Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-01, 16:19
  #1
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...pplands-vasby/

Citat:
30 april 19:57, Polisinsats/kommendering, Upplands väsby

I samband med att flera polispatruller arbetar med att förhindra streetrace, försöker en förare preja en motorcykelpolis.

När polisen hade en insats i norra länsdelarna i syfte att förhindra streetrace skulle en av streetrace-bilarna stoppas för kontroll. Föraren av bilen vägrade att stanna och bland annat en motorcykelpolis och polishelikopter följde efter fordonet.

I samband med förföljandet försökte föraren av streetrace-bilen att preja motorcykelpolisen av vägen. Dock utan att lyckas. Föraren körde vidare och stannade bilen i närheten av Fornboda där han kunde gripas.

Föraren som visade tecken på drogpåverkan och hade en så kallad Tazer (elchockvapen) på sig är misstänkt för försök till grov misshandel, brott mot vapenlagen och drograttfylleri.

Motorcykelpolisen skadades inte fysiskt vid händelsen.

Uppdatering 1 maj 10:30

Den gripne personen är anhållen misstänkt för försök till grov misshandel.

Vet någon mer om händelsen?
Citera
2020-05-01, 16:34
  #2
Medlem
Ska visst vara denna kända bil som varit ute !Whiplash Camaron

Vem som kört är ej klart ännu men finns trådar både på Facebook och sen info på Instagram
Citera
2020-05-01, 16:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
Ska visst vara denna kända bil som varit ute !Whiplash Camaron

Vem som kört är ej klart ännu men finns trådar både på Facebook och sen info på Instagram
Va? Bostics gamla husvagnsdragare?!?

Länka lite är du snäll!
Citera
2020-05-01, 16:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Va? Bostics gamla husvagnsdragare?!?

Länka lite är du snäll!

Sök på detta på Facebook ! WHIPLASH CAMARO & FRIENDS

Sen finns det länkar i tråden också
Citera
2020-05-01, 16:52
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Va? Bostics gamla husvagnsdragare?!?

Länka lite är du snäll!

Stämmer, och den som körde skall vara en välkänd profil inom streetrace som kört en duster innan.
Mat*s B*rg
Citera
2020-05-01, 16:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lgswe
Sök på detta på Facebook ! WHIPLASH CAMARO & FRIENDS

Sen finns det länkar i tråden också
Tack, jag hittade nyss och såg att Bostic själv skrivit att det är gamle Whiplash och vem som kört.

Helvete vilket jävla rövhål. Jag är så jävla trött på den här förbannade jävla gangsta-skiten som nästlat sig in i svensk streetracing. Pundande jävla pack som hatar poliser mer än de älskar bilar. Allt var inte bättre förr men streetracingen var definitivt det.
Citera
2020-05-01, 16:59
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Tack, jag hittade nyss och såg att Bostic själv skrivit att det är gamle Whiplash och vem som kört.

Helvete vilket jävla rövhål. Jag är så jävla trött på den här förbannade jävla gangsta-skiten som nästlat sig in i svensk streetracing. Pundande jävla pack som hatar poliser mer än de älskar bilar. Allt var inte bättre förr men streetracingen var definitivt det.

Är ju en gammal välkänd Streetracing-profil som skall ha kört..
Ma*ts B*rg..
Citera
2020-05-01, 17:20
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frantzen
Är ju en gammal välkänd Streetracing-profil som skall ha kört..
Ma*ts B*rg..
Jag vet vem det är, han var veteran redan när jag började. Ännu desto jävligare i mina ögon.
Jag håller lite öppet för att anklagelsen om drograttfylleri kan vara bullshit, han kan nog uppfattas som lite flöddrig om han är uppstressad. Men han kunde gett fan i att försöka preja en snut. Och han kunde kraschat sin egen bil istället för grabbens. Och varför i helvete ha med sig en jävla tazer?

Jag trodde helt klart när jag läste artikeln att det var någon tjackad 22-åring med hoodie i en ebay-boostad S2 och att det handlade om "streetracing" snarare än streetracing. Jag är helt klart besviken när man inte ens kan lita på the good ole boys längre.
Citera
2020-05-01, 17:41
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag vet vem det är, han var veteran redan när jag började. Ännu desto jävligare i mina ögon.
Jag håller lite öppet för att anklagelsen om drograttfylleri kan vara bullshit, han kan nog uppfattas som lite flöddrig om han är uppstressad. Men han kunde gett fan i att försöka preja en snut. Och han kunde kraschat sin egen bil istället för grabbens. Och varför i helvete ha med sig en jävla tazer?

Jag trodde helt klart när jag läste artikeln att det var någon tjackad 22-åring med hoodie i en ebay-boostad S2 och att det handlade om "streetracing" snarare än streetracing. Jag är helt klart besviken när man inte ens kan lita på the good ole boys längre.

Drograttfylla nämns inte i uppdateringen tydligen..
Men ja, han förstör ju för alla som pysslar med skiten, och framförallt ställer han ju till det för grabben sin som äger bilen..
Men å andra sidan kan man inte beskylla den mannen för att vara den vassaste smörkniven i bestickslådan från början..
Citera
2020-05-01, 17:55
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frantzen
Drograttfylla nämns inte i uppdateringen tydligen..
Men ja, han förstör ju för alla som pysslar med skiten, och framförallt ställer han ju till det för grabben sin som äger bilen..
Men å andra sidan kan man inte beskylla den mannen för att vara den vassaste smörkniven i bestickslådan från början..
Jag känner honom inte utan har bara stött på honom genom gemensamma bekanta vid några tillfällen. Ingen har väl sagt något direkt ont om honom men jag fick väl helt klart vibben av att han inte är en supertrevlig snubbe att ha omkring sig. Lite styv i korken och nedlåtande. Inget han direkt har sagt, mest en vibb jag uppfattade från övriga sällskapet som kände honom.

Vet någon om han är en gammal tjackis? Av det lilla jag träffat honom så skulle han kunna passa in i mallen.
__________________
Senast redigerad av Livsmissbrukare 2020-05-01 kl. 17:58.
Citera
2020-05-01, 18:22
  #11
Medlem
Celles avatar
Finns en del att läsa om Matts Berg på Facebook.
https://www.facebook.com/groups/6247...6654316107575/
Citera
2020-05-01, 19:23
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag känner honom inte utan har bara stött på honom genom gemensamma bekanta vid några tillfällen. Ingen har väl sagt något direkt ont om honom men jag fick väl helt klart vibben av att han inte är en supertrevlig snubbe att ha omkring sig. Lite styv i korken och nedlåtande. Inget han direkt har sagt, mest en vibb jag uppfattade från övriga sällskapet som kände honom.

Vet någon om han är en gammal tjackis? Av det lilla jag träffat honom så skulle han kunna passa in i mallen.

Bara stött på han på nätet, sen hört lite från gemensamma bekanta, självgod är ett frekvent ord för att beskriva han..
Inte hört nåt om pundare, men han har väl säkert nå adhd eller liknande problematik som får han att framstå som lite ”tjackig” 😂
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback