Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-13, 10:36
  #1
Medlem
Vad säger ni medium om övernaturliga väsen som vättar tomtar troll älvor skogsrået etc.Seriösa medium brukar iaf påstå att tomtar och vättar existerar men är det möjligt för en vanlig person utan övernaturliga förmågor att se höra och kommunicera med dom?
Citera
2019-08-13, 10:41
  #2
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Vad säger ni medium om övernaturliga väsen som vättar tomtar troll älvor skogsrået etc.Seriösa medium brukar iaf påstå att tomtar och vättar existerar men är det möjligt för en vanlig person utan övernaturliga förmågor att se höra och kommunicera med dom?

Du har rätt, var det något du vill diskutera om det?
Citera
2019-08-13, 10:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Du har rätt, var det något du vill diskutera om det?
Jag behöver vägledning att lyckas komma i kontakt med dom.Och fotografera och filma dom,frågan är om dom kan ha skadlig inverkan på mig?
Citera
2019-08-13, 10:56
  #4
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Jag behöver vägledning att lyckas komma i kontakt med dom.Och fotografera och filma dom,frågan är om dom kan ha skadlig inverkan på mig?

Du riskerar att lämna din trygga tillvaro för att bege er ut i vildmarken där otäcka saker sker.

Som dessutom inte går att fotografera och filma så att du lämnar endast med minnesbild av det.
Citera
2019-08-13, 11:00
  #5
Medlem
ghostedbymes avatar
skogsrå och näcken ska du passa dej för , de lockar dej i fördärvet

hehe nej det finns inget sådant här , är ute mycket i skog och mark och har mött det mesta , men inga tomtar eller troll eller annat .

snygga kvinnor finns dock där du minst anar , när du möter de på sina joggingturer
Citera
2019-08-13, 11:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Du riskerar att lämna din trygga tillvaro för att bege er ut i vildmarken där otäcka saker sker.

Som dessutom inte går att fotografera och filma så att du lämnar endast med minnesbild av det.
vildmarkens djur och väsen skrämmer inte mig nämnvärt däremot om det finns farliga människor där.Men du har fel jag läst inlägg här på furmet om folk som hävdar det går fota tomtar och älvor iaf.
Citera
2019-08-13, 11:31
  #7
Moderator
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Vad säger ni medium om övernaturliga väsen som vättar tomtar troll älvor skogsrået etc.Seriösa medium brukar iaf påstå att tomtar och vättar existerar men är det möjligt för en vanlig person utan övernaturliga förmågor att se höra och kommunicera med dom?
Nyckelordet här är påstår, finns alltså inga som helst bevis på nämnda aktiviteter. Så du ska vara glad att du inte fått syn på någon, det betyder att du förmodligen är vid dina sinnens fulla bruk.
Citera
2019-08-13, 11:48
  #8
Avstängd
Jag tror man får lite det man tror på, däremot naturen ser mer än man tror och tror styrs på något sätt av goda gärningar.

Alla djur, även barn vid en vis ålder vet exakt vilka människor som vill dom illa, ge ett barn till någon de känner sig hotade av,ge en hund eller katt till någon som är ondsint av sig, så kommer de undermedvetna trots att barnet och djuren aldrig blivit skadad av individen ifråga att vilja fly eller även attackera.

Likt naturen, är man god som individ kommer naturen belöna en på olika sätt.
Vill du se tomtar kommer du se tomtar, men i ditt fall är jag säker på att du aldrig kommer få se en.

Eftersom du på ett själviskt sätt vill försöka utnyttja det för att fota för att bevisa att de existerar alltså du vill vinna något på det.
Allt sånt vet naturen redan, då kommer din upplevelse du söker bli poänglös. Hade din vilja enbart varit för att du genuint tror och genuin utan att försöka vinna något på det, så hade du haft en liten möjlighet att kunna få se och uppleva saker.

Men att påstå att saker inte finns är lika troligt som att de inte gör det. Kan folk inte bevisa att de existerar eller inte existerar med konkreta bevis, så finns inte sanning åt varken det ena eller andra hållet.
Så låt folk få tro på vad dom vill, ni vet ju trots allt varken mer eller mindre om dom finns eller ej.
Citera
2019-08-13, 11:48
  #9
Medlem
Sockermunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Jag behöver vägledning att lyckas komma i kontakt med dom.Och fotografera och filma dom,frågan är om dom kan ha skadlig inverkan på mig?

De flesta religiösa skrifter menar att det vi idag kallar för troll, älvor, UFOn mm i själva verket är demoner
Citera
2019-08-13, 12:01
  #10
Medlem
prokaryotkungens avatar
När man tappar mat på golvet ska den ligga över natten för den är vättarnas del. De tar vad de vill ha av den!

Är ofta ensam ute i skogen och har sett mycket konstigt, men inte mycket oförklarligt.
"Vad fan var det där" är alltid nåt naturligt i kombination med människans helkassa sinnen och en hjärna som är hårdkodad att hitta på!
Citera
2019-08-13, 12:07
  #11
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermunken
De flesta religiösa skrifter menar att det vi idag kallar för troll, älvor, UFOn mm i själva verket är demoner

Han vill få reda på det själv, använd spoiler istället.
Citera
2019-08-13, 12:10
  #12
Medlem
Sockermunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Han vill få reda på det själv, använd spoiler istället.

Han borde se det som en varning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback