Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-23, 21:19
  #35245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Kollar ni bara på amerikanskt skräp? Det finns en hel värld (nåja) att ösa skräckfilmer ur.

Du ser ju vad vi skriver så det var en oerhört dum fråga. Bidra gärna till tråden istället. Berätta om din skräckfilms-värld.

En jag kan tänka på är REC.
Citera
2021-09-23, 21:29
  #35246
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Du ser ju vad vi skriver så det var en oerhört dum fråga. Bidra gärna till tråden istället. Berätta om din skräckfilms-värld.

En jag kan tänka på är REC.

Det var en högst relevant fråga och undran då ni mest verkar diskutera mainstream skräck från Hollywood som redan ältats i denna tråd till leda. Men ni är såklart fria att göra som ni vill.

Jag har otaliga inlägg i denna tråd, så det känns onödigt att upprepa sig.
Citera
2021-09-23, 21:38
  #35247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Det var en högst relevant fråga och undran då ni mest verkar diskutera mainstream skräck från Hollywood som redan ältats i denna tråd till leda. Men ni är såklart fria att göra som ni vill.

Jag har otaliga inlägg i denna tråd, så det känns onödigt att upprepa sig.

Så jag ska läsa igenom tråden?
Iofs så är det bättre att du håller tyst.
Du kan diskutera dina filmer från Bangladesh nån annanstans.
Citera
2021-09-23, 21:52
  #35248
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Så jag ska läsa igenom tråden?
Iofs så är det bättre att du håller tyst.
Du kan diskutera dina filmer från Bangladesh nån annanstans.

En skräckfilm från Bangladesh hade varit intressantare att diskutera än att dra upp The Shining, It eller Exorcisten för tusende gången i ordningen.

Jag funderar på om jag sett någon skräckfilm från Bangladesh, förmodligen inte. Men Satans Slaves (2017) från Indonesien (same, same but different) var bra. Ovanligt nog var den bättre än förlagan från 70-talet.
Citera
2021-09-23, 21:52
  #35249
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectBed
Nån som har sett Don’t breathe 2?
Rekommenderar ettan.



Bara för att du nämnde Orphan så kollade jag den idag. Över tio år sedan. Riktigt bra. Den kändes ännu bättre nu. Sen har jag kommit till insikten att jag aldrig aldrig aldrig kommer våga adoptera ett barn.



Det är bara att tacka mig för det.

Kanske ska ge den från 1978 en chans.
I spit on your grave-filmerna finns på YouTube.



Stephen King…
The Shining.
Pet Cemetery
IT (1990)
Creepshow kommer jag inte ihåg men det har kommit en ny version.
https://youtu.be/inzsKlVR_N8

Vi ska dock inte måla hela fan på väggen.
Från 2010-talet har vi Insidious 1-3 och Sinister.

En annan bra film jag kom på är Eden Lake.
Bra lista på King-filmer, de håller hög status än. Men jag vetifan vad jag ska tro om den nya Creepshow, såna filmer floppar väldigt ofta dessvärre.

Såg Don't Breathe 2 för någon vecka sedan. Den var bra men långt ifrån lika bra som ettan.
Nu ger sig den blinda gubben iväg och letar upp skurkar och mördar i deras revir. Blev lite väl mycket.

Mycket klokt, den är faktiskt sevärd flera gånger om, med jämna mellanrum. Haha. Nej, den risken är något man inte riktigt vill acceptera.

Jovisst, under tiotalet har det kommit några bra filmer men de är väldigt få. 20-talet har jag verkligen inga förhoppningar om däremot, fyllt av usel konst för usla människor.
Och just Insidiousfilmerna är jag faktiskt inte så förtjust i, men Sinister är helt ok iallafall.

Eden Lake... Jag har fortfarande inte sett den. Fattar inte varför, tror jag har den på DVD här hemma till och med men jag har bara inte haft intresset för den Men den omnämns ofta som sevärd så får väl ge den en chans i natt, om tid finns.

Och bara för att någon nämnde att endast amerikansk skräck nämns, så får jag väl tipsa om Zombi Asu en japansk rulle som alla borde se.
Citera
2021-09-23, 21:54
  #35250
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Kollar ni bara på amerikanskt skräp? Det finns en hel värld (nåja) att ösa skräckfilmer ur.

Nej absolut inte finns ju en hel del bra asiatiska och europeiska också att se.
Citera
2021-09-23, 21:57
  #35251
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Nej absolut inte finns ju en hel del bra asiatiska och europeiska också att se.

Inlägget var inte riktat mot dig i första hand. Jag vet att du ser annat än Hollywood bruset.
Citera
2021-09-23, 21:59
  #35252
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Nej, några B-skräck vill jag inte kalla dem, men de var bra.
Creep
Creep 2

Och det får mig att tänka på Jeepers Creepers, de måste du väl sett?
Topp 10 är sjukt svårt att ge, finns så många bra!

Men börja med Jeepers Creepers, Wrong TUrn, Final Destination, Funhouse från 1981, The Crazies, The Hills Have Eyes och Thir13en Ghosts, så har du att göra ett tag

Ja, precis. En inte allt för seriös film men ändå med mycket stämning. Haha, Office Space är en riktig klassiker, men det tillhör en annan tråd.

Skräckkomedi är min favoritgenre, om den är bra gjord. Finns ju självklart rena jävla misslyckanden som är mirakel att de ens fastnat på film, men ibland lyckas de.

Haha. Du tror det, ja. Vi får väl se

Hehe. Du har riktigt mycket att kolla på alltså. Bara sätta fart

Pft!

Jag glömde fan att se den i natt, glodde på TV-serien Under The Dome istället, får bli ikväll

Jo sett jeepers creepers helt ok film. Inget mästerverk direkt.sett några av dem du nämnde men ska nog kolla in thirthen ghosts snart sett originalet från typ 60-talet

Älskar final destination filmerna överdrivna självfallet men underhållande.

Ja också en av mina favoriter men tyvärr finns det en hel del värdelösa. Men sen som sagt finns de ju de som är så dåliga så att de är bra. Du borde kolla in min b-skräckfilm tråd tror du skulle hitta en del tips där.

Ja helgen får bli en skräckfilms helg!

Haha Office space är ju en klassiker men som sagt annan kategori

Nå blivit oculus än?

Dont breath 2 var ju värdelös, älskar ettan så jävla bra gjord ( förutom vissa saker i slutet)

Men 2an var en tråkig förutsägbar snark fest.
Citera
2021-09-23, 21:59
  #35253
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Inlägget var inte riktat mot dig i första hand. Jag vet att du ser annat än Hollywood bruset.

Har du några att rekommendera då annars ?
Citera
2021-09-23, 22:28
  #35254
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Har du några att rekommendera då annars ?

Jättesvårt utan några närmare preferenser presenterat.

Några tips på lite "okändare" skräckfilmer som jag sett relativt nyligen.

La residencia (1969) Spansk film som utspelas på ett flickinternat, Suspiria har inspirerats rätt så ordentligt av denna.
https://www.youtube.com/watch?v=al3WZN99bno

Symptoms (1974) Brittisk/Spansk skräckfilm med Angela Pleasence (japp, det är hans dotter). Psykologisk relations-skräckis på brittisk landsbygd. Urläckra höstmiljöer i vackert foto.
https://www.youtube.com/watch?v=SeYmxm-bqBo

Censor (2021) Har jag nämnt tidigare. Den är asbra. Riktigt rolig om man har sett en del genrefilm i sina dar. Oförskämt snygg film om en kvinna som jobbar med statlig censur under Video Nasty paranoian i 80-talets UK.
https://www.youtube.com/watch?v=KRrhXjH1M70

Razorback (1984) Lite av en klassiker kanske, om ett vildsvin som går bananas i den Australiensiska outbacken. Jäkligt snygga scener, lite psykedeliska emellanåt.
https://www.youtube.com/watch?v=-7Ps_5arL1I
__________________
Senast redigerad av SadEyes 2021-09-23 kl. 22:31.
Citera
2021-09-23, 22:41
  #35255
Medlem
Captinheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jättesvårt utan några närmare preferenser presenterat.

Några tips på lite "okändare" skräckfilmer som jag sett relativt nyligen.

La residencia (1969) Spansk film som utspelas på ett flickinternat, Suspiria har inspirerats rätt så ordentligt av denna.
https://www.youtube.com/watch?v=al3WZN99bno

Symptoms (1974) Brittisk/Spansk skräckfilm med Angela Pleasence (japp, det är hans dotter). Psykologisk relations-skräckis på brittisk landsbygd. Urläckra höstmiljöer i vackert foto.
https://www.youtube.com/watch?v=SeYmxm-bqBo

Censor (2021) Har jag nämnt tidigare. Den är asbra. Riktigt rolig om man har sett en del genrefilm i sina dar. Oförskämt snygg film om en kvinna som jobbar med statlig censur under Video Nasty paranoian i 80-talets UK.
https://www.youtube.com/watch?v=KRrhXjH1M70

Razorback (1984) Lite av en klassiker kanske, om ett vildsvin som går bananas i den Australiensiska outbacken. Jäkligt snygga scener, lite psykedeliska emellanåt.
https://www.youtube.com/watch?v=-7Ps_5arL1I

Ok nice nice

Gillar det mesta inom skräck ( förutom dåliga klysche jumpscares och ”fula/tråkiga” monsters. ) realtids supernatural monster slasher skräckkomedier etc. Allt från it follows eight legged freaks, the conjuring , evil dead till nightmare on won street , session 9, the ring och typ alien
Citera
2021-09-23, 23:15
  #35256
Medlem
Kalk-Allans avatar
Såg just klart The invisible man, rätt spännande film, men att klassa som skräckfilm - NEJ!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback