Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-05-18, 13:33
  #1
Medlem
Ja hallå alla d är ute..

Har IPTV och har gått igenom 3 leverantörer och har samma problem fortfarande så leverantör problem har jag uteslutit.


Kan kolla på en kanal ex TV4 och helt plötsligt så börjar den buffra och kan stå så i 10 timmar ( har testat ) , Lösning e att man måste byta kanal för att sen byta tillbaka.. Detta kan komma så ofta som var 4e / 6e min till att inte komma på ett par dagar.. Ibland kan ljudet bara försvinna o lösningen ännu en gång e att byta kanal o sen tillbaka.,.


Detta är oerhört frustrerande och försöker finna lösningen på detta problem
Har Nvidia Shield med både Xciptv & IPTV extreme pro apparna och probleme e oavsett vilken app jag kör har även kört andra appar men dessa 2 är i final så att säga om vilken app som är bäst.

har kabel in i Shield en cat5 kabel och i tester så får jag 250+ / 100+ på testerna så där e fint.

Har buffer inställt på max dvs 5000ms & 12500ms men gör ingen skillnad...

Börjar misstänka min router en Netgear Nighthawk R7000 alternativt att fibern i huset är fel på,
föregående ägare hade Bahnhof och vid ping tester till sunet så va de extrema problem och packet loss som får Postnord att se tillförlitligt ut.
Har annan leverantör än Bahnhof o finner inga problem vid ping testande och packet loss sökande..


Som sagt.. Jag e lost.. Vart fasen skall jag kolla här näst...

Är det min leverantör som helt enkelt e kass eller är det routern som e lattjo tjofräs eller är det helt enkelt fibern i huset som borde rivas ut o eldas upp o blåsas in ny ? .
Citera
2019-05-18, 13:47
  #2
Medlem
welcometorealitys avatar
Det är väl därför man inte har IPTV för att undvika krångel, jag skulle inte orka med detta hehe...
Citera
2019-05-18, 13:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Det är väl därför man inte har IPTV för att undvika krångel, jag skulle inte orka med detta hehe...


tackar för ditt stöd :P .. hehe
Citera
2019-05-18, 14:01
  #4
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wobbleto
tackar för ditt stöd :P .. hehe

Tack, jag önskade att jag kunde ha hjälpt dig, jag har ju haft tankarna om detta IPTV förut också.Lycka till nu, jag hoppas att du får ordning på detta nu..
Citera
2019-05-18, 14:04
  #5
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wobbleto
Ja hallå alla d är ute..

Har IPTV och har gått igenom 3 leverantörer och har samma problem fortfarande så leverantör problem har jag uteslutit.


Kan kolla på en kanal ex TV4 och helt plötsligt så börjar den buffra och kan stå så i 10 timmar ( har testat ) , Lösning e att man måste byta kanal för att sen byta tillbaka.. Detta kan komma så ofta som var 4e / 6e min till att inte komma på ett par dagar.. Ibland kan ljudet bara försvinna o lösningen ännu en gång e att byta kanal o sen tillbaka.,.


Detta är oerhört frustrerande och försöker finna lösningen på detta problem
Har Nvidia Shield med både Xciptv & IPTV extreme pro apparna och probleme e oavsett vilken app jag kör har även kört andra appar men dessa 2 är i final så att säga om vilken app som är bäst.

har kabel in i Shield en cat5 kabel och i tester så får jag 250+ / 100+ på testerna så där e fint.

Har buffer inställt på max dvs 5000ms & 12500ms men gör ingen skillnad...

Börjar misstänka min router en Netgear Nighthawk R7000 alternativt att fibern i huset är fel på,
föregående ägare hade Bahnhof och vid ping tester till sunet så va de extrema problem och packet loss som får Postnord att se tillförlitligt ut.
Har annan leverantör än Bahnhof o finner inga problem vid ping testande och packet loss sökande..


Som sagt.. Jag e lost.. Vart fasen skall jag kolla här näst...

Är det min leverantör som helt enkelt e kass eller är det routern som e lattjo tjofräs eller är det helt enkelt fibern i huset som borde rivas ut o eldas upp o blåsas in ny ? .

Min leverantör är stabil, har fiber 300 mbit/s, men jag kör heller inte via appen, utan den lilla hederliga boxen, kan det bero på det? Funkar sjukt smidigt och jag kommer aldrig byta från IPTV.
Citera
2019-05-18, 20:25
  #6
Medlem
(FB) Stora tråden för IPTV-diskussioner/support (Rubrik justerad/Mod)
Citera
2019-08-22, 08:39
  #7
Medlem
Svintomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wobbleto
Ja hallå alla d är ute..

Har IPTV och har gått igenom 3 leverantörer och har samma problem fortfarande så leverantör problem har jag uteslutit.


Kan kolla på en kanal ex TV4 och helt plötsligt så börjar den buffra och kan stå så i 10 timmar ( har testat ) , Lösning e att man måste byta kanal för att sen byta tillbaka.. Detta kan komma så ofta som var 4e / 6e min till att inte komma på ett par dagar.. Ibland kan ljudet bara försvinna o lösningen ännu en gång e att byta kanal o sen tillbaka.,.


Detta är oerhört frustrerande och försöker finna lösningen på detta problem
Har Nvidia Shield med både Xciptv & IPTV extreme pro apparna och probleme e oavsett vilken app jag kör har även kört andra appar men dessa 2 är i final så att säga om vilken app som är bäst.

har kabel in i Shield en cat5 kabel och i tester så får jag 250+ / 100+ på testerna så där e fint.

Har buffer inställt på max dvs 5000ms & 12500ms men gör ingen skillnad...

Börjar misstänka min router en Netgear Nighthawk R7000 alternativt att fibern i huset är fel på,
föregående ägare hade Bahnhof och vid ping tester till sunet så va de extrema problem och packet loss som får Postnord att se tillförlitligt ut.
Har annan leverantör än Bahnhof o finner inga problem vid ping testande och packet loss sökande..


Som sagt.. Jag e lost.. Vart fasen skall jag kolla här näst...

Är det min leverantör som helt enkelt e kass eller är det routern som e lattjo tjofräs eller är det helt enkelt fibern i huset som borde rivas ut o eldas upp o blåsas in ny ? .


Banhof går bort vid användning av IPTV, vilken leverantör använder du? Gissar på Telia?
Citera
2019-08-22, 14:06
  #8
Medlem
Hej,

Problemet ligger i att din router blockerar iptv , du behöver lägga till lan för den.

Googla iptv + netgear nighthawk.
Citera
2019-08-22, 18:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undrande90
Hej,

Problemet ligger i att din router blockerar iptv , du behöver lägga till lan för den.

Googla iptv + netgear nighthawk.
Gäller bara laglig IPTV som bla använder sig av Multicast protokollet i eget nät.
Mindre laglig IPTV är en helt vanlig stream som vilken stream som helst på nätet.
Däremot finns inställningar man kan göra för att optimera sitt nätverk man kan testa sätta högre prioritet på den enhet man kör IPTV på t.ex. med QOS inställningarna.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2019-08-22 kl. 18:24.
Citera
2019-08-22, 19:10
  #10
Medlem
Stämmer ju inte , koppla vilken iptv box som helst med sladd till en nighthawk router så kommer det inte att fungera.



Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Gäller bara laglig IPTV som bla använder sig av Multicast protokollet i eget nät.
Mindre laglig IPTV är en helt vanlig stream som vilken stream som helst på nätet.
Däremot finns inställningar man kan göra för att optimera sitt nätverk man kan testa sätta högre prioritet på den enhet man kör IPTV på t.ex. med QOS inställningarna.
Citera
2019-08-23, 12:56
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undrande90
Stämmer ju inte , koppla vilken iptv box som helst med sladd till en nighthawk router så kommer det inte att fungera.
Ja det kommer det då jag gjort det hos ett antal personer och äger en sådan själv med bla.
Kanske ska läsa på lite på hur nätverk fungerar och anledningen att det inte fungerar med operatörernas IPTV med egen router är bla multicast som inte används på pirat IPTV som är som vilken normal ström som helst på nätet dvs Unicast.
Man brukar även låsa till MAC addresser och det kan ställa det men han kör ju fiber så han sitter antagligen inte bakom nån annan router från ISP och ifall han gör det så rekommenderar jag att ta bort den.
Detta problem har inget heller med just Nighthawk router att göra utan egen router överhuvudtaget men som sagt det är inte relevant för den här typen av IPTV.
Dessutom om det var blockerat skulle det inte fungera överhuvudtaget vilket inte är fallet hos han.
Dom problem han nämner är det klassiska problemen med att det är problem med strömmen av nån anledning och det kan vara många faktorer till det ISP, sina egna grejer där såklart router kan vara en del i det eller box.
QOS som jag nämnde om man ställt in prioritering för den box man använder för IPTV innebär att den kommer prioritera den trafiken före annan i nätverket och risken för störningar är mindre men normalt sett ska man inte behöva använda sig av det om man nu inte har datorer, konsoler och annat som tar upp mycket trafik.
LAN är Local Area Network dvs lokalt nätverk och anledningen till att man behöver hålla på med dom inställningarna är just för att komma åt det VLAN som t.ex. Telia IPTV använder sig av ifall man kör deras IPTV t.ex.
Men vad man behöver göra beror ju mycket på vad man kör med för grejer och leverantör och vilken kombination man kör.
Pirat TV har absolut inget med LAN att göra utan enbart WAN att komma åt strömmarna som skickas över internet.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2019-08-23 kl. 13:37.
Citera
2019-08-23, 13:32
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svintoman
Banhof går bort vid användning av IPTV, vilken leverantör använder du? Gissar på Telia?

Bytade till comhem, Men har lite mini buffer sen dess.. troliogen va det leverantören som enbart levererade ungefär 27mb/sec mot holland medan comhem levererade 470mb/sec
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback