Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-04-05, 22:41
  #1
Medlem
Många sk. preppers är väldigt öppna med vilka dom är och gör inga försök att va anonyma.
Finns det inte nån som hittar deras adresser och märker ut på en karta ..Sen efter en total samhällskollaps är det bara att åka och avrätta dom och ta deras skit.
Det bästa att lagra verkar va stora mängder bränsle, och ha en bensinsnål pickup + handeldvapen.. Sen bo i ganska nära där "prepping" är populärt och många med stora lager redan har avslöjat sin position ..
Citera
2020-04-05, 22:43
  #2
Medlem
Jo det kan vara ganska dumt kan jag tycka. Men man kan också göra så för att nå ut till andra preppers och skapa nätverk.
Citera
2020-04-05, 22:55
  #3
Medlem
Men nu kan vi köpa det mesta i butik igen . Minus handsprit. Så varför skulle någon ge sig på sk preppes? Alla kan ju nu köpa allting i butik.

Du nojar och larvar dig . Lägg ned det . Det är överspelat nu.
Citera
2020-04-05, 23:25
  #4
Medlem
Blir det kollaps på riktigt så kommer preppers givetvis bli rånade och mördade.

Era hagelbössor och rävsaxar kommer inte räcka till alla hungriga människor.
Citera
2020-04-05, 23:26
  #5
Medlem
Stoegers avatar
För riktiga preppers är deras regel nummer 1: Håll käften om var, vad och hur mycket man har.
Precis just av anledningen att om några andra vet om det, ser eller hör talas om det, så kommer dom obönhörligen att försöka lägga beslag på det om det blir nöd/krisläge, och ganska troligt med dödligt våld.

På samma tema, när det gäller sin BOB, den ska se normal och alldaglig ut, och inte camoflagefärgad eller "Tacticool".
För om man drar runt på sin flashiga tacticoola BOB, så kommer folk att se den då den sticker ut som en mosad blodig tumme, och då kommer garanterat någon/några tycka: "Han där har grejjer vi behöver, den där väskan ska vi ta ifrån honom!".

Men naturligtvis kan inte blöjpreppersena hålla sig ifrån att skryta om allt dom har, dom får skylla sig själva när "zombiesarna" kommer och dödar dom och tar allt.

Kort sagt, när det gäller prepping: Den som skryter riskerar att bli rånad på allt, och sannolikt även dödad.
Citera
2020-04-06, 00:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Men nu kan vi köpa det mesta i butik igen . Minus handsprit. Så varför skulle någon ge sig på sk preppes? Alla kan ju nu köpa allting i butik.

Du nojar och larvar dig . Lägg ned det . Det är överspelat nu.
haha jag pratar om när det inte finns några butiker längre ..
Citera
2020-04-06, 00:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoeger
För riktiga preppers är deras regel nummer 1: Håll käften om var, vad och hur mycket man har.
Precis just av anledningen att om några andra vet om det, ser eller hör talas om det, så kommer dom obönhörligen att försöka lägga beslag på det om det blir nöd/krisläge, och ganska troligt med dödligt våld.

På samma tema, när det gäller sin BOB, den ska se normal och alldaglig ut, och inte camoflagefärgad eller "Tacticool".
För om man drar runt på sin flashiga tacticoola BOB, så kommer folk att se den då den sticker ut som en mosad blodig tumme, och då kommer garanterat någon/några tycka: "Han där har grejjer vi behöver, den där väskan ska vi ta ifrån honom!".

Men naturligtvis kan inte blöjpreppersena hålla sig ifrån att skryta om allt dom har, dom får skylla sig själva när "zombiesarna" kommer och dödar dom och tar allt.

Kort sagt, när det gäller prepping: Den som skryter riskerar att bli rånad på allt, och sannolikt även dödad.
va det jag misstänkte.
Citera
2020-04-06, 05:32
  #8
Medlem
Cannibalizations avatar
Så ska man såklart inte göra.

Men de är väl "facebook-skadade" och vill ha en klapp på axeln och lite gillande kommentarer när de gör något.

De tar kanske inte det hela på allvar fullt ut?
Citera
2020-04-06, 05:39
  #9
Medlem
DaChiefs avatar
Ja, men om de är smart har de en backup plan.

De kan tillhöra en tribe eller religiös grupp som är som en miniarm’e. Tränar skytte och även militära taktiker, attack, försvar. Om det är i Usa har de säkerligen mycket gevär och annat.
Vid en katastrof kommer de antagligen förflytta alla sina saker till ett compound som är strategiskt placerat med tanke på mat etc. Även ur övervaknings och försvarssynpunkt.

Det innebär alltså att man som ensam opreppat mongo kommer ha stora besvär om man vill ta deras saker.
Det enda de behöver göra är att skjuta zombier som kommer för nära några månader och sen är de bara dem, militärer, jägare och naturfolk kvar på planeten.
Att folk tror de kan överleva ett matdrömsscenario genom att råna andra är ungefär som att knulla utan kondom. Man vill bara trycka in kuken lite och ska sätta på kondomen sen. Och så oj glider hela in så det är bara att fortsätta.
Dvs kortsiktig rationalism och förvanskning av verkligheten så man slipper slösa energi på att skrida till handling just nu.

Ni som säger att ni ska råna preppers, har ni ens rånat någon på riktigt? Och om ni inte har tränat er i det så har säkerligen en prepper som jag tränat tonvis med kampsport, vapenträning och har inga problem med att skada dig dödligt om jag finner det lämpligt.
__________________
Senast redigerad av DaChief 2020-04-06 kl. 06:05.
Citera
2020-04-06, 06:13
  #10
Avstängd
scoremaxs avatar
”Anonymitet är det bästa skyddet”

Med tanke på den senaste tidens inlägg inte minst här på forumet, som verifierat just hur många som har ”raidande” som plan A...

Lev ett normalt liv.(så det inte syns utåt vad du sysslar med)

Berätta inte om dina tillgångar.(vissa har väldigt gott minne, och vinnlägger sig AKTIVT om att inhämta information om var det finns vapen och pengar exempelvis.
Citera
2020-04-06, 06:16
  #11
Medlem
Bestbesafes avatar
Det är tjuvarna som kommer dö inte preppers.

Jag vill inte gå in på mer detaljer.

Men är säker på att den som försöker sno här kommer tappa båda benen redan utanför den tiden när det börjar bli knas finns det hemliga traps överallt .
Ni tjuvsvin kommer die.
Vi ser er i kameror som larmar i god tid.
Ni anar inte hur många som siktar på er innan ni ens valt ett hus
LOL

Bäst ni börjar preppa själv.
Glöm det där med sno och skit när svensken blir riktigt förbannad. Och när han har tränat kanske 10-20 år på sin sak, vet varje centimeter i sitt hem som ni inte vet ett skit om.

Hahahah
jag ser tjuvar flyga och dö direkt bara.
Lol

Sen så säger jag inte ens var vi bor.
Har proxy även, email anonym.
Visar inget i sociala medier
endast få viktiga personer vet som är i team
__________________
Senast redigerad av Bestbesafe 2020-04-06 kl. 06:23.
Citera
2020-04-06, 08:24
  #12
Avstängd
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Ja, men om de är smart har de en backup plan.

De kan tillhöra en tribe eller religiös grupp som är som en miniarm’e. Tränar skytte och även militära taktiker, attack, försvar. Om det är i Usa har de säkerligen mycket gevär och annat.
Vid en katastrof kommer de antagligen förflytta alla sina saker till ett compound som är strategiskt placerat med tanke på mat etc. Även ur övervaknings och försvarssynpunkt.

Det innebär alltså att man som ensam opreppat mongo kommer ha stora besvär om man vill ta deras saker.
Det enda de behöver göra är att skjuta zombier som kommer för nära några månader och sen är de bara dem, militärer, jägare och naturfolk kvar på planeten.
Att folk tror de kan överleva ett matdrömsscenario genom att råna andra är ungefär som att knulla utan kondom. Man vill bara trycka in kuken lite och ska sätta på kondomen sen. Och så oj glider hela in så det är bara att fortsätta.
Dvs kortsiktig rationalism och förvanskning av verkligheten så man slipper slösa energi på att skrida till handling just nu.

Ni som säger att ni ska råna preppers, har ni ens rånat någon på riktigt? Och om ni inte har tränat er i det så har säkerligen en prepper som jag tränat tonvis med kampsport, vapenträning och har inga problem med att skada dig dödligt om jag finner det lämpligt.

Tja, några skulle säkert ha lyckats, då det finns preppers som förbereder för allt UTOM att kunna "SLÅ FI", vilket för mig är helt obegripligt.

Man behöver ha ett visst våldskapital för självskydd även i ett fungerande samhälle, och dessa vill inte ha det i SHTF-scenarion.

Generellt skulle jag dock säga att dom som Istället för att bry sig om att lägga upp ett litet förråd för några ynka kronor, inbillar sig att det är en lätt sak att gå in och döda en annan människa för förråd inte tillhör dom Brightaste.


Jämför gärna med den här Mensa-tråden, den är underhållande:

(FB) Hur kommer man åt preppers matförråd i en krissituation
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback