt vanlig och kan umgås 3-4h med benzo.
Gå ut äta, små shoppa och sådant. Utan vågar han inte öppna dörren till en.

Man måste ringa honom 90minuter innan, då tar han sitt benzo, och är redo efter 1h

Precis, benso är bara något som hjälper folk med extrem GAD/panikångest att känna sig någorlunda normala så de klarar av vardagen. Inget man "knarkar" på. En öl är hundra gånger roligare i alla lägen än alla bensos som existerar på denna planet.
Citera
2024-02-13, 17:56
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopacemane
Varför tar han inte benzo varje dag hans liv hade förändrats till det bättre. Iktorivil kan man leka med länge utan att höja dosen vissa har ätit den i många år och är kvar på samma dos som dom starta med. Det är bara att läsa här på forumet.
Mmm Står fortfarande på 4 mg Iktorivil per dygn och har så gjort i 8 år utan toleransökning, andra Bensodiazepiner samt Z analogerna utvecklar jag dock tolerans på som alla andra.
Citera
2024-02-13, 18:01
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happife11
Precis, benso är bara något som hjälper folk med extrem GAD/panikångest att känna sig någorlunda normala så de klarar av vardagen. Inget man "knarkar" på. En öl är hundra gånger roligare i alla lägen än alla bensos som existerar på denna planet.
Håller helt klart med och då har jag i stort sett haft samtliga Bensodiazepiner (samt Z analogerna då) som vi har och har haft på den svenska apoteksmarknaden.

Undantaget är Alprazolam som hos mig ger hyfsad eufori men valfri alkoholhaltig dryck är alltid att föredra.

Glöm inte det alla kids som hänger här i tråden och jagar tabletter svart när alkohol både är lagligt, ger betydligt mer och finns på bolaget.

Bensodiazepiner är fantastiska mediciner men ses av riktiga pundare som fjortisknark och något man bara använder rent instrumentelt för att tex landa på eller för att bryta en snedtripp
Citera
2024-03-16, 00:46
  #126
Medlem
Jag gillar varken mig själv eller andra som missbrukar benzon, har dåliga erfarenheter.

Skön vet jag inte om jag är, däremot blir jag aggressiv och kåt. Vill mannen (rättare sagt offret) bli dominerad i sängen så funkar de perfekt.
Citera
2024-03-16, 07:00
  #127
Medlem
LisochLoss avatar
Jag har ingen ångest, oro, stress eller rädsla för något, men älskar bensos likförbannat. Det är som alkohol fast med starkare eufori och utan en massa bieffekter. På alla sätt överlägset. Det enda problemet är att man kanske beter sig annorlunda mot vad man hade gjort nykter så därför är det inte värt längre, för mig i alla fall.

*Beroendet är också en tråkig sida såklart
__________________
Senast redigerad av LisochLos 2024-03-16 kl. 07:03.
Citera
2024-03-16, 09:18
  #128
Medlem
Dem enda som blir "sköna" på benso är dem som har grov ångest. Och dem som vill fly från verkligheten, det är dem enda som kan bli sköna på det. Mår man relativt bra och tar benso så blir man bara trött & apatisk, är inget skönt eller roligt med det..tvärtom. Jag hade ångest under en period i livet och hade benso på recept och då blev jag gö skön. Men har man ingen ångest så finns det inget att dämpa, sedan finns det dem som bara tycker det är skönt att fly av andra orsaker och då kan benso oxå vara skönt o ta kan jag tänka mig. Vet inte men det känns som att vården har blivit hårdare men att ge ut benso, nuförtiden får väll bara folk typ sobril (Oxazepam) som är väldigt svag. Har själv inte tagit benso på säkert 5 år, har inget behov av det whatsoever. Sedan har svarta marknaden mkt Ksalol fortfarande? Det är väldigt lätt att folk fastnar i det. Vad jag minns för typ 5 år sedan så var dem där blå väldigt billiga..man skulle alltså kunna gå på benso varje dag svart..så billig är drogen. Men det beroendet lär vara ett rent helvete att vara i och att ta sig ur.
Citera
2024-03-16, 09:40
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
. Vad jag minns för typ 5 år sedan så var dem där blå väldigt billiga..man skulle alltså kunna gå på benso varje dag svart..så billig är drogen.

Lyxigt för dig, här kostar de 2-8€ st. Alldeles för dyrt för mig.
Citera
2024-03-18, 15:43
  #130
Medlem
Thraxxs avatar
Dom enda som blir sköna på benzo har någon form av psykisk ohälsa ångest depressioner med mera.

Jag känner ingen som blir "skön" på benzo som har livet & sin psykiska hälsa i ordning. Jag blir endast skön på benzo om jag har stark ångest är väldigt nere eller ängslig, då blir ju helt jävla euforisk på benzo. Har tagit benzo när jag redan mått bra innan med många gånger men jag blir bara trött & helt omotiverad och vill bara sova då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback