Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-07-07, 02:01
  #1
Medlem
Pansarhyenas avatar
Netflix har precis berättat om sin nästa storsatsning: Sandman.

Det är alltså en tv-serie baserad på Neil Gaimans tecknade serie med samma namn, vilken tidigare flera gånger varit på väg att filmatiseras utan att det i slutänden blivit av.

Om det är en ren adaptation av serien eller en helt ny berättelse med dess karaktärer vet jag inte, men i vilket fall borde det innebära en visuellt extremt intressant tv-serie som tar tittaren till inom tv-mediet tidigare outforskade världar.

Jag ser verkligen fram emot detta, och jag antar att jag inte är ensam om det, eller?

https://variety.com/2019/tv/news/san...an-1203257455/
Citera
2019-07-07, 03:19
  #2
Medlem
Millediablos avatar
Absolut men tyvärr är dom flesta adaptioner rätt tradiga. Nu ska ju Gaiman vara med i produktionen så jag hoppas verkligen att den blir bra.
Citera
2019-07-07, 11:07
  #3
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Jag ser verkligen fram emot detta, och jag antar att jag inte är ensam om det, eller?
Om de bara låter den få bära med sig den underbara tonaliteten från serierna och inte tramsar bort mörker och filosofiska spørsmål som i den alltför glätta Lucifer så kommer det här att bli fantastiskt.

Ser också fram emot detta!
Citera
2019-07-09, 01:30
  #4
Medlem
Pansarhyenas avatar
Verkar inte som att det är klart med några skådespelare än, så vi som är bekanta med Gaimans verk kanske skulle kunna roa oss med att spekulera/önsketänka lite...

Själv är jag egentligen måttligt förtjust i Adam Driver, men frågan är ändå om han inte skulle vara ganska så klockren i rollen som Dream med sitt nollställda ansikte. Fast just nu har han ju en så framgångsrik karriär inom filmen att jag har svårt att tänka mig att han skulle vara intresserad av en tv-roll som skulle kunna kräva hans engagemang under flera år framöver.

För rollen som Death har jag svårare att komma på någon. Borde väl vara en ganska ung skådespelerska? Kanske Saoirse Ronan?

Den androgyna Desire kanske vore en bra roll för Ruby Rose?

För rollen som Delirium kan jag inte låta bli att tänka att Anna Kendrick skulle kunna göra den riktigt intressant. Fast kanske är hon för gammal?

Vilken groteskt fet skådespelerska som skulle kunna spela Despair vill jag helst inte tänka på, och Destiny är i praktiken bara en röst eftersom hans ansikte ständigt är dolt.
Citera
2021-01-28, 18:00
  #5
Medlem
santacls avatar
https://thedirect.com/article/game-o...cast-exclusive

Game of Thrones' Charles Dance and Narcos' Boyd Holbrook Join Netflix's The Sandman
Citera
2021-06-06, 15:11
  #6
Medlem
Asmodeusvults avatar
Hoppas det här blir bra, men är lite skeptiskt till könsbytena - framförallt på John Constantine, på Lucifer funkar det säkert. Någon som vet varför de bytt kön på dem? Och varför en svart kvinna ska spela Death? Såg snarast någon som liknade Wednesday Addams framför mig.
Citera
2021-07-09, 08:38
  #7
Medlem
Längtar. .. den är väl inte animerad? Det är en kvinna som ska spela Lucifer. Eller röst om den är animerad..... Vill se Lucifer i en film, fast mer fantasy/sci/fi. Än serien......vill även se mer avJohn Constantine
Citera
2021-07-10, 01:50
  #8
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Hoppas det här blir bra, men är lite skeptiskt till könsbytena - framförallt på John Constantine, på Lucifer funkar det säkert. Någon som vet varför de bytt kön på dem? Och varför en svart kvinna ska spela Death?

Det där hade jag missat... Men det är klart att woke-fanatikerna på Netflix ska kvotera in så många kvinnor och minoriteter de bara kan...

Nåja, om det bara stannar vid castingen så kan jag leva med det. Kön och hudfärg är trots allt måttligt relevant när det kommer till The Endless och andra liknande varelser. (Lite mer relevant förvisso när det kommer till John Constantine.)

Förresten glädjande att se Stephen Fry i rollistan, om än bara i en rimligen ganska liten roll.
Citera
2021-09-26, 21:07
  #9
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=VBXq...hannel=Netflix

The Sandman | First Look | Netflix
Citera
2021-10-11, 08:57
  #10
Medlem
Många bra skådespelare. Ska bli sjukt intressant.. Det är väl en släkting till John Constatine? Så dom har inte ändrat kön, men på lucifer så har dom ändrat. Hon är en bra skådespelare så det blir säkert bra..
Citera
2022-06-06, 20:24
  #11
Medlem
diseuses avatar
Ny teaser: https://youtu.be/cWJTB6FPVaA

Den avslöjar att datumet för premiären är fredagen den 5 augusti.
Citera
2022-06-24, 15:55
  #12
Medlem
Denoms avatar
Hoppas hoppas hoppas att den här inte blir som de gjorde med Lucifer. Det här är nog enda tv-serien jag ser fram emot i år, ser ut som om den kan leverera.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback