Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-03-05, 10:19
  #13
Medlem
negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggarn68
Snacka om att skapa ett behov! Varför ta bort symptomen och inte lösa problemet. Känns som om det finns många som är upplurade på läktaren och köper dessa mackapärer 🤣

Saken är väll den att har du ett gammalt hus etc så kan det nog vara ganska svårt att få bort alla partiklar och dålig luft om man inte river ut hela huset och installerar dyra ventilationssystem så personligen kan jag nog tycka att detta är en bra kompromiss för dom som inte har råd eller möjlighet att åtgärda!
Citera
2024-03-09, 11:57
  #14
Medlem
skogshuggarn68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neger
Saken är väll den att har du ett gammalt hus etc så kan det nog vara ganska svårt att få bort alla partiklar och dålig luft om man inte river ut hela huset och installerar dyra ventilationssystem så personligen kan jag nog tycka att detta är en bra kompromiss för dom som inte har råd eller möjlighet att åtgärda!

Det är inte riktigt så man marknadsför produkten. Om ozon används så är detta rent hälsofarligt även vid låga doser.
Citera
2024-03-11, 18:04
  #15
Medlem
negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggarn68
Det är inte riktigt så man marknadsför produkten. Om ozon används så är detta rent hälsofarligt även vid låga doser.


Ja och då ska man ju plasta igen rummet och inte bara där! Plasmafunktionen är nått helt annan.
Citera
2024-03-19, 22:49
  #16
Medlem
skogshuggarn68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neger
Ja och då ska man ju plasta igen rummet och inte bara där! Plasmafunktionen är nått helt annan.

Aja säkert många som går på mördande reklam och sniffar i sig all möjlig skit i tron på att det är frisk luft. Om du synar den sk. fantastiska produkten är det säkerligen inte annat än elektronik köpt på Wish eller Temu inmonterat i en vit snygg låda som framställts av en ung "uppfinningsrik" tonåring som prisats av vårt lands Prins 🤣
Citera
2024-04-24, 13:37
  #17
Medlem
skogshuggarn68s avatar
Jag hittade en artikel med rubriken "Experter varnar för ozon för hemmabruk"

Artikeln hänvisar till Hus & hem, Februari 2022

"Annonser för ozonaggregat har blivit allt vanligare. Säljarna hävdar att de kan neutralisera lukter och i vissa fall även allergener från exempelvis pälsdjur. Men är de verkligen så bra som det låter? Inte alls, menar experter."

En riktigt intressant artikel
https://www.allergia.se/experter-var...for-hemmabruk/
Citera
2024-04-24, 13:43
  #18
Medlem
anomaligns avatar
Ozongeneratorer för hemmabruk är en bluff. De är inte bara odugliga, de är även direkt skadliga för hälsan och ökar risken att dö i förtid. Skaffa en riktig luftrenare med kolfilter istället.
Citera
2024-04-24, 13:58
  #19
Medlem
Lillamig72s avatar
Jag köpte en i ren desperation när jag sanerade och budgetrenoverade mitt gamla sunkiga mögliga stora garage. Det var så äckligt att jag funderade på att bara låta det vara och riva eländet. Har ett fint nyare mindre garage intill.
Att anlita ett företag för det hade varit alldeles för dyrt. Tråkiga pengar som jag ville lägga på annat i huset.

Efter att jag tagit bort angripet material, samt tvättat alla angripna områden flera gånger med klorin, väntat ett par veckor. Så körde jag två gånger med min Ozonair ozongenerator.
Alla mögelsporer försvann. Sedan väntade jag i två månader.
Efter det kunde jag spackla igen de hål som blivit och måla. Min egen sanering tog flera månader men det blev bra till slut.
Har fortfarande efter 8 år inte dykt upp något nytt mögel efter det. Garaget ser fint ut.
Fantastisk apparat som sparade mig mycket pengar..
Citera
2024-04-24, 16:54
  #20
Medlem
skogshuggarn68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Jag köpte en i ren desperation när jag sanerade och budgetrenoverade mitt gamla sunkiga mögliga stora garage. Det var så äckligt att jag funderade på att bara låta det vara och riva eländet. Har ett fint nyare mindre garage intill.
Att anlita ett företag för det hade varit alldeles för dyrt. Tråkiga pengar som jag ville lägga på annat i huset.

Efter att jag tagit bort angripet material, samt tvättat alla angripna områden flera gånger med klorin, väntat ett par veckor. Så körde jag två gånger med min Ozonair ozongenerator.
Alla mögelsporer försvann. Sedan väntade jag i två månader.
Efter det kunde jag spackla igen de hål som blivit och måla. Min egen sanering tog flera månader men det blev bra till slut.
Har fortfarande efter 8 år inte dykt upp något nytt mögel efter det. Garaget ser fint ut.
Fantastisk apparat som sparade mig mycket pengar..

Ozon tar bort lukt.
När du ser reklamfilmerna med "Pernilla Wahlgren" så får man intrycket att Ozonairs "fantastiska makapärer" är något man ställer in i sitt nya fina hus för att få fantastisk innemiljö. En evighetsmaskin som tuffar på dygnet runt. Ingen upplyser om att Ozon är skadligt i små doser.

Min tolkning är att reklamen är VILSELEDANDE och att produkterna säljs på ett oseriöst sätt. Man kan ju ställa sig frågan hur Pernilla Wahlgren tänker och vilken etisk barometer Johan Lundberg på Ozonair har? Förmodligen handlar det bara om att tjäna pengar och kunden skiter man i.
Citera
2024-04-24, 18:11
  #21
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggarn68
Ozon tar bort lukt.
När du ser reklamfilmerna med "Pernilla Wahlgren" så får man intrycket att Ozonairs "fantastiska makapärer" är något man ställer in i sitt nya fina hus för att få fantastisk innemiljö. En evighetsmaskin som tuffar på dygnet runt. Ingen upplyser om att Ozon är skadligt i små doser.

Min tolkning är att reklamen är VILSELEDANDE och att produkterna säljs på ett oseriöst sätt. Man kan ju ställa sig frågan hur Pernilla Wahlgren tänker och vilken etisk barometer Johan Lundberg på Ozonair har? Förmodligen handlar det bara om att tjäna pengar och kunden skiter man i.
Ok. Men jag har en annan ozonmakapär. En som tar bort mögelsporer. Där ingen fick vara inne i garaget samtidigt som den gick. Och inte gå in igen på ett bra tag efteråt.
Inte den Pernilla Wahlgren gör reklam för. Den har en annan teknik som de kallar Oxyplasma®
__________________
Senast redigerad av Lillamig72 2024-04-24 kl. 18:39.
Citera
2024-04-25, 13:04
  #22
Medlem
skogshuggarn68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Ok. Men jag har en annan ozonmakapär. En som tar bort mögelsporer. Där ingen fick vara inne i garaget samtidigt som den gick. Och inte gå in igen på ett bra tag efteråt.
Inte den Pernilla Wahlgren gör reklam för. Den har en annan teknik som de kallar Oxyplasma®

Gemeneman tolkar inte reklamen så.
Citera
2024-04-25, 18:29
  #23
Medlem
skogshuggarn68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Ok. Men jag har en annan ozonmakapär. En som tar bort mögelsporer. Där ingen fick vara inne i garaget samtidigt som den gick. Och inte gå in igen på ett bra tag efteråt.
Inte den Pernilla Wahlgren gör reklam för. Den har en annan teknik som de kallar Oxyplasma®

Direkt från Ozonairs hemsida: "Oxyplasma®-processen genererar ozon som en del av joniseringen"

Ozonair menar att ozonet förstörs inne i produkten. Hur stor verkningsgrad den sk. katalysatorn som "förstör" ozonet har framkommer inte. Experter menar att små mängder ozon är skadligt.

Men det är VÄL som vanligt att DET I PRINCIP är ofarligt och alla ska ju dö av nått.. Å andra sidan LUKTAR MAN väl inte i apparaten medans den är igång, om man ska använda Ozonairs bortförklaring där de jämför att man inte sniffar på klorin?!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback