Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-12-01, 14:08
  #1
Medlem
Bytte till deras 2.0-SIM under tvång då mitt gamla slutade fungera. Nu fungerar varken internet eller tiden/datum (android), och jag kan fan inte ens ändra datum/tid då jag inte tycks ha inställningar för det (går till klockan, verkar bara gå att ändra via nätverksanslutning vilken jag då saknar).

Blir så jävla trött på dem. Någon som haft eller har samma problem och lyckats lösa det? Redan försökt med allt som tipsas om i videoklippen här: https://faq.vimla.se/hc/sv/articles/...ch-MMS-Samsung

Hatar Vimla, men har knappt ork att palla byta operatör. Horungar.

SMS fungerar inte heller, inte provat ringa än.
__________________
Senast redigerad av Anamnemesis 2019-12-01 kl. 14:11.
Citera
2019-12-01, 14:27
  #2
Medlem
NewsFlashss avatar
Bara en kontrollfråga, då du uppger att du har fått ut nytt simkort maa att ditt gamla slutat fungera, men du har väl aktiverat det nya simkortet efter att du satte in detsamma i mobilen?

https://forumet.vimla.se/topic/759/aktivera-simkort/5
Citera
2019-12-01, 14:36
  #3
Medlem
Kontakta deras utsökta 24/7.

Eller just det.
De har väl ingen support värd namnet har jag jag för mig.
Citera
2019-12-01, 14:37
  #4
Medlem
1000001s avatar
Har du bokat tid för aktivering av ditt 2.0 SIM-kort?
Citera
2019-12-01, 18:42
  #5
Medlem
... lite off topic men vad är SIM-kort 2.0?
Citera
2019-12-02, 22:10
  #6
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waxworks
... lite off topic men vad är SIM-kort 2.0?

Telenors lekstuga Vimla har ett helt nytt system, där man måste ha ett nytt SIM-kort för att få vara betalande försökskanin. Väldigt lite fungerar på version 2.0
Citera
2019-12-02, 22:29
  #7
Medlem
S Nubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Telenors lekstuga Vimla har ett helt nytt system, där man måste ha ett nytt SIM-kort för att få vara betalande försökskanin. Väldigt lite fungerar på version 2.0
Vet inte vad du menar att "väldigt lite fungerar". Fick 2.0 för nån månad sedan. Inga problem här. iPhone XR om det nu har nån betydelse.
Citera
2019-12-02, 23:15
  #8
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S Nubben
Vet inte vad du menar att "väldigt lite fungerar". Fick 2.0 för nån månad sedan. Inga problem här. iPhone XR om det nu har nån betydelse.

Då är du bara att gratulera!

Kolla annars på Telenors Vimla-forum, t.ex. denna tråd

https://forumet.vimla.se/topic/3539/...nor-experiment
Citera
2019-12-02, 23:25
  #9
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001
Har du bokat tid för aktivering av ditt 2.0 SIM-kort?
Aktiveras inte kortet automatiskt när man starar luren?
Citera
2019-12-03, 00:26
  #10
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Aktiveras inte kortet automatiskt när man starar luren?

Nej inte på 2.0
Citera
2019-12-05, 12:09
  #11
Medlem
UncaScroogies avatar
När man läser på Telenors Vimla-forum, ser det ut som de har tappat den mesta kontrollen över sin "produkt"

Helt obegripligt att de kan vara så impompetenta. Samtidigt lite fascinerande att Telenor faktiskt har några Vimla-kunder kvar!

Telenor är ju en av värlens största operatörer. De borde kunna bättre, kan man tycka. Men vad det gäller Vimla, verkar Telenor ha tappat kontrollen rejält. Man skulle ju kunna tro att de har någon form av kvalitetskontroll, men...
Citera
2019-12-06, 22:53
  #12
Medlem
bredbarens avatar
När man läst på Telenors Vimla-forum så verkar det mesta brakat nu den senaste veckan.

Finns de kvar efter jul?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback