Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2001-07-10, 14:59
  #1
klart det är individuellt och en definitionsfråga, men ändå...

Vilka kan de värsta, grymmaste ((OCH BRA))skräckfilmerna vara..?? Och på olika sätt, det finns ju olika "avdelningar" på det här området.

Dessa borde rankas ganska högt:

DAY OF THE DEAD

EVIL DEAD

PET SEMATORY

CANNIBAL FEROX

THE DEAD PIT

JACOBS LADDER


Själv gillar jag inte italienska skräckisar typ Zombie Flesheaters, Beyond och Phantom of the opera eller vad den heter.
King är nästan alltid bra, fast Romero är ju bra, och Cronenberg ,(känns som jag stavat det fel)

och Nightmare on Elmstreet-filmerna är toppen, fast mera kul, inte så GRYMMA eller ONDA egentligen. Hjälp mig att utveckla den här diskusionen, eller vad det nu är..
Citera
2001-07-11, 12:27
  #2
Medlem
Värsta skräckisarna!

Tycker nästan ingen av filmerna är som du säger grymma!. Det skulle i så fall va CANNIBAL FEROX men nja. Ska mna se "grymma" filmer ska man nog se Man behind the sum 1-3, Guinea Pig 1-6, Traces of death serien + alla andra asian trash filmer. Och jag måste nästan hata dej för att du inte gillar Fulci`s scräck filmer typ: New York Ripper, Dont torture a duckling, Zombie,The Gates of hell (AKA City of the living Dead), The House by the cemetery, & hans mästervärk The Beyond. Men min favorit är nog George A. Romeros Dawn of the Dead film 2 i hans trilogi. Och inte att förglömma Peter Jackson men klassikerna Bad Taste, Dead Alive (AKA Braindead) & Meet the Feebles.
+ Friday the 13th är ju fan så mycket bättre an vad Nightmare on elm street är Jason kommer spöa Freddy i JASON VS FREDDY hehe.


Citera
2001-07-11, 12:54
  #3
Värsta skräckisarna!

Visst, eller Faces of death...
Tror inte Jason tar Freddy...
Dawn of the dead är ju den dära svartvita, överskattad enl. mig.
Men du menade 2:an, och va fan, är inte Fulcís filmer sega, visst läcker musik osv, stora klassiker, men jag gillar dem inte, har sett alla.. Och kom igen, Braindead, Bad taste osv är ju komedier...Isåfall är ju The Brood mycket psykologiskt skräckfylld och hemsk. Asiatiska skräckisar, bla de du nämnt är coola och grymma!
Mer tips tack!
Speciellt bra ställen att beställa från, även illegala filmer inom skräck, typ sick stuff och ritualmord, dödsmisshandlar, illegala fight´s och sån´t vill jag gärna ha tips om..
Citera
2001-07-11, 12:56
  #4
Värsta skräckisarna!

Visst, eller Faces of death...
Tror inte Jason tar Freddy...
Dawn of the dead är ju den dära svartvita, överskattad enl. mig.
Men du menade 2:an, och va fan, är inte Fulcís filmer sega, visst läcker musik osv, stora klassiker, men jag gillar dem inte, har sett alla.. Och kom igen, Braindead, Bad taste osv är ju komedier...Isåfall är ju The Brood mycket psykologiskt skräckfylld och hemsk. Asiatiska skräckisar, bla de du nämnt är coola och grymma!
Mer tips tack!
Speciellt bra ställen att beställa från, även illegala filmer inom skräck, typ sick stuff och ritualmord, dödsmisshandlar, illegala fight´s och sån´t vill jag gärna ha tips om..
Citera
2001-07-11, 17:22
  #5
Medlem
Värsta skräckisarna!

Nej Dawn of the Dead är inte den där a/v filmen du tänker på Night of the Living dead den första i trilogin och Day of the Dead är del 3. + jag vet att Peters filmer är komedier(splatter komedier) men dom räknas till skräck film bland dom som inte vet något om scräck filmer!.

Och du kan ju kolla om du hittar några filmer här http://www.videodrome.nu eller här www.midnight1.com .
Citera
2001-07-11, 17:26
  #6
Medlem
Värsta skräckisarna!

& Faces of death innehåller nästan bara fejkade döds fall eller djur döds fall det suger ju !!!. Traces rockar ju, typ en timma död med death metal i bakgrunden HEHE
Citera
2001-07-11, 20:50
  #7
Värsta skräckisarna!

HELLo everybaddah.
Jag har alla typer av mondo, shockumentärer och udda porr (inom lagens ramar) Är det någon som är intresserad av att köpa/byta så mäjla mäj(voodovideo@hotmail.com)


eller besök denna sida http://www.dreamwater.net/biz/voodovideo/index.html om någon vecka.
Citera
2001-07-12, 11:00
  #8
Värsta skräckisarna!

Jag kommer att tänka på, The Necrofiles, Faces of Gore 1-3, och kanske den grymmaste-värsta filmen som hittills gjorts: Snuff Kill..
Tips på www.bloodyfilms.com
www.sickfers.com
www.fangoria2000.com (och midnight1, som mw tipsade om)
Apropå komedier, finns här inga mer Troma-fans!!?? Troma är toppen, tycker jag iaf!
De skall snart leverera: The Toxic Avanger 4!
"Citizen Toxie", handlar visst om vår vän Toxic Avanger som räddar Tromaville från Toxies Onda tvilling; Noxie!

Andra films som jag inte kommit åt att se ännu, eller inte kommit ut än är:
Hellreiser 5 & 6.., Hellreiser 5: H. Inferno
Hellreiser 6: H. Hellseeker, där supercoola
Pinhead skall medverka mycket mera än i de tidigare Hellreiser. Det är nå´t att se fram emot det!
Självklart ser man även fram emot Freddy vs Jason!
(och Jason X)
Ricky 6 är redan ute, har inte sett den än,
"Realstory" handlar om en tonåring som är satanist-djävulsdyrkare och dras in i en massa sköna saker och ting, skall ha hänt på riktigt, filmen var nära att stoppas - därför att den lär komma att inspirera ungdomar till dyrkan av SATAN och involveranden i ritualer, mässor, blodsoffer och allt.. men, men.., USA är väl nippriga vad det gäller sån´t, myndigheterna där ser ju satanism o djävulsdyrkan i allt som är ett hot liksom. Men Ricky 6 verkar vara mycket sevärd!
Vad kommer mer.., jo, Prison of the Dead, nå´n spansk skräckis om levande döda och vampyrer tror jag det är..
Och för George A. Romero fans; Bruiser, kommer inte ihåg vad den skulle handla om, minns att det verkade bra iaf, blir det säkert - Romero levererar nästan alltid bra! Nu har han ju vilat upp sig länge!
Children of the living dead kommer.., är INGEN fortsättning på living-dead filmerna, helt andra killar som är inblandade i denna film osv.
Cubbyhouse är också en skräckis som jag tror är bra, handlar om demonisk besatthet! - Dock inte i stil med typ Evil Dead... Cubbyhouse lär nog bli bra..

Själv vill jag gärna ha tips om riktigt grymma kampsportsfilmer osv, som är MYCKET annorlunda än mjukis-Jackie osv.
Letar även efter real stuff djävulsdyrkan- offerritualer, Home Made våldsfilmningar osv.
See you!

Citera
2001-07-14, 19:00
  #9
Värsta skräckisarna!

troma ær toppen. katja kean från danmark ska spela med i nya toxic avenger filmen.
Citera
2001-07-16, 12:27
  #10
Medlem
Värsta skräckisarna!

TROMA ROCKAR
Citera
2001-07-16, 20:43
  #11
Medlem
Värsta skräckisarna!

Hellraiser 5: Inferno är skräp. Clive Barker, författaren till boken The Hellbound Heart som Hellraiser baserar sig på och regissören till den första filmen, beklagade sig också över filmen i en intervju och tyckte synd om de som betalt för att se den. Jag köpte den själv när den kom för region 1 och kan bara utfärda en varning.
Citera
2001-07-17, 12:21
  #12
Värsta skräckisarna!

Nejmen vad är detta..?? Det här är ett ämne som borde ta sig snabbt och rejält!
Mera inlägg på "Värsta skräckisarna!", tack!
Vi kan utöka det till kort & gott "skräckisar" istället tycker jag, och inkludera komiska horrorfilms som typ TROMA och Peter Jacksons & PARK..
PARK ja, tex. Streettrash, eller Trick or Treat (tror iaf att den sistnämda är PARK)

5:an visade ju häromnatten en gammal 80-tals goding som iaf jag tycker är jäkligt festlig;
Return of the Living Dead. Det finns del 2 & 3 också (del 4..??)
5:an visar ofta bra skräckisar som duger bra att kolla på..
Annars söker jag en gammal film där Alice Cooper medverkade en kort sekvens som uteliggare, det var en film om Djävulens uppvaknande typ som nå´n grön vätska..,"Antikrist" tog sig även in i drömmar, förhäxade folk osv. Såg den i England när jag bara var litet trettonåring i 1986.., skulle uppskatta mycket om ngn kände igen den och meddelade titeln, vill ha den filmen, inte minst pga en massa minnen som den för med sig...

Jag diggar även starkt (nästan alla) alla Clive Barker´s och Tobe Hooper´s filmer.
Texas Shainsaw Massacre 2 är skojjig tycker jag.. Nå´n som har sett den senaste motorsågsmassakern.., är den bra..??


Ha en bra videonatt på er!

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback