Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-03, 20:43
  #1
Medlem
Sjokorts avatar
Är inne på att köpa en ny laptop och tänker mig då Surface book 2, 13,5". Vill ha en 2-in-1 och just nu har de rabatt på denna modellen. Den ligger på 13k med följande specifikationer:

CPU: Intel Core i5 8:e gen. 8350U / 1.7 GHz
RAM: 8GB
Grafik: Intel UHD Graphics 620
256 GB SSD

Jag ska i stort sett bara använda den till mediakonsumtion, läsa och skriva på. Gör alltså inget avancerat, men vill ha en 2-in-1. Det som gör att jag drar mig något från att köpa den är att den kommer en ny modell om några månader - dock kommer den att kosta alldeles för mycket troligtvis. Denna modell ligger egentligen på 18k, men är alltså nu nedsatt, varför jag också funderar på att köpa den Vad tycker ni om den? Någon som kanske har en själv?
Citera
2020-03-04, 06:53
  #2
Medlem
GoUoDs avatar
Vill bara upplysa om att detta troligtvis är "för-rean", och att större pris-drop kommer.
Citera
2020-03-04, 11:37
  #3
Medlem
1000001s avatar
Det finns betydligt mer prisvärda 2-in-1 med den nyaste hårdvaran om du nu inte verkligen vill ha en detachable.
Citera
2020-03-04, 12:17
  #4
Medlem
Sainsburyss avatar
Jag har inte precis den, men jag har en Surface Pro 3.
Det är nog första datorn i mitt liv som jag har köpt och som faktiskt håller, som inte blir 95% segare med tiden. Jag kan idag, sju år senare fortfarande använda datorn utan att den är så sjukt seg. Jäkligt bra måst jag säga!

Ingen PC eller MAC har varit så bra förut (vad jag har haft), och jag kan tänka mig att Surface Book 2 håller samma kvalité om man bara ska surfa lite samt det du skrev.

Innan så har mina datorer varesig de gäller PC elle MAC enbart hållit ett par år innan jag var tvungen att skaffa nytt.
Batteriet är inte lika bra nu som då, men fortfarande jäkligt bra.

Jag är riktigt nöjd, och min nästa Win-dator kommer bli en till ur "Surface"-serien.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback