Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-05, 17:48
  #1
Administrator
admins avatar
Har kvaliteten på trådarna i Papperskorgen blivit för hög?
Skickar vi för många trådar till Papperskorgen?

Jag har under de senaste två veckorna granskat trådarna som kastats i Papperskorgen, och även flyttat tillbaka ett hundratal trådar som jag anser har hamnat där felaktigt.

Under arbetet har jag också försökt att förstå varför trådarna jag nu flyttat tillbaka, hamnat där från början. Det finns flera skäl, men den främsta orsaken är enligt mig avsaknaden av en tydlig konsensus. Det har inte funnits några klara och tydliga riktlinjer för moderatorerna när en tråd ska kastas i Papperskorgen. Istället har alla fått gå lite på känsla.

När jag började titta närmare på problemen kring Papperskorgen så hade jag en ganska klar bild gällande var gränsen bör gå. Jag insåg dock snabbt att problemet inte riktigt vars så enkelt som jag från början trodde.

Jag upptäckte bl.a. flera nya problem som också behöver åtgärdas. Problemet med för många samlingstrådar är enligt mig det mest akuta, och något jag också planerar att gå till botten med. Samtidigt så insåg jag att det finns betydligt fler samlingstrådar av värde än jag från början trodde. Problemet med samlingstrådarna (vilket även inkluderar de bra samlingstrådarna - men som i vissa fall är svåra att hitta) gör att onödigt många trådar idag hamnar i Papperskorgen. Det är därför - både för medlemmar och moderatorer - viktigt att även problemet med samlingstrådarna får en lösning.

Så även om jag under lång tid varit en kraftfull motståndare till samlingstrådarna, så är inte lösningen så enkel som att bara stänga dem. Många av dem fyller en funktion, och jag planerar att återkomma om detta. Men först vill jag angripa Papperskorgen.

Papperskorgen är en plats där vi kastar trådar som håller för låg kvalitet. En plats för skräptrådar och rent trams. Att besöka Papperskorgen ska vara en påminnelse av varför forumet behöver moderatorer. Inte vara en plats där man hittar guldkorn och kvalitetstrådar.

(FB) Roligt läsa papperskorgen? Jag kan inte vara ensam?

Missförstå mig inte. Så himla hög kvalitet är det inte i Papperskorgen. Problemet är bara att kvaliteten inte heller är så anmärkningsvärt låg. Att den som kollar runt där även hittar mängder av bra och intressanta trådar. Och så ska det ju inte vara. Men jag börjar med att ge några exempel på skräptrådar i Papperskorgen.

(FB) Negerprutt incoming!!!
(FB) alla admins är skit
(FB) Anders Borgs sensuella dikt (PS: SUG MIN KUK!!!!!!!!!)
(FB) Flashbacks papperskorg
(FB) Edit.
(FB) Slicka fetta
(FB) /////radera
(FB) Datorspel är kul
(FB) Torka slidan
(FB) ta Bort

Dessa tråder fyller ingen funktion, och är alla bra exempel på varför vi har en Papperskorg. Men vad händer om vi slänger för många trådar? När en trådstart med för låg kvalitet alltid skickas till Papperskorgen. Det är tur att inte alla trådar med för kvalitet har hamnat i Papperskorgen.

(FB) Hahaha *LOLL* Kolla den här jävla dromedaren, fyfan vad han drar på! *ASGARV!!!*
(FB) Kalle Anka tar syra och tänker på bajs.
(FB) Köpa en panda?
(FB) Jag har snott två renar
(FB) Shakademus och hans CV (Sammanslagen tråd)

En av de trådar som hamnade i Papperskorgen var (FB) Jag har ljugit bigtime - Hur fan ska jag reparera detta?. Jag upptäckte tråden genom podden Flashbang, och ett avsnitt ("Misstag") som innehåller en uppläsning av samma tråd. Tråden startades den 29 maj 2008, och kastades tre månader senare i Papperskorgen. Den hade vid tillfället 874 inlägg, och blev åtta år senare inläst som ett eget poddavsnitt. Detta skickade vi till Papperskorgen, där tråden låg till för bara några dagar sedan. Den har nu flyttats tillbaka till 'Relationer och samlevnad '.

För någon månaden sedan så lyfte jag upp två trådar som Avicii startat. Utländska sidor länkade till trådarna. Då kastades trådarna plötsligt i Papperskorgen. En av dem 12 år efter att den startats.

(FB) Feedback sökes =)
(FB) Newb fråga

IDG uppmärksammade att "på internetforumet Flashback började det i går diskuteras att det finns en bugg på Facebook som gör det möjligt att läsa andra användares privata meddelanden", och länkade till tråden. Samma tråd som Flashback kort därefter kastade i Papperskorgen.

Jag hittade en tråd med över 1300 inlägg, som var aktiv i över sex år, som kastats i Papperskorgen. En annan tråd, med närmare 15 000 inlägg, flyttades också i Papperskorgen.

De flesta trådar jag uppmärksammar i den här trådstarten är äldre trådar. Ofta hanterade av moderatorer som inte ens är kvar som moderatorer. Jag vill vara tydlig med att denna tråd inte är skapad i syfte att kritisera någon enskild moderator. Faktum är att jag inte har till syfte att kritisera någon alls. Utan regler, så agerar man utifrån vad man tror är bäst. På vägen har vissa saker spårat ut, och nu är det dags att åtgärda dessa problem.

Att posta ett inlägg där jag lovar förbättring är enkelt. Men det räcker inte. Jag tycker att vi bör vara öppna och berätta vad som gick fel. Så därför väljer jag att nedan redovisa samtliga trådar jag flyttat tillbaka från Papperskorgen.

Papperskorgen har över en kvarts miljon trådar, och över 2,6 miljoner inlägg. Om ni hittar någon tråd i Papperskorgen som ni anser flyttats dit felaktigt, så får ni gärna uppmärksamma mig. Mitt nästa projekt blir att gå till botten med samlingstrådarna.

(FB) Stora samlingstrådar dödar diskussionerna på Flashback
(FB) Låtsas-mods hämmar diskussionen med länkar till samlingstrådar
(FB) Sammanslagna trådar (Trådar sammanslagna / Mod)

Trådar som flyttats från Papperskorgen:

Alkohol
(FB) Stora folkölstråden - Sammanfogad tråd/mod
(FB) Dricka ensam (sammanfogad tråd)
(FB) Dricker ni mjölk till maten?
(FB) Mesta Ni Har KnÄckt?
(FB) En kväll åt helvete - Idiot med dåligt ölsinne.

Arbetsliv och arbetsmarknad
(FB) Tråden för oss som hellre lever på bidrag än att löneslava. Hur ser dagen ut?

Astronomi och rymdfart
(FB) Kommer vi någonsin att hitta liv i universum

Bitcoin och andra virtuella valutor
(FB) Bitcoin påväg ner kraftigt , fynda eller vänta ?

Brott och brottsbekämpning
(FB) Hur har folk råd att knarka i fängelset?
(FB) Östersund - Vem är djursexkvinnan?
(FB) Har ni suttit i fängelse?

Cannabis
(FB) Bängtråden -06

Cannabis - Cannabisaktivism
(FB) 420 - Marijuana Nationaldag

Censur och yttrandefrihet
(FB) Lars Vilks överfallen under föreläsning i Uppsala

Centralstimulantia
(FB) Monkey dust, på G i Sverige?
(FB) Pundarnas tråd

Cykel
(FB) Vuxna män med cykelhjälm

Dator- och konsolspel / Spel: allmänt
(FB) BF: Bad Company 2
(FB) FlashbackMC - Flashbacks egna Minecraft server!

Dator- och konsolspel / Spelrelaterat
(FB) Flashback Open Tibia

Ekonomi: övrigt
(FB) Beställa på faktura trots betalningsanmärkningar 2017
(FB) Pensionsmyndigheten på Flashback

Erotik och sexualitet
(FB) Människor ni skulle vilja knulla med, men aldrig skulle våga erkänna för era vänner..

Fildelning
(FB) Oink sabbat!
Citera
2019-09-05, 17:49
  #2
Administrator
admins avatar
Flashback / Klagomål och kritik
(FB) Sover alla ... snart är det slut(och "problem" med laidback/Mod)

Företagsskvaller
(FB) Harikirikorvgubben i gamla stan och hans smygfilmning

Hemelektronik, ljud och bild Övrig hemelektronik
(FB) Montera dold mikrofon i exfrugans bil
(FB) Mellandagsrean 2012 (notera: hemelektronik, ljud och bild! /Mod)

Humor
(FB) Vad har ni fått med er hem på fyllan?
(FB) Vad är det mest random du har i ditt rum?

Integration och invandring
(FB) Vad gör man med halvblattar då?

IT-säkerhet / IT-säkerhet: allmänt
(FB) SDs medlemsregister hackad, hur extrahera?
(FB) Se facebook bilder utan att vara vän?
(FB) Stor bugg i facebook
(FB) Anonymous hackar US militären
(FB) 4chan hackad
(FB) Blondinbella.se - Hackad
(FB) Anonymous Hotar Att Hacka Facebook
(FB) Katrin Zytomierskas blogg hackad x)
(FB) Vad har hänt med Skype?
(FB) Present till första bästa person (username och pass till basshunter på lunarstorm)
(FB) Jävlas med Spotifys Topplista
(FB) Kungarna av tylösands deltagares mejl - va kan man göra för kul?
(FB) Hamsterpaj.net hackad
(FB) Snapchat/snapsave hackat inatt
(FB) Swedbank hackat?

Jämställdhet och diskriminering
(FB) Heffaklump nekad åktur på liseberg! Dagens snyftis
(FB) Tjock människa känner sig kränkt - Fick inte åka Balder

Konspirationer och alternativa teorier / 911
(FB) Aldrig förr har en skyskrapa rasat såsom WTC

Kändisskvaller
(FB) Bloggerskan Kissie polisanmäld

Laidback
(FB) Flashbacksmedlemmar kan erövra ett land.
(FB) Vad gör du just nu?
(FB) Vi som inte kan sova
(FB) Skulle du X för Y kronor?
(FB) Stad som börjar på sista bokstaven i föregående stad
(FB) gissa förnamnet på den ovanför.
(FB) Roger Persson - Här har du ditt liv!

Länktips - Övrigt
(FB) Webomröstning med Flashback!?
(FB) Någon tar mina bokstäver

Matlagning och metoder
(FB) Blandade sås i cementblandare

Medier och journalistik
(FB) Chattråd för medias livebevakning av upploppen i Stockholms förorter.

Musik Musik: allmänt
(FB) Avicii Tim Bergling död,,,
(FB) Feedback sökes =)

Musik / Egen musik: feedback
(FB) Revolutionerande tung hiphop låt!

Musik / Musik: listor, rekommendationer och omröstningar
(FB) Musik du gillar men inte vill stå för

Narkotikapolitik
(FB) Färre dör av opioder efter cannabislegalisering

Opiater och andra opioider
(FB) Heroin FAQ (Arkiverad)

Poker, spel och dobbel
(FB) dagliga rapporter/ hur mycket vann ni respektive forlorade

Poker, spel och dobbel / Speldagböcker
(FB) In My Mind
(FB) Jag vann just 8,7 miljoner kr

Politik: inrikes
(FB) SD vill bilda regering med M - är det möjligt? vad blir konsekvenserna?
(FB) Problem med regeringsbildningen - Vänsterpartiet i opposition
(FB) Valvakan 2010 här på FB (Tråden papperskorgas efter valet /Mod)

Politik: inrikes / Partier och partipolitik
(FB) SD tokrusar i opinionsmätningar efter skandalen.

Politik: utrikes
(FB) Kosovoalbansk representant i Haag: Kosovos självständighet är permanent
(FB) Kosovo, världens yngsta stat!!
(FB) Varför hatar bosniaker serber från Serbien?

Privatekonomi
(FB) Skuldsanering. Faan vad jag hatar......

Radio och Podcast
(FB) Par ska knulla live i Rix FM

Relationer och samlevnad / Relationer och samlevnad: allmänt
(FB) Relation med psykfall.
(FB) hur mycket tänker tjejer på killens penis längd?

Relationer och samlevnad / Relationsakuten
(FB) Jag har ljugit bigtime - Hur fan ska jag reparera detta?

Religion
(FB) Ställ frågor till en muslim.

Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum
(FB) Terra och knäcka knarkare!
(FB) Fråga Dvärgen
(FB) Gävlebocken 2009

Språk
(FB) Neger. Inte ett vanligt ord.

Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur
(FB) Sveriges Badhus

Subkulturer och socioekonomiska livsstilar
(FB) Varför hatar alla Hipsters?

Systemutveckling / Webbutveckling och javascript
(FB) Newb fråga

Tatuering och piercing Piercing och body modification
(FB) Vill du ha hjälp med att hitta motiv 4.0? Be om hjälp här!

Träning, kost och kosttillskott / Träningsjournaler och medlemsbilder
(FB) *Et96Alhe TräningsDagbok*

Utbildning och studier
(FB) Antagningen höstterminen 2012 -- här vakar vi tillsammans | DEN ENDA CHATTRÅDEN
(FB) Vad blev ni antagna till HT 2008?
(FB) Antagning vårterminen 2014 -- här vakar vi tillsammans | DEN ENDA CHATTRÅDEN
(FB) Den stora "Jag kom in!"-tråden (för ryggdunkande och gratulationer) - antagning 2010
(FB) Nationella Prov Svenska 3

Övrig sport / Övrig sport: eventprat
(FB) Livescore !

Övriga dator- och IT-diskussioner
(FB) Vad har hänt med Existenz.se

Övriga droger
(FB) drogport.net (Inget tiggande om invites)

Arkiverade forum:

Evighetsdiskussioner [arkiverad version]
(FB) Den Stora Quiz-Tråden
(FB) Vad är ni sugna på just nu?
(FB) Dom tre senaste filmerna ni sett!
(FB) Prison Break Quiz

Flashback Lounge
(FB) Vilket ord tänker du på ?

OS London 2012
(FB) Den stora tråden om London-OS (chattråd!)

admin
Citera
2019-09-05, 17:52
  #3
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Har kvaliteten på trådarna i Papperskorgen blivit för hög?
Skickar vi för många trådar till Papperskorgen?

Jag har under de senaste två veckorna granskat trådarna som kastats i Papperskorgen, och även flyttat tillbaka ett hundratal trådar som jag anser har hamnat där felaktigt.

Under arbetet har jag också försökt att förstå varför trådarna jag nu flyttat tillbaka, hamnat där från början. Det finns flera skäl, men den främsta orsaken är enligt mig avsaknaden av en tydlig konsensus. Det har inte funnits några klara och tydliga riktlinjer för moderatorerna när en tråd ska kastas i Papperskorgen. Istället har alla fått gå lite på känsla.

När jag började titta närmare på problemen kring Papperskorgen så hade jag en ganska klar bild gällande var gränsen bör gå. Jag insåg dock snabbt att problemet inte riktigt vars så enkelt som jag från början trodde.

Jag upptäckte bl.a. flera nya problem som också behöver åtgärdas. Problemet med för många samlingstrådar är enligt mig det mest akuta, och något jag också planerar att gå till botten med. Samtidigt så insåg jag att det finns betydligt fler samlingstrådar av värde än jag från början trodde. Problemet med samlingstrådarna (vilket även inkluderar de bra samlingstrådarna - men som i vissa fall är svåra att hitta) gör att onödigt många trådar idag hamnar i Papperskorgen. Det är därför - både för medlemmar och moderatorer - viktigt att även problemet med samlingstrådarna får en lösning.

Så även om jag under lång tid varit en kraftfull motståndare till samlingstrådarna, så är inte lösningen så enkel som att bara stänga dem. Många av dem fyller en funktion, och jag planerar att återkomma om detta. Men först vill jag angripa Papperskorgen.

Papperskorgen är en plats där vi kastar trådar som håller för låg kvalitet. En plats för skräptrådar och rent trams. Att besöka Papperskorgen ska vara en påminnelse av varför forumet behöver moderatorer. Inte vara en plats där man hittar guldkorn och kvalitetstrådar.

(FB) Roligt läsa papperskorgen? Jag kan inte vara ensam?

Missförstå mig inte. Så himla hög kvalitet är det inte i Papperskorgen. Problemet är bara att kvaliteten inte heller är så anmärkningsvärt låg. Att den som kollar runt där även hittar mängder av bra och intressanta trådar. Och så ska det ju inte vara. Men jag börjar med att ge några exempel på skräptrådar i Papperskorgen.

(FB) Negerprutt incoming!!!
(FB) alla admins är skit
(FB) Anders Borgs sensuella dikt (PS: SUG MIN KUK!!!!!!!!!)
(FB) Flashbacks papperskorg
(FB) Edit.
(FB) Slicka fetta
(FB) /////radera
(FB) Datorspel är kul
(FB) Torka slidan
(FB) ta Bort

Dessa tråder fyller ingen funktion, och är alla bra exempel på varför vi har en Papperskorg. Men vad händer om vi slänger för många trådar? När en trådstart med för låg kvalitet alltid skickas till Papperskorgen. Det är tur att inte alla trådar med för kvalitet har hamnat i Papperskorgen.

(FB) Hahaha *LOLL* Kolla den här jävla dromedaren, fyfan vad han drar på! *ASGARV!!!*
(FB) Kalle Anka tar syra och tänker på bajs.
(FB) Köpa en panda?
(FB) Jag har snott två renar
(FB) Shakademus och hans CV (Sammanslagen tråd)

En av de trådar som hamnade i Papperskorgen var (FB) Jag har ljugit bigtime - Hur fan ska jag reparera detta?. Jag upptäckte tråden genom podden Flashbang, och ett avsnitt ("Misstag") som innehåller en uppläsning av samma tråd. Tråden startades den 29 maj 2008, och kastades tre månader senare i Papperskorgen. Den hade vid tillfället 874 inlägg, och blev åtta år senare inläst som ett eget poddavsnitt. Detta skickade vi till Papperskorgen, där tråden låg till för bara några dagar sedan. Den har nu flyttats tillbaka till 'Relationer och samlevnad '.

För någon månaden sedan så lyfte jag upp två trådar som Avicii startat. Utländska sidor länkade till trådarna. Då kastades trådarna plötsligt i Papperskorgen. En av dem 12 år efter att den startats.

(FB) Feedback sökes =)
(FB) Newb fråga

IDG uppmärksammade att "på internetforumet Flashback började det i går diskuteras att det finns en bugg på Facebook som gör det möjligt att läsa andra användares privata meddelanden", och länkade till tråden. Samma tråd som Flashback kort därefter kastade i Papperskorgen.

Jag hittade en tråd med över 1300 inlägg, som var aktiv i över sex år, som kastats i Papperskorgen. En annan tråd, med närmare 15 000 inlägg, flyttades också i Papperskorgen.

De flesta trådar jag uppmärksammar i den här trådstarten är äldre trådar. Ofta hanterade av moderatorer som inte ens är kvar som moderatorer. Jag vill vara tydlig med att denna tråd inte är skapad i syfte att kritisera någon enskild moderator. Faktum är att jag inte har till syfte att kritisera någon alls. Utan regler, så agerar man utifrån vad man tror är bäst. På vägen har vissa saker spårat ut, och nu är det dags att åtgärda dessa problem.

Att posta ett inlägg där jag lovar förbättring är enkelt. Men det räcker inte. Jag tycker att vi bör vara öppna och berätta vad som gick fel. Så därför väljer jag att nedan redovisa samtliga trådar jag flyttat tillbaka från Papperskorgen.

Papperskorgen har över en kvarts miljon trådar, och över 2,6 miljoner inlägg. Om ni hittar någon tråd i Papperskorgen som ni anser flyttats dit felaktigt, så får ni gärna uppmärksamma mig. Mitt nästa projekt blir att gå till botten med samlingstrådarna.

(FB) Stora samlingstrådar dödar diskussionerna på Flashback
(FB) Låtsas-mods hämmar diskussionen med länkar till samlingstrådar
(FB) Sammanslagna trådar (Trådar sammanslagna / Mod)

Trådar som flyttats från Papperskorgen:

Alkohol
(FB) Stora folkölstråden - Sammanfogad tråd/mod
(FB) Dricka ensam (sammanfogad tråd)
(FB) Dricker ni mjölk till maten?
(FB) Mesta Ni Har KnÄckt?
(FB) En kväll åt helvete - Idiot med dåligt ölsinne.

Arbetsliv och arbetsmarknad
(FB) Tråden för oss som hellre lever på bidrag än att löneslava. Hur ser dagen ut?

Astronomi och rymdfart
(FB) Kommer vi någonsin att hitta liv i universum

Bitcoin och andra virtuella valutor
(FB) Bitcoin påväg ner kraftigt , fynda eller vänta ?

Brott och brottsbekämpning
(FB) Hur har folk råd att knarka i fängelset?
(FB) Östersund - Vem är djursexkvinnan?
(FB) Har ni suttit i fängelse?

Cannabis
(FB) Bängtråden -06

Cannabis - Cannabisaktivism
(FB) 420 - Marijuana Nationaldag

Censur och yttrandefrihet
(FB) Lars Vilks överfallen under föreläsning i Uppsala

Centralstimulantia
(FB) Monkey dust, på G i Sverige?
(FB) Pundarnas tråd

Cykel
(FB) Vuxna män med cykelhjälm

Dator- och konsolspel / Spel: allmänt
(FB) BF: Bad Company 2
(FB) FlashbackMC - Flashbacks egna Minecraft server!

Dator- och konsolspel / Spelrelaterat
(FB) Flashback Open Tibia

Ekonomi: övrigt
(FB) Beställa på faktura trots betalningsanmärkningar 2017
(FB) Pensionsmyndigheten på Flashback

Erotik och sexualitet
(FB) Människor ni skulle vilja knulla med, men aldrig skulle våga erkänna för era vänner..

Fildelning
(FB) Oink sabbat!

Relationer och samlevnad / Relationer och samlevnad: allmänt
(FB) Relation med psykfall.
(FB) hur mycket tänker tjejer på killens penis längd?

Där är det klockrent
Citera
2019-09-05, 17:59
  #4
Medlem
sebnies avatar
Jag förstår problemet, och det är i stort sett omöjligt att lösa, med så många moderatorer så är det omöjligt att få konsensus.

Jag funderar lite på om inte problemet skulle kunna lösas med AI? Om man kunde träna en bot på att kunna ta de "värsta skräptrådarna" och papperskorga + varna automatiskt, och kanske t.om. automatisk avstängning vid för många skräptrådar på kort tid. (så får man bort problemet med att sådana som saboterar forumet får "leva lite för länge" innan omröstningen i outlaw är klar eller att admin loggat in o KFK/1.07:at användaren)
Jag tror det är liksom dags att flashback ersätter typ kanske åtminstonde till en början, 25% av modsen av en bot, och sedan låter boten bli bättre och bättre. Tillslut kanske boten blir så bra att varje forum kan klara sig med 1-2 moderatorer som tar gränsfallen som boten skickat till moderatorn (kalla det för Bot-RP).

Det som är det knepiga är vid regelförändringar, då kan det bli ett ganska stort jobb att behöva träna om boten för de buckets som just de reglerna innefattar. Så man kanske måste då försöka fixa en riktigt stark grund till regelverket som typ nästan är "skrivet i sten" och sedan kan småförändringar göras bara, som är lätta att träna in i boten.

Då skulle man kunna ha hårdare riktlinjer för moderatorer när det gäller papperskorgen, har inte boten tagit en viss skräptråd så kan det finnas anledning till det.
__________________
Senast redigerad av sebnie 2019-09-05 kl. 18:08.
Citera
2019-09-05, 18:00
  #5
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Låter bra.

I så fall vill jag ha upprättelse för min tråd. Den kastades i PK bara för att den låg fel delforum. Ingen annan orsak.

(FB) Tips på serier som är bra hela vägen - inte bara de första avsnitten

50 inlägg och en aktiv diskussion med hög standard.
Citera
2019-09-05, 18:02
  #6
Medlem
Knucklehugss avatar
Ja klart är att det finns tvivelaktiga mods inom Flashback som hellre papperskorgar många intressanta trådar som kan med enkelhet bakas in i befintliga trådar.

Och bara för att ett visst ämne håller för låg klass för dig betyder inte det att det håller för låg klass för oss andra som tvärtom finner det intressant.
Citera
2019-09-05, 18:04
  #7
Medlem
HermanSermans avatar
Länge leve admin! Bra initiativ till "uppdrag granskning" av papperskorgen. Dock skall man ju inte glömma antalet trådar som är bajs och trams redan då de skapas.

Då många inte har tillgång till LAIDBACK och dess funktion "chattråd", så bör ju vissa trådar med enklare och mer akuta frågeställningar få finnas kvar tills det uppfyllt sitt syfte, istället för att snabbt avfärdas av paragrafryttare (moderatorer och låtsasmoderatorer) som snabbt avfärdar och förlöjligar TS med att "det finns redan 7000 trådar med samma fråga/ämne". Det är inte SÅ lätt att inse/förstå det om man är relativt ny på forumet.
Citera
2019-09-05, 18:07
  #8
Avstängd
MaxVSydows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Låter bra.

I så fall vill jag ha upprättelse för min tråd. Den kastades i PK bara för att den låg fel delforum. Ingen annan orsak.

(FB) Tips på serier som är bra hela vägen - inte bara de första avsnitten

50 inlägg och en aktiv diskussion med hög standard.
Följde du rutinerna för att klaga då? Du postade i filmforumet om serier så den kanske inte borde ha kastats utan flyttats?
Citera
2019-09-05, 18:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Låter bra.

I så fall vill jag ha upprättelse för min tråd. Den kastades i PK bara för att den låg fel delforum. Ingen annan orsak.

(FB) Tips på serier som är bra hela vägen - inte bara de första avsnitten

50 inlägg och en aktiv diskussion med hög standard.
Jo den borde ha flyttats till tv-forat istället där mod tyckte den hörde hemma.
Citera
2019-09-05, 18:13
  #10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
Följde du rutinerna för att klaga då?

Ja, jag pm:ade moderatorn. Moderatorn sa att jag skulle starta en ny och exakt likadan tråd i rätt delforum vilket kändes otroligt löjligt. Jag startade också en klagotråd, men inget hände.


Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Jo den borde ha flyttats till tv-forat istället där mod tyckte den hörde hemma.

Ja, jag tyckte också det, med tanke på att det var en vettig diskussion. Men jag fick istället en varning och så ned i Papperskorgen.
Citera
2019-09-05, 18:16
  #11
Medlem
Flashback är inte vad det brukade vara - just på grund av hur forumet modereras. Idioter, trollare och tramsare, så som mig själv, har det alltid funnits.

Skillnaden är att man i stället för att moderera börjat att påverka och censurera vad som får sägas, och hur det får sägas - kopplet om användarna hålls kort i någon slags eftersträvan om att FB ska vara någon slags faktakälla på hög akademisk nivå. I vart fall är det så det upplevs.

Ett symptom (av många) är just dessa papperskorgade trådar. Hur var det med yttrandefriheten nu? Problemet är i grunden långt mer fundamentalt. Och FB förlorar på det.

Uppskattar att en vindpust av sans blåser förbi, men strömmen går tyvärr fortfarande i fel riktning.
Citera
2019-09-05, 18:31
  #12
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Låter bra.

I så fall vill jag ha upprättelse för min tråd. Den kastades i PK bara för att den låg fel delforum. Ingen annan orsak.

(FB) Tips på serier som är bra hela vägen - inte bara de första avsnitten

50 inlägg och en aktiv diskussion med hög standard.

Mycket märkligt förfarande. I stället för att ta sig tiden att skicka tråden i pk skulle ju mod lika gärna kunnat ha flyttat den till rätt delforum. Tidsåtgången torde ha varit densamma.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback