Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-06, 20:49
  #289
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Den ligger i Bostad, hem och trädgård
Nu jag. När jag klickade så gick länken tíll den korgade tråden.
Citera
2024-03-10, 03:17
  #290
Medlem
Jag tycker väl att mer fokus ska läggas på om tråden har fått många svar, för då finns det oftast värde i den, även om moderatorn kanske inte ser det. Tycker de att den ligger fel så får de flytta den, men inte papperskorgen. Det är bara att titta på papperskorgen, massvis med trådar med många svar.
Citera
2024-03-10, 03:24
  #291
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Jag tycker väl att mer fokus ska läggas på om tråden har fått många svar, för då finns det oftast värde i den, även om moderatorn kanske inte ser det. Tycker de att den ligger fel så får de flytta den, men inte papperskorgen. Det är bara att titta på papperskorgen, massvis med trådar med många svar.
Beror väl lite på kvaliteten på svaren också? Är det 500 svar varav 499 av dem är rent trams och off topic så kanske det inte är så stor mening att flytta?
Citera
2024-04-22, 09:28
  #292
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Har kvaliteten på trådarna i Papperskorgen blivit för hög?
Skickar vi för många trådar till Papperskorgen?

Har inte gjort några arkeologiska expeditioner ner i papperskorgen men fick upp den senast slängda tråden på min radar nämligen (FB) Är invandrare besatta?

Ett antal användare har lagt tid och möda på seriösa svar i tråden.
Är det inte taskigt mot dem att bara slänga tråden i papperskorgen?

Oavsett vad man tycker om frågeställningen och kvaliteten på trådstarten så är det väl det här en diskussion som borde kunna få föras på flashback!? Eller tänker jag fel här?
Citera
2024-04-30, 09:33
  #293
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Har inte gjort några arkeologiska expeditioner ner i papperskorgen men fick upp den senast slängda tråden på min radar nämligen (FB) Är invandrare besatta?

Ett antal användare har lagt tid och möda på seriösa svar i tråden.
Är det inte taskigt mot dem att bara slänga tråden i papperskorgen?

Oavsett vad man tycker om frågeställningen och kvaliteten på trådstarten så är det väl det här en diskussion som borde kunna få föras på flashback!? Eller tänker jag fel här?

I den aktuella tråden så har det bara postats 25 inlägg (exkl. trådstart och moderatormeddelande). Det är värre när trådar med flera hundra inlägg flyttas, vilket lyckligtvis är förhållandevis ovanligt. Under den senaste månaden så har enbart en tråd med över 100 inlägg flyttats till Papperskorgen. Nämligen följande tråd: (FB) Män får tillträde till damernas omklädningsrum (som har 181 inlägg).

Jag tycker inte att det var fel att flytta tråden (FB) Är invandrare besatta? till Papperskorgen (av de skäl som moderatorn anger i tråden). Men du får gärna leta fram fler trådar som du anser har hamnat fel.

Gjorde en ny rundvandring i Papperskorgen, och hittade en mängd trådar som jag inte förstår varför de har hamnat där. Vissa är mer uppenbara, men där jag ändå kan tycka att det är lite tråkigt att de har hamnat i Papperskorgen. Vissa har även hamnat där av misstag.

Här nedan är en lista över 20 trådar som just nu ligger i Papperskorgen.

(FB) Kratom / Krypton (sammanfogad) (14 365 inlägg)
(FB) Varumärken förknippade med låg samhällsklass (667 inlägg)
(FB) Sprängdeg av hudkräm? (656 inlägg)
(FB) Gillar du att suga kuk? (tråden var aktiv i närmare 6 år, och har 603 inlägg)
(FB) Fula efternamn (listtråd med 544 inlägg)
(FB) Skulle ni sugit av en busschaufför för 100 miljoner kr..? (540 inlägg)
(FB) Rösta in Flashback-film på IMDb:s Top 250-lista? (tråden var aktiv i fyra månader och har 478 inlägg)
(FB) Svenskar knullar på bar i Rhodos med publik! (461 inlägg)
(FB) 18-åring påstår sig vara HA-medlem på Facebook! (353 inlägg)
(FB) Jag är hermafrodit/tvåkönad - ställ era frågor här! (344 inlägg)
(FB) 17-årig flicka funnen död på Lidingö! (Sammanfogade trådar //Mod) (344 inlägg)
(FB) Josefin 37 skall gifta sig med 21-årig tiggare (335 inlägg)
(FB) Pappa vàldtog och sàlde sin dotter på internet! Vem är svinet? (317 inlägg)
(FB) Ett test som kan fastställa om du är WT (315 inlägg)
(FB) Ulf Lundell förbjuder låten "öppna landskap" om SD får över 20% i extravalet. (311 inlägg)
(FB) Svensk ihjälslagen i Nessebar/Sunny Beach (303 inlägg)
(FB) Är rakade fittor fortfarande moderna? (289 inlägg)
(FB) Flickvännen är arbetslös, hur mycket pengar får hon om vi skaffar barn? (266 inlägg)
(FB) Veteran inom Försvarsmakten (Soldat). Ställ era frågor! (264 inlägg)
(FB) Burkaprydd muslim fick ögonen visade i TV-stämmer SVT på 2 miljoner kronor! (254 inlägg)

Ifall vi börjar med tråden (FB) Kratom / Krypton (sammanfogad) så är denna en udda fågel i sammanhanget. Den har sammanfogats med en annan tråd och samtliga inlägg finns idag även i tråden (FB) Kratom (Mitragyna speciosa) - tråden (sammanfogad) (som f.n. har över 25 000 inlägg, och där det senaste inlägget i tråden postades så sent som igår). Jag vet inte vad som hänt här, men här gör tråden i Papperskorgen ingen skada, mer än att den ser väldigt felplacerad ut.

Jag håller med om att vissa trådar bör förbli låsta, men tycker ändå att flera av dem kan vara kvar i forumet där de startade. Vissa trådar borde inte ha blivit låsta alls. Några kan jag förstå att de skickades till Papperskorgen, men kan ändå tycka att det är lite tråkigt att de flyttades.

Jag tycker att sedan jag startade denna tråd, så har kvaliteten i Papperskorgen sjunkit. Vilket var trådens syfte. Men ni får gärna hjälpa till att hitta fler guldkorn i Papperskorgen, och föreslå i vilket forum dessa bör ligga istället. Alternativt kommentera trådarna ovan, som fortfarande ligger i Papperskorgen. Bör de ligga kvar där, eller bör några av dem flyttas till ett annat forum?

admin
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback