Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2022-09-07, 06:48
  #73
Medlem
prizs avatar
Som nämnt tidigare, vi som läst den utmärkta serien Sandman vet att den var lite woke, men aldrig orealistiskt woke.

Att varannan människa i England är en neger 1916 skulle aldrig hänt i serien.
Citera
2022-09-14, 11:05
  #74
Medlem
Tercios avatar
suck. Det är så himla trist att allting måste vara woke och gay. Annars hade serien varit helt okej men det förstör hela upplevelsen. Nästan ingen har en heterosexuell relation, det enda undantaget så är det såklart en interracial relation med vit kvinna, svart man. Alla andra är gay. De flesta karaktärer är svarta, även i england i historiska miljöer. Death som var en vit ung tjej i serien, är såklart svart kvinna nu. Så larvligt och tröttsamt.

Själva storyn är väl sådär, dream själv och miljöerna tycker jag är okej.
Citera
2022-11-03, 06:12
  #75
Medlem
diseuses avatar
En andra säsong bekräftad:

‘The Sandman’ Awakens for More Episodes
Citera
2022-12-05, 19:02
  #76
Medlem
diseuses avatar
Netflix officiella Brasilienkonto bekräftar Neil Gaiman att Delirium kommer till säsong två.
Citera
2022-12-29, 07:04
  #77
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Som nämnt tidigare, vi som läst den utmärkta serien Sandman vet att den var lite woke, men aldrig orealistiskt woke.

Att varannan människa i England är en neger 1916 skulle aldrig hänt i serien.
Jag har aldrig läst serien, tycker Gaiman generellt är rätt jobbig när han ska poppa till mytologiska personligheter.

Men, kollade några avsnitt av serien och reagerade direkt på just detta: hur många svarta bodde i London 1916, är homosexualiteten så här prominent i novellerna? Är Satan en androgyn kärring?

Och det här tramset med Lucifer Morningstar. Varför en sån tautologi? Det är inget jävla efternamn liksom.
Citera
2022-12-29, 09:45
  #78
Medlem
prizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag har aldrig läst serien, tycker Gaiman generellt är rätt jobbig när han ska poppa till mytologiska personligheter.

Men, kollade några avsnitt av serien och reagerade direkt på just detta: hur många svarta bodde i London 1916, är homosexualiteten så här prominent i novellerna? Är Satan en androgyn kärring?

Och det här tramset med Lucifer Morningstar. Varför en sån tautologi? Det är inget jävla efternamn liksom.

Det som var coolt med Sandman serien var att den var inte in your face woke. Det är inte förrän i nån av de sista delarna i första avsnittet badguyen refererar till sig själv som queer och då på ett gentlemannamaner, typ "in my days we called ourselves queer, not this vulgar stuff" (jävligt fritt citerat från nått jag knappt minns )
Citera
2024-04-25, 09:16
  #79
Medlem
diseuses avatar
Dead Boy Detectives, en spinoff som utspelar sig i samma universum, har åtta avsnitt ute nu:

https://www.netflix.com/deadboydetectives
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback